Ponoć Alaska wcale nie jest taka zła, że do 90KM.
Gazownicy mówią że całkiem nieźle radzi sobie w większych silnikach, oficjalnie jest do 130 ale wiadomo jakis zapas warto zostawić.
W domu mamy trzy Alaski i w trzech autach sprawują sie właściwie OK.
BMW 1.8 8V 115KM - OK
Citroen 1.8 16V 115KM - OK
W tych samochodach od montażu nikt sie do instalacji nie dotykał. Nie było potrzeby. Leją paliwo i jadą, nie zawsze całkiem spokojnie
Rover - tu też w zasadzie OK, problemem jest nie Alaska ale Zenit. Po ostatniej regulacji w zakładzie w Lublinie nawet nie narzekam (ten zakład przy stacji Shell na łęczyńskiej).
Zwróccie uwagę, że silnik bezynowy osiąga maksymalną moc na wysokich obrotach. Także nawet jeżeli Alaska byłaby do 90KM to bez sportowej dynamicznej jazdy tych 90KM typowa K-seria nie osiągnie.
Np dla silnika 1.6 i przy maksymalnym momencie 145Nm@4500rpm (niektórzy podają 3000rpm ale to tu nieważne) moc wynosi tylko 92KM. Ale kto tak jeździ?
Jeżeli problemy są przy spokojnej jeździe to chyba nie jest wina słabego reduktora. M43B18 w BMW jest sporo silniejszy od K serii na niskich obrotach a problemu nie robi.
jeszcze jedno. nigdzie ale to nigdzie nie moge znalezc podlaczenia interfejsu.mam kabelek z wtyczka i nie wiem ktory pin z ktorym w interfejsie podlaczyc. na schemacie od programu niby jest ale nie jest opisane.
jesli chodzi o ALASKe to moja akurat przewidziana jest na 120KM.
pozdro.
fotek niestety nie dam bo nie mam mozliwosci.
ale jest to kabel taki jak na zdjeciu z tej aukcji [te 2 zdjecia pierwsze,szeroka czarna wtyczka] lecz ja mam sama wtyczke z kablem,pasowala od starej sondy,a przy interfejsie wystaja kabelki.kolega wie co jest co.
jak tylko bede mogl to otworze ta instrukcje bo jak narazie mam problemy z kompem.
jesli chodzi o reduktory to w swoim MB C200 136KM [zwykla instalacja] mam reduktor Tomasetto Blue star 100HP!. bez problemu daje rade w moim mietku,krece go do 7000 obrotow i nie przysiada. dzisiaj wymienilem membrany bo juz od roku chodzil na gazie dobrze dopiero jak sie nagrzal .
otworzylem plik.to jest instrukcja taka jak przy programie.jest tam opisana przy kazdym kolorze literka
Wiazka (długosc 0,3m) z wtyczka MOLEX 2x4 - do interfejsu komunikacyjnego
Czerwony [B5] Czarny [C5] ółty [C6] Zielony [B6]
nigdzie tych literek nie moge odczytac co jest co.
Witam
Mały Update
Dziś wkońcu założone MJ
weszły pod Odme
weżyki tak z 10 cm
Auto lepiej chodzi na wolnych obrotach
Dysze 2.5 ale 2.4 były bo OK
na 2.5 był problem z autokalibracją
ale z pomocą forum LPG poszło gładko
co do spalania to sie zobaczy ale narazie na PLUS
MJ charakteryzują się małym spalaniem. Typowo ok 1l mniej niż czerwone Valteki (spostrzeżenia własne i z forum citroena).
Ale oczywiście zależy też od regulacji - ja wole żeby samochód jeździł a nie toczył się.
W przypadku mojego roverka to jest na szcżęście połączone - im ma lepsze osiągi tym jednocześnie mniej pali.
dzisiaj podlaczylem interfejs pod swojego diego. tragedia.
zadne prawie dane nie sa wpisane.poj silnika,jakie wtryski,jaka moc,jaka pojemnosc itp. dysze zaznaczone sa 1,5!!!! a jakie sa to jeszcze nie wiem jutro sprawdze. zadne mapy wtryskow benzyny ani nic w podobie nie byly nigdy robione.dotryski nie zaznaczone.w przyszlym tygodniu biore sie do dziela
ale numer. mam dysze 3,5 zalozone.musze kupic 2,1 albo 2,2 i dopiero brac sie za robote.
dodam jeszcze ze interfejs podlaczylismy bez plusa. chodzil na trzech kabelkach. i nie wiem czemu wszystko chodzilo dluzszy czas dobrze a po prawie godzinie komp zaczal sie zawieszac.co wlaczylismy go od nowa to chwile bylo dobrze i znowu to samo.
no i po tak dlugim czasie poprawilem z kolega roverka ale niestety nie do konca. poszarpywanie sie zmniejszylo ale niestety jest podobnie gdy silnik jest niedogrzany. chodzi o wolne obroty. gdy mu wdepne gwaltownie to sie przydusza.
dotryski ustawione na 1,7ms
cisnienie w granicach 1,1
podcisnienie cos okolo 0,3 i przy obciazeniu dochodzi do okolo 0,8
nachylenie -16%
przesuniecie 8ms
mapy zebrane na bezynie i na gazie ,pokryte juz.
dysze troche duze bo ponad 3mm
co moge jeszcze przestawic zeby bylo lepiej?
z kolega razem nie wiemy. myslelismy zwiekszyc cisnienie z 1,1 na wyzsze. prosze o pomoc.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 19:41
Podepnę się pod temat tak w ramach ciekawostki:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=28872.40
W komplecie Diego G3 wersja 30H, wtryski Taurus, parownik Magic III.
Moja instalka na początek złożona na szybkiego. Jak dogram to pochwalę się jakie są efekty.
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Mój po ostatniej regulacji jeździł bardzo dobrze.
ALE niestety z czasem choroba nieco wróciła.
Nieco, bo jest i tak nieźle, ale przydusza go po szybkim przygazowaniu (zaraz po regulacji tego nie było), i znowu jest słabszy niż na Pb.
Następnym razem chyba zmienie reduktor na mocniejszy, bo są tanie - a tak zawsze zostaje pytane "a może to jednak alaska nie wyrabia".
Tym bardziej że ta alaska ma już prawie 4 lata i kilkadziesiąt tys km za nią.
Witam
powiedzcie mi czy mieliście taki przypadek:
przekręcacie zapłon na ON i wyłączacie, uruchamiacie dowolny program i jest komunukacja z tą centralką sprawdzacie i wsio działa ,
a teraz uruchamiacie silnik żeby podejrzec np. logi i i i brak komunikacji na obu programach
auto freelander 2000/1r 1.8l świeża instalka
czytałem instrukcje do tej sekwencji i tam działanie programów jest na zapalonym silniku.
instalacja to brc sequence 24.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum