Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysprzęglik - wymiana, koszty, jakość
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wysprzęglik - wymiana, koszty, jakość
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 30, 2010 09:11   

kerbi napisał/a:
ale ja przez te 1,5 roku ( z założona pompką) zrobiłem 22 tys km więc nie aż tak mało.

No niemało, a nawet bym rzekł, że całkiem sporo.
Pytanie tylko jak podczas tych 22 tys. km było eksploatowane samo sprzęgło.

Ja zrobiłem sporo - nie chcę teraz strzelać ile - ale większość niestety w ruchu miejskim, w warszawskich korkach. Po pierwszym wysprzęgliku zacząłem sprzęgło wciskać tylko do połowy. Czasami się zapomnę i wcisnę do końca. Jednak cały proces to też kilka stówek, a można za mniej więcej tyle samo u kolegi Boncky tę pompkę zregenerować.
Mało tego, od anglików (diesel/benzyna) same pompki (nowe) też pasują, a ich cena już nie zwala z nóg.

Być może jak ktoś szuka dużych oszczędności, jeździ mało w mieście, więcej w trasy to taka przeróbka mu się opłaci. Nie będzie co chwile wachlował nogą, nie zmęczy nogi i sprzęgła nie będzie aż tak eksploatował. Ja osobiście jestem nią zmęczony.
Jak będę się jej pozbywał, mogę mój cały patent sprzedać komuś po kosztach :)

Dla mnie jedyną korzyścią i niezaprzeczalną zaletą jest zbiorniczek pod maską.

Odpowietrzanie układu stało się dla mnie przyjemnością :)
Kiedy płynu brak, biorę końską strzykawkę, zdejmuję wężyk, tłoczę kilka razy płyn do układu. Kiedy przestaną wracać bąbelki, zakładam wąż i zalewam zbiornik :)
Gdybym miał to robić pod pedałami, przesiadłbym się na komunikację miejską;)

kerbi napisał/a:
eszcze się zastanawiam czy nie najistotniejsza jest tu technika jazdy, co do trwałości tych wysprzęglików

Tak jak pisałem. Staram się nie wciskać sprzęgła do końca bo ono i tak wysprzęgla na 3/4 wcisku. Nie wiem jakie są techniki wciskania sprzęgła inne :)
Ja wciskam, puszczam i ruszam. Potem wciskam i zmieniam bieg. Dojeżdżając do przeszkody, przed nią wciskam i wrzucam luz ;) Nie jeżdżę z nogą na sprzęgle :)

A jeszcze się pochwalę, że siła nacisku na pedał była tak duża, że wyrwało mi gwint z tej czarnej puszki ;) Teraz właściwie pompka trzyma się na jednej śrubie, a druga ją tylko wspomaga ;) Montując kolejną pompkę będę musiał robić przelotkę :(

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 30, 2010 09:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Gru 01, 2010 15:16   

MaReK, kiedy i gdzie zlot wiosenny? :mrgreen: Sprawdzisz sam, że pompka BMW potrafi lekko chodzić :razz:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 01:34   

Rowan napisał/a:
MaReK, kiedy i gdzie zlot wiosenny? :mrgreen: Sprawdzisz sam, że pompka BMW potrafi lekko chodzić :razz:

Nie mam pojęcia. To pytanie bardziej do Zarządu ;D

Nie wierze, że chodzi lekko - tak lekko jak oryginał, który i tak chodził ciężko ;)

Ps.
Jestem zdruzgotany. Moje dwie pompki na regeneracje poszły do śmieci :(
Zostały brutalnie wyrzucone... zamknięte w mały pudełeczku, rozebrane na części pierwsze... poszły w piach!
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysiek15255 



Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Krzyżówki



  Wysłany: Wto Mar 01, 2011 22:37   [R75] Problem z wysprzęglaniem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Gdy kupiłem swojego R75 szumiało w nim sprzęgło, jednak nie było żadnych problemów z wrzucaniem czy wyłączaniem biegów. Wymieniłem wysprzęglik na LUK. Szum ucichł. Wymieniłem płyn w układzie sprzęgła i kilkakrotnie odpowietrzałem. Nie ma problemów z wrzuceniem biegów gdy szybko wcisne pedał sprzęgła. Jednak gdy długo przytrzymam wciśnięty pedał to nie moge wyłączyć z biegu. Musze go zgasić i odbić pedał bo zostaje przy podłodze. Jak odbije pedał i wcisne go to już moge bez problemu włączyć bieg. CO może być nie tak? Pompka zepsuta czy do regeneracji?

Jeszcze pytanko ile może kosztować regeneracja bo nie moge znaleść żadnych reperaturek?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 08:49   

Jak ci nie ubywa płynu i pedał zostaje w podłodze to pompa uszkodzona. Zaworek zwrotny lub uszczelnienie na tłoczku.
Reperaturek nie ma. Napisz do Boncky , regeneruje pompki.

Możesz też po modyfikacjach zamontować pompkę od BMW
Używaj opcji SZUKAJ
Tutaj poczytaj, wszystko znajdziesz
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
Ostatnio zmieniony przez Pieta Sob Mar 05, 2011 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 01:05   

podepne sie do tematu.A jak plynu nie ubywa a co jakis czas sprzeglo coraz nizej bierze a po odpowietrzeniu jest jakis czas lepiej pozniej znowu trzeba odpowietrzyc i tak w kolko,to wysprzeglik czy poma sprzegla?Od czego zaczac?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 02:59   

Od pompy ,może zasysać powietrze przez tylną uszczelkę przy powrotnym ruchu pedału sprzęgła.
_________________
rom
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 10:47   

to pocieszajace.Sprobuje od pompy a moze jest sposob na sprawdzenie czy napewno to pompa,czy mozna ja uszczelnic czy raczej to nie mozliwe?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 10:57   

Jak z wysprzęglika nie cieknie to napewno pompa. Popatrz na łączeniu silnika i obudowy sprzęgła czy nie ma sladów przecieków.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 12:23   

grota10 napisał/a:
Od czego zaczac?
Od tego http://forum.roverki.eu/v...p=495526#495526 :wink:
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 13:02   

apples moze jakies zdjecie tej szybkozlaczki,zaraz smigam do garazu
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 13:08   

grota10 napisał/a:
apples moze jakies zdjecie tej szybkozlaczki,zaraz smigam do garazu
Nr.3 http://forum.roverki.eu/v...p=550850#550850 :wink:

[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 13:08 ]
Tutaj http://forum.roverki.eu/v...p=446360#446360 tez widać gdzie jest.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 16:07   

Wlasnie wrocilem z garazu.Odpowietrzylem znowu chodzi jak lalunia.Pojechalem nawet na kanal zagladalem pod spod-suchutko.Tam sa takie dwie dziury co by palec wlazl,chyba o te chodzzi innych nie znalazlem. Szybkozlaczka sucha,odgialem charmonijke,ta gumke na pompce sprzeglowej sucho,nic tam sie nie zbiera.Plyn byl kiedy wlozylem palucha do zbiorniczka,choc niewiele ale nie moze byc duzo bo kiedy wlozy sie ten kondonik to i tak czesc wyplywa. Zbadalem dzis wszystko-wydaje mi sie a jednak sie zapowietrza.KIedy podpompowalem i odpuscilem odpowietrznik poszlo powietrze,wystarczylo tylko jedno pykniecie i juz bylo dobrze.Rozum w tym momencie mi sie skonczyl,nie wiem co jest grane.Ktos kiedys pisal ze przeniosl zbiorniczek do gory do komory silnikowej i co jakis czas sobie odpowietrzal,wiem ze to nie jest razwiazanie ale nie wiem gdzie szukac przyczyny.
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 16:19   

Nie jestem specjalistą w temacie ale jeśli pompka jest w 100% sucha i szybko-złączka też to winny musi być sam wysprzęglik w skrzyni.

Czytałem gdzieś, że jest plastikowy i potrafią się pojawić mikro-pęknięcia przez które będzie zaciągał powietrze.

Powiem ci osobiście, że powinieneś się wstępnie cieszyć bo wysprzęglik to 350zł (tylko Land Rover bo jest mocniejszy) + robocizna a sama pompka ok.800zł nowa LUK.


Mam nadzieję, że pomogłem a nie wprowadziłem dodatkowego zamieszania :)
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 17:04   

Niby masz racje ale pompke jestem w stanie sobie sam wymienic a wysprzeglik niestety nie.To wiaze sie z oddaniem auta na warsztat rozdzieleniem skrzyni od silnika.Poza tym przy wymianie wysprzeglika automatycznie zaleca sie wymiane kompletu sprzegla czyli tarczy,docisku i kola dwumasowego za czym ida okropne koszty.Osobiscie wolal bym by byla to pompka.Kurcze-wolal bym by wszystko bylo sprawne,a najgorsze jest to w tym wszystkim ze tak naprawde nie wiadomo tak na 100procent co jest nawalone
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 17:50   

Witam w świecie Roverków :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 18:55   

snky1987 napisał/a:
(tylko Land Rover bo jest mocniejszy)
Kto takie głupoty opowiada :roll:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 19:15   

snky1987 napisał/a:


Czytałem gdzieś, że jest plastikowy i potrafią się pojawić mikro-pęknięcia przez które będzie zaciągał powietrze.

Powiem ci osobiście, że powinieneś się wstępnie cieszyć bo wysprzęglik to 350zł (tylko Land Rover bo jest mocniejszy) + robocizna a sama pompka ok.800zł nowa LUK.



TAK, jest plastikowy. Mój po wymianie miał mocno zużyte uszczelnienie na średnicy wewnętrznej (warga uszczelki wytarta i poszarpana). Myślę, że mógł zaciągać powietrze. Wymieniałem, jak już mocno przepuszczał płyn i lało się pod skrzynią.

Jak ci jeszcze nie cieknie to nie ruszaj wysprzeglika, chyba że przy okazji wymiany sprzęgła.

Co do wysprzeglika od TD4, to tak naprawę jast taki sam jak w R75 pod względem konsrukcji i trwałości, nawet producent ten sam. Jednynie kształt rurek troszeczke inny, ale pasują do R75.
Kiedyś wysprzęgliki od TD4 były dużo tańsze, dlatego każdy kto wiedział montował je w R75, nie wiem jak jest teraz.
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 09:17   

W takim razie przepraszam z tą trwałością :) nie doczytałem dobrze.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 09:48   

grota10 napisał/a:
KIedy podpompowalem i odpuscilem odpowietrznik poszlo powietrze,wystarczylo tylko jedno pykniecie i juz bylo dobrze.Rozum w tym momencie mi sie skonczyl,nie wiem co jest grane.Ktos kiedys pisal ze przeniosl zbiorniczek do gory do komory silnikowej i co jakis czas sobie odpowietrzal,wiem ze to nie jest razwiazanie ale nie wiem gdzie szukac przyczyny.


Jeżeli nie ubywa płynu i za to jesteś pewien, na 99% pompka sprzęgła. Lekko ci popuszcza i tracisz trochę ciśnienia co powoduje niemożliwość wrzucenia biegu bez szarpania. Zmartowło mnie Twoje zdanie odnośnie odpowietrzania, chyba odpowietrzasz to jak hamulce... to nie hamulce... :) poszukaj opis odpowietrzania w topicu applesa znajdziesz. Tu może być pierwsza przyczyna Twojej niesprawności, jeżeli pomimo prawidłowego odpowietrzania, będzie to samo, to zacznij od pompki (najbardziej prawdopodobna i najtańsza) następnie jak nie zadziała to już wiesz co robić :) ( może być docisk, albo wadliwy wysprzęglik) bo nie zawsze cieknięcie to powód jego niesprawności (u mnie jeden nie działał i nie ciekł...)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 89 Czw Lut 05, 2015 12:25
szafera
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 07:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] Światła - jakość świecenia
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Sie 13, 2011 23:32
joogi
Brak nowych postów [R75] Koszty naprawy silnika
konon Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 21, 2007 13:02
piter34
Brak nowych postów [R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
wojtekmil Rover serii 75, MG ZT 97 Pią Cze 10, 2011 09:03
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink