Wysłany: Pią Sty 14, 2011 22:44 [R45]Informacje na temat modelu
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Mam pytanie odnośnie Rover 45 roczniki ponad 2000. Mój tato planuje zakup tegoż auta i interesuje go, czy silnik 2.0 tdi jest typu common rail, oraz czy blachy się w nim trzymają w miarę dobrze. Interesują mnie również typowe usterki tego samochodu, oraz na co zwracać uwagę przy jego kupnie. Chce go kupić za granicą i ma do dyspozycji od 3000-max 4000 euro.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 14, 2011 22:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
faecd mi raczej chodzi o sprawy techniczne tego samochodu, dlatego zadałem go w tym dziale. Jeśli moderator uzna, że nie w tym dziale, to sorry i wtedy prosze o przesunięcie go w odpowiedni dział. W tym wątku nie proszę o konkretne oferty, tylko raczej o porady techniczne.
Paul119, Bo Niemcy maja ten plus ze nie maja limitu na autostradzie i tam mało kto wolno jeździ jak może jechać szybko. Jakosz szybciej te auta są wyeksploatowane jak kupujesz np 10 latka.
A mobile to już w ogolę historia dla siebie bo tam są niektóre cenny brane chyba z bajki i ludzie co za niektóre Roverki chcą żyją w utopi. Wiem tylko tyle z niemieckiego forum Rovera ze mało co wartych zakupu Roverkow jest na mobile, większość to szrot Dlatego bym z tym portalem tez uważał
Ja bym szukał np z Francji, Austrii Holandii, Belgi
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55 dzięki wielkie za pomoc. Rozmawiałem z tatą i przekazałem mu wszystkie informacje z tego tematu. Tata dzwonił do gości z ogłoszeń internetowych o wyjeździe za granicę po auta i okazało się, że goście nie jeżdżą po żadnych giełdach, tylko po komisach i po prywatnych osobach. Do Holandii raczej nie chcą jechać. Raczej Belgia i Niemcy. Widziałem w twoim profilu niezłą 45 i kupioną po okazyjnej cenie. Ja w przyszłości także planuję kupno Rovera 45 2.0 diesel, tylko nie wiem, czy kupię go do 10000zł w Polsce, lub z wszystkimi kosztami za 10000zł za granicą.
Paul119, Na komisy bym tez nie jechał, jakoś nie wiem jak pamietam jak szukałem swojego pierwszego Roverka to to co wciskali mi na komisach w Austrii to szok i cenny kosmos
Dlatego jakoś najlepiej się wychodzi z ogłoszenia prywatnego BO jak był to np. pierwszy właściciel to można się więcej dowiedzieć jak auto było traktowane niż w komisie.
Jedyny plus w komisie czy Austria lub Niemcy jest to ze masz możliwość oddana auta w ciągu chyba pol roku jak były jakieś ukryte usterki i handlarz ciebie o tym nie powiadomił. Np walnięta uszczelka pod głowicą.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
mało co wartych zakupu Roverkow jest na mobile, większość to szrot
ja mojego kupiłem na mobile.de i jestem zadowolony
Paul119 napisał/a:
ogłoszenia prywatne, to gdzie mogę znaleźć?
na mobile.de też są prywatne ogloszenia.Nie mam zadnego interesu w tym aby bronić tą stronę ale ja się nie zawiodłem.
Gdziekolwiek byś nie kupował to musisz uważać co kupujesz bo różnie to bywa
Blachy wytrzymują 15lat, silnik diesla nie do zajechania. Wadliwą częścią są tzw. cukierki w zawieszeniu i przepływomierz, ale to małe koszty. Poza tym silnik podatny na tuning, ale skrzynia biegów już nie. Dlatego jak chcesz z tego robić 150km to sobie odpuść i nie kupuj samochodu po tuningu bo będzie się psuć. Nie kupiłbym z przed 98 roku ponieważ tam psuły się połączenia przewodów (kostki śniedziały, itp.) Co do silników benzynowych 1.4 i 1.6. Uszczelka pod głowicą do wymiany co jakieś 110kkm podobnie alternator (jakieś 130kkm wytrzymuje). Poza tym są to auta niezawodne i mimo wymienionych wad są samochodami tanimi w eksploatacji. Koszty części zamiennych są dużo niższe niż do samochodów innych marek, choćby rozrząd. Żeby wymienić większość części nie potrzeba skomplikowanych narzędzi. Wiele części pokrywa się z hondą i są łatwo dostępne. Problem jest taki, że często części są w sklepie ale w katalogu nie widnieją jako zamienniki do rovera. Np pasują do civica, ale sprzedawca nie ma ich w katalogu dla rovera.
Przepływomierz sprawdzisz odłączając kostkę od niego, jeżeli samochód będzie dużo lepiej przyspieszać tzn. że przepływomierz do czyszczenia, lub wymiany.
Jeżeli chodzi o zakup, to ja bym szukał samochodu z rocznika 2004, 2005. Są to samochody dopracowane, o małych przebiegach, z dobrym wyposażeniem, a tylko kilka tys droższe.
Nie kupuj diesla ze skórzanymi fotelami bez podgrzewania bo w zimę Ci tyłek zamarznie. Przebiegi rzędu 160kkm można między bajki włożyć bo to jest loteria. Mało jest samochodów w ogłoszeniach z przebiegiem większym niż 200kkm bo takich samochodów szukają ludzie, dla Polaka przebieg 160kkm-170kkm jest najbardziej "zaufany".
Dzięki wszystkim za pomoc. Będę w wolnym czasie przeglądał ogłoszenia ze stronek podanych przez Remi55. pgrad dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Wszystkie informacje przekazałem tacie. Teraz będzie miał większą wiedzę na temat tego Roverka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum