Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 83 Skąd: Jelenia góra
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 16:21 [R25]problem z mocą/przyśpieszaniem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam drogich forumowiczów! Ostatnio zostawiłem auto u mechanika żeby zrobił rorrząd i wymienił paski zrobił wszystko okej działa ale zapytany co jeszcze było by do zrobienia wspomniał o "pocącej się" turbinie i że jak był kawałek się przejechać to auto wydaje mu się słabe bo kop zaczyna się od 2500 rpm a do tych obrotów auto idzie tak sobie ( według mechanika powinno być mocniejsze przy tej pojemności silnika i przy tej ilości koni). Z moich obserwacji tubrine słyszę z zakresu już 1900rpm i "kop" jest od 2400. Jakieś pół roku temu v max jaki udało mi się nabić to 180 ( więc chyba przepływka sprawna) węże od intercoolera puchną prawidłowo (nie widze żeby się pociły). Mechanik da mi namiar na podpięcie pod komputer żeby sprawdzić czy może są jakieś błędy (żadna kontrolka na zegarach nie pali się po odpaleniu) i teraz pytanie główne: czy powinienem się martwić diagnozą mechanika? czy regenracja turbiny wpłyneła by znacząco na moc i siłe auta ( po przejechaniu 10 000 km musiałem dolać do silnika ok 300 ml oleju do silnika) Jak komuś się chce przeczytać te wypociny to prosze wasze zdanie
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 16:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mówię Ci, że ten pomoże, powodów straty mocy i kopa od 2500 rpm nie ma dużo przy tym silniku. Turbo zostaw w spokoju, to że się kapke poci to nic nie szkodzi. 300 ml na 10000 km to normalny ubytek
Najpierw sprawdz na odpietej - to najlatwiej i najszybciej zrobic, jesli bedzie roznica mozesz sprobowac wyczyscic, jesli nie pomoze bedziemy dalej sie martwic. Jednoznaczna i pelna diagnoze uzyskasz na komputerze T4 testbook (Twoj R z 2000 r powinien gadac takze z innymi kompami ale chyba nie w pelnym zakresie).
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 83 Skąd: Jelenia góra
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:28
dziękuje bardzo za odpowiedzi, jutro w takim razie powalcze z przepływką tylko może to głupie ale za chiny "nie da sie" jej odpiąć odchodźbym nie wiem jak mocna ją sciskał to nie moge wtyczki wyjąć
regins, przyswiec latarka i zobacz jak wyglada zabezpieczenie przed wysunieciem wtyczki - trzeba w odpowiednim miejscu "odbezpieczyc". Za pierwszym razem tak sie motalam, ze mialam wrazenie ze na kropelke ktos ja skleil .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 83 Skąd: Jelenia góra
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 12:16
har0, jesli bendą tam mieć testbooka to dam ci znać ( narazie czekam na info od mechanika bo on miał to nagrać) a wracając do mnie to: odpiołem przepływke przejechałem sie i słabo bez niej, fakt do 2000rpm to szatan sie robi ale dalej to mułłłł, myśle że poprostu ją wyczyszcze według jednego z tematów i bendzie dobrze (ale samo odpiecie tej przepływki to naprawde chore jest ) Mam jeszcze 3 pytanka do was:
1. gdzie można kupić wąż który wychodzi od zbiorniczka płynu do wspomagania ( ten dolny gruby) bo strasznie się poci
2. od zbiorniczka płynu do spryskiwaczy idą dwa wężyki obok siebie, pierwszy idzie do spryskiwaczy na masce a drógi jest przerwany ( widać go około 15 cm pod zbiorniczkiem od wspomagania) ale zupelnie nie widać jego drógiej czesci, którędy powinien on być puszczony do spryskiwacza tylnej wycieraczki? prosze nie odsyłać mnie z tym do rave bo już tam szukałem.
3. gdzie jest wtyczka żeby podpiąć go pod komputer? gdzieś czytałem że w środku po stronie pasażera ale gdzie to nie mam pojecia
Węzyk od spryskiwaczy który idzie do tylnej wycieraczki powinien być gdzieś wpuszczony w okolice schowka, ale teraz nie powiem dokładnie w którym miejscu
Wtyczkę masz po stronie pasażera "w nogach" za środkowym tunelem a raczej wsadzona w bok tego tunelu (lub po stronie kierowcy -nie jestem pewien)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 83 Skąd: Jelenia góra
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 14:40
dzięki za odpowiedzi jeszcze to jest dla mnie wazne: gdzie można kupić wąż który wychodzi od zbiorniczka płynu do wspomagania ( ten dolny gruby) bo strasznie się poci
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 83 Skąd: Jelenia góra
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 17:27
no nic to, wszystko wyjaśni się po podpięciu pod kompa czy są jakieś błędy czy wszystko jest tak jak być powinno, może poprostu mechanik swoją sugestią sprawił że doszukuje sie błędów. Szkoda że nie mam porównania z jakimś innym R 25 wtedy było by jasne... bende mieć jeszcze jedno pytanie ale to jak uda mi sie zdjecie zgrac
[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 17:27 ]
wstawiam zdjęcia na pierwszym zaznaczę wąż o który mi chodzi, na kolejnym urwany przewód od spryskiwacza a na trzecim przyszpanuje nowym filtrem paliwa i zaznacze element którego jestem ciekaw
Witam.
U mnie tez pocił sie waz od wspomagania i po prostu wymieniłem opaskę na nim na taka skręcaną i przestał sie pocić. Myślę, że nie trzeba całego węża wymieniać bo pewnie to nie jego wina.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 83 Skąd: Jelenia góra
Wysłany: Wto Mar 01, 2011 17:43
a to w takim razie kupie tą opaske, wyczyszcze wąż i bende wiedział, dzięki. Dzisiaj przygotowałem się do czyszczenie przepływki czyli mam klucz do odkręcenia (jakby ktoś chciał wiedzieć to na kluczu jest wyryty rozmiar 25) butelke acetonu i nitro, jak mi sie uda to jutro przeprowadze tą skomplikowaną operacje i podziele sie wnioskami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum