Podczas ostatniej wymiany klocków mechanik zapowiedział że następnym razem komplet do wymiany. Patrząc na ich stan i skuteczność hamowania - zdecydowanie się z nim zgadzam. Szczególnie latem był ból, gdy jedno ostrzejsze hamowanie i skuteczność diametralnie spadała.
Szukam obecnie tarcz i klocków, zaciski i łożyska zostają - mechanik sobie poradzi.
Pierwsza myśl: Jak zmieniać, to już na nawiercane... jest sens? Może lepiej zwykłe wentylowane, ale solidnej firmy? Oszczędny płaci 2 razy więc szukam czegoś przyzwoitego w rozsądnej cenie Wpadły mi w oko takie oto tarcze:
Nie mam zapędów do przerabiania mojej 600tki w sportowe auto, ale mocniejsze hamulce są zdecydowanie potrzebne - tarcze wymienić muszę. Będę wdzięczny za opinie i komentarze.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 00:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jesli jezdzisz normalnie tzn praca dom sklep itd to nie ma co kombinowac, z tego co ja wiem to tarcze gego tupu sa typowo sportowymi wiec i klocki musialbys miec lepsze a za tym idzie twardsze a te znowu potrzebuja porzadnie sie nagrzac by sie sprawdzily wiec to wszystko nie ma sensu przy normalnej jezdzie
zobacz www.tomateam.pl i kup sobie porzadne normalne tarcze i klocki a bedziesz zadowolony
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tomason, troche smaru miedzianego i nie powinny oczywiscie nie na klocek tylko z drugiej strony, jest jeszcze cos takiego jak klocki miedziano - weglowe, w F1 stosuja weglowe ale te dluuuuuuugo sie nagrzewaja a te miedziano-weglowe to sporowy kompromis pomiedzy sport a normalna droga (ale tez sportowa)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U siebie mam zwykłe tarcze Zimmermann.
Hamuje to skutecznie z klockami Mintex od samego początku. Nic nie musi się nagrzewać. Nic nie piszczy. Jest lepiej niż miałem poprzednio.
Jeśli masz zamiar lepiej hamować to zmień zaciski przednie pod tarcze 282mm. Skuteczność powinna się poprawić.
cage napisał/a:
Szczególnie latem był ból, gdy jedno ostrzejsze hamowanie i skuteczność diametralnie spadała.
A plyn hamulcowy kiedy wymieniany? Bardzo często to on jest przyczyną takiej przypadłości.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, wyleczyłem się z nawiercanych wynalazków. Jeżdzę głownie po mieście, ale dość dynamicznie i z obecnymi hamulcami to tylko kwestia czasu aż skasuję komuś tył a tego bym bardzo chciał uniknąć. Do pracy nie mam daleko więc czekanie aż się tarcze i klocki nagrzeją nie miało by sensu. Przekonał mnie za to pomysł na większą tarczę:
Pozostaje kwestia zacisków do tych tarcz i tutaj mnie troszkę cena zabolała, bo z tego co szukałem to koszt około 400PLN za komplet – może źle szukam, albo powiniem poszukać używanych?
edit: Zauważyłem taki dopisek: "UWAGA!!! Wersje 1.8 i 2.0 tylko w wersji z automtyczną skrzynią biegów." - to rzeczywiście ma aż takie znaczenie?
Pozostaje kwestia zacisków do tych tarcz i tutaj mnie troszkę cena zabolała, bo z tego co szukałem to koszt około 400PLN za komplet – może źle szukam, albo powiniem poszukać używanych?
Używane mam na sprzedaż jednotłoczkowe za połowę tego Kupiłem dla siebie ale mam już teraz dwutłoczkowe.
Tak ma to znaczenie. Bo automaty miały 282mm a maualne 262mm.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Witam, co do tarcz to ja niebawem biorę się za wymianę, póki co kompletuje to co potrzebne, przy zakupie kieruję się przede wszystkim ceną, ale i też jakością oraz ogólną opinią, bo jakiś NO NAME chińskich nigdy bym nie kupił , właśnie zakupiłem tarcze ATM MIKODA GT nacinane i nawiercane 282mm dokładnie te http://allegro.pl/tarcze-...1430078755.html nie zdecydowałem się jeszcze na klocki, ale prawdopodobnie będą to któreś z tych Lucas/TRW, EBC, ATE, Bendix, Mintex, nie jestem aż tak wymagający i nie jeżdżę jak szaleniec, ale cenię sobie bezpieczeństwo a dobre heble to podstawa, myślę że taki zestaw to kompromis cena/jakość/skuteczność hamowania.
cage, jeśli interesuje cię montaż tarcz 282mm to musisz zaopatrzyć się w jarzma od wersji Automat lub 623, 620Ti (turbo), Accord, zaciski są te same dla wszystkich wersji 600, różnica jest w jarzmach, które są większe by zmieścić większą tarczę 282mm a co za tym idzie, także większe klocki (klocki osadzone są w jarzmach, zacisk i jarzmo to osobne elementy a nie całość), niema potrzeby kupować kpl zacisków, już lepiej swoje stare zregenerować, wystarczy dokupić większe jarzma i można montować większe tarcze, ja dokupiłem jarzma za 40zł! z anglika w wersji Automat, oczywiście klocki też trzeba większe do tarcz 282mm, ot tyle.
Dziękuję wszystkim za pomoc i porady (szczególnie dotyczące zacisków i potrzeby wymiany samych jarzm – oszczędność ~300 PLN). Zamykając wątek, chciałem zakomunikować że nowe tarcze już od kilku tygodni pięknie się sprawują. Siła hamowania znaczenie się zwiększyła i co najważniejsze – nie maleje po nagrzaniu tarcz. Poniżej dla potomnych informacja ile mnie ta przyjemność wyniosła.
80 PLN – Jarzma zacisków od R600 w automacie pod tarcze 282mm
294 PLN – Tarcze MIKODA 0809 GT (Nawiercane, Nacinane)
130 PLN – Klocki (nie pamiętam producenta)
180 PLN – Robocizna ~3h
RAZEM: 684 PLN
Może się wydawać, że 180PLN to sporo za taką robotę i zgodziłbym się z tym, gdyby nie fakt, że mechanik zrobił to bez potrzeby wymiany łożysk. Wymagało to odpięcia zawieszenia i uzycia prasy a następnie wielkiego młota do zdjęcia starych tarcz. Dokładnia tak jak na tej instrukcji: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185020. Biorąc pod uwagę cenę nowych łożysk, z przyjemnością zapłaciłem 180PLN z możliwością patrzenia na ręce
PODSUMOWANIE:
+ Zdecydowana poprawa skuteczności hamowania (szczególnie odczuwalna przy większych prędkościach)
+ Nawiercenia i nacięcia na tarczach sprawiają, że nawet gdy się mocno rozgrzeją nie tracą swoich właściwości
+ Możliwość wymiany samych jarzm bez potrzeby inwestowania w nowe zaciski
- Skomplikowana (kosztowna) wymiana
A jednak jest tak jak kiedyś pisałem. Zaciski są inne:
Niby różnica kosmetyczna ale wydaje mi się że nie jest ona bez znaczenia.
Jak widać od razu zęby w zacisku które mają dociskać klocek do tarczy w zacisku z 262mm są krótsze.
Ciekawe jak klocek będzie wyglądał jak zrobicie ładnych kilka tys. km. Mam obiekcje co do tego czy będzie równo się zużywał. No ale to wyjdzie w praniu. Chętnie bym zobaczył cage, foto Twojego klocka jak już będą mocno zużyte.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si, w RH600 był system Lucas i Nissin, te zaciski z Nissin są nieco inne, po prostu inaczej wyglądają niż te z Lucas, montaż jest taki sam, różnice widziałem tylko w samym wyglądzie zacisków oraz montażu klocków, w Nissin blaszki ustalające/montażowe klocki są inne niż w Lucas, natomiast klocki jeśli chodzi o rozmiar to na 99% są takie same i w Nissin i w Lucas.
Gratuluję cage udanego swapa na 282mm, wiedziałem, że jak facet kumaty to sobie poradzi, bo po co wydawać kasę na zaciski jak wystarczy tylko jarzma. Pzdr
zuber84cool, ja pokazałem fotkę zacisku Lucas.
Miałem zacisk lucas, nissin jednotłoczkowy i dwutłoczkowy. Wszystkie miały takie same jarzmo. Oczywiście mowa o 282mm.
Tutaj fotki zacisku Lucas:
A tutaj Nissin:
Co z tego że klocki są takie same? Widać wyraźnie że zacisk różni się bardzo istotną rzeczą. Otóż miejsce które dociska klocek jest mniejsze. Nie wiem czy to jakoś wpłynie na zużycie tego klocka ale wydaje mi się że tak. A jeśli wpłynie na zużycie to i w późniejszym czasie na hamowanie i nie daj Boże bezpieczeństwo.
Może od strony tłoczka też tak jest że tłoczek nie dociska klocka całą powierzchnią? Nie wiem. Głośno myślę. Wydaje mi się że lepiej kupić zaciski z jarzmem niż same jarzma. Tym bardziej że różnica w cenie nie jest wielka.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si, ale co ty chcesz sprzedać te zaciski czy co? fakt te zęby dociskające klocek są dłuższe, ale sama budowa zacisku jest taka sama tak i przy tarczach 282 i 262, a czy wpłynie to jakoś na zużycie klocków? trudno powiedzieć, różnica kosmetyczna, oczywiste że klocek pod tarcze 282 jest też szerszy, jednak te "zęby" dobrze dociskają klocek i nie widać nic złego w ich działaniu i zużyciu.
Teraz tak patrzę i kolego cage kupił niewłaściwe klocki...
greg-si, ale co ty chcesz sprzedać te zaciski czy co?
Już dawno ich nie mam.
zuber84cool napisał/a:
różnica kosmetyczna
Według mnie nie kosmetyczna bo z jakiegoś powodu ta zmiana zaistniała. Myślisz że firmy bawiłyby się w produkcję dwóch różnych modeli tak o bo im się podoba?
Wy to użytkujecie i ewentualne problemy Wy będziecie mieli nie ja.
Jakby co to piszcie jak ten klocek będzie wyglądał jak już będzie mocno zużyty. Jestem ciekaw.
Pozdro
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Teraz tak patrzę i kolego cage kupił niewłaściwe klocki... te klocki są od wersji z tarczami 282 ale USA accord Aerodeck itp. klocki z wersji Rh600 Automat, 2.3 czy accord CC7, 2.3 są szersze .
Właśnie miałem o to zapytać, bo to pierwsza rzecz na którą zwrócił uwagę mechanik. Sam nawet zamówił dwa różne, ale dobierał do modelu tarczy. Czy rozsądnie, tego nie wiem.
W sklepie się zapierali że innych nie ma i już, bo nie będą pasować.
Mógłbyś mnie nieco bardziej naprowadzić na to jakich szukać (np. Link do konkretnego modelu z wymiarami)? I czy myślisz, że powinienem je zmienić od razu czy mogę zaczekać aż te dokończą swój żywot? Tarcza nie powinna się aż tak zetrzeć, aby szerszy klocek sprawiał problemy.
edit: Tak oglądam zdjęcia i widzę że część "dociskająca klocek" jest krótsza, więc sam jestem ciekaw jak będzie się zachowywał. W takim wypadku byłoby rozsądnie zostawić jak jest, jedynie szkoda powierzchni tarcia. Z drugiej strony zastanawiam się, czy to naprawdę będzie miało aż taki wpływ na większe zużycie po zewnętrznej części.
Chodzi o to, że te klocki co ty masz to są do innej wersji z tarczami 282mm np. wersje Accord USA, Aerodeck itp. też mają tarczę 282mm tylko, że mają mniejszą powierzchnię cierną i węższe klocki niż wersje na Europę, tutaj masz właściwe klocki http://moto.allegro.pl/kl...1503242308.html chodzi o szerokość klocka, te co masz mają zapewne 53mm szerokości a powinny mieć 58-59mm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum