Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400] Przebicie na przewodach?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400] Przebicie na przewodach?
Autor Wiadomość
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



  Wysłany: Wto Mar 01, 2011 13:41   [r400] Przebicie na przewodach?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam. Dziś stwierdziłem że spróbuje rozwiązac mój problem związany z elektryką samochodu, a mianowicie gdy kupiłem mojego roverka to po 2-3 dniach akulumator całkowicie się rozładowywał. Ładowałem go ale i tak się rozładowywał więc niby proste wymienic aku i po problemie a otuż po wymianie akulumatora na nowy problem się powtarza do tej pory i nie wiem czym to może byc spowodowane, dlatego zwracam sie do was z proźbą o sugestie czym może to byc spowodowane bo do elektryka nie chce dawac bo słyszałem o tym ze czasem oni moga całkiem wszystko spier... :/
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 01, 2011 13:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 13:50   

Gdzieś masz złodzieja prądu.
Albo alternator słabo ładuje, ale to powinna świecić kontrolka akumulatora.
Sprawdź sobie na początek ładowanie. Przy włączonym silnik zmierz sobie napięcie na akumulatorze powinno być coś koło 14V. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:49   

1. Sprawdź i popraw czystość klem, połaczenia masy do nadwozia i silnika, połączenie zasilania alternatora
2. Sprawdź ładowanie - powinno wynosić pomiędzy 13,8V przy włączonych odbiornikach (światła itd) a 14,5V bez obciążenia
3. Jeśli sprawdzenia z powyższych punktów są ok pozostaje włączyć amperomierz między aku a instalację i odłączając po kolei odbiorniki (np wyjmując bezpieczniki) sprawdzić które urządzenie/a pobiera za duży prąd - taki test oczywiście przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i wyjętym kluczyku ze stacyjki.

Pobór prądu "na postoju" nie powinien przekraczać 0,03A.

Na forum są posty w takim temacie w miarę dokładnie opisujące co i jak sprawdzać - poszukaj.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 18:01   

Właśnie zapomniałem dodac klemy wyczyszczone ładowanie sprawdzone i jest w porzadku masa jest ok bo to na samym poczatku sprawdziłem i jak podpowiedział mi darek_wp sprawdze jeszcze 3 punkt i dam znac jak wszystko poszło

[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 19:07 ]
Witam. Przepraszam ,że się nie odzywałem dość długo ale dałem samochód do mechanika żeby wymienił mi rozrusznik... Więc nie mogłem sprawdzić 3 punktu lecz dzisiaj jad odebrałem samochód z naprawy to od razu zabrałem się do sprawdzania i moje sprawdzanie nic nie dało więc proszę o dalsze porady bo ręce mi już opadają.

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 18:01 ]
Chciałem się jeszcze zapytac o jedną rzecz a mianowicie jak jade stałą prędkością to jak puszcze gaz i wcisne sprzegło to auto gaśnie nie wiem czym to może byc spowodowane myślę że może świece nie działają tak jak trzeba będe muisiał je wymienic. Jak myślicie?
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 19:05   

piotras9078 napisał/a:
jak jade stałą prędkością to jak puszcze gaz i wcisne sprzegło to auto gaśnie


Najczęściej winny jest silnik krokowy. Przeważnie pomaga czyszczenie. Poszukaj jest o tym dużo na forum.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 21:27   

a w sprawie tego silniczka to darek_wp moze, masz jakieś zdjęcia silnika pokazujace gdzie znajduje się ten silniczek, bo nie wymieniałem go nigdy i nie wiem gdzie on jest bo pierwszy raz prawdopodobnie on mi szwankuje. I czy jest to też możliwe że świece są już zużyte?
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 10:18   

piotras9078, silniczek masz tu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



  Wysłany: Pon Mar 07, 2011 16:43   

Dzięki leszczu19901. jak go wyciągnąc? :?:

[ Dodano: Pon Mar 07, 2011 16:43 ]
Przed chwilą poszedlem sprawdzic co z tym silniczkiem i nic czyściutki aż sam się zdziwiłem więc co to jeszcze może byc? prosze o pomoc
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 18:00   

No jak czyściutki to może wogle nie działa. :/ I wtedy w grę wchodzi wymiana i to chyba całej przepustnicy. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 18:27   

Chyba rozwiązałem problem rozładowujacego się akulumatora a mianowicie szyba od strony kierowcy nie działa i tak zerknołem do tej kostki w drzwiach i patrze a 2 kabelki są odłączone i są ze sobą złączone czy to może byc rozwiązanie mojego problemu? Proszę o odpowiedz
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 22:01   

piotras9078 napisał/a:
Chyba rozwiązałem problem rozładowujacego się akulumatora a mianowicie szyba od strony kierowcy nie działa i tak zerknołem do tej kostki w drzwiach i patrze a 2 kabelki są odłączone i są ze sobą złączone czy to może byc rozwiązanie mojego problemu? Proszę o odpowiedz

Każde zwarcie w układzie powoduje coś złego. Zewrzyj baterię, jakaś popularną AA, zobaczysz co się stanie - będzie do niczego. Wszystko zależy czy są to przewody idące od zasilania czy też nie. Kolejna strona medalu że będzie to negatywnie działało podczas przekręconego kluczyka, bo na wyciągniętym przecież nie idzie zasilanie do szyb - układ jest odcięty.
Podaj kolory tych przewodów, sprawdzi się w RAV co one robią. Być może jeden jest plusem, drugi minusem więc ktoś sobie zamknął obieg. Nie wiem. Zrób może zdjęcie.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:25   

Dobra jak będe miał jutro czas to zrobie jakąś fotke

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 19:25 ]
Niestety dzisiaj nie miałem za bardzo czasu i na 100% jutro wrzucę jakieś zdjęcie
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:36   

a może to Ci coś pomoże - taki ogólny schemat przedniej szyby...
http://www.hondaoriginalp...0&block_03=7811
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 13:58   

Jak widać na zdjęciu 2 kabelki luzem biały i czarny

[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 13:58 ]
I co wy na to?
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 20, 2011 21:46   

muszę pobrać od nowa płytkę RAVE, bo gdzieś mi się zapodziała i nie mam jak schematów sprawdzić, a że mam łącze dzielone na naście ludków to potrwa. Ale nie widzę na zdjęciu żeby to było jakoś zwarte, chyba że Twoja Nokia mnie oszukała :)
Ja bym szukał złodzieja, odłączając po kolei wszystkie niepotrzebne urządzenia i bajery w samochodzie, radio, oświetlenie (bagażnika) itd. Zwarcie to od razu rozładowało by baterię, a przecież masz bezpieczniki które w razie czego wyłapią, więc szukaj czegoś przed nimi.
Zerknij też parę postów wyżej, co powiedział Ci kolega leszczu19901
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



Wysłany: Pon Mar 21, 2011 18:55   

luki_pj Dobrze widziałeś kabelki nie są połączone bo je odłączyłem od siebie przed robieniem zdjęcia a przedtem były normalnie skręcone ze sobą, a nie mam jak sprawdzić pobiernia prądu bo nie mam miernika chyba będe musiał od jakiegoś kolegi pożyczyć :/
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 20:53   

Sorki za zwłokę, ale byłem ostatnio w delegacjach.
Załączam schemat elektryki szyb.
Patrząc na to, nie bardzo widzę, żeby to odpowiadało za złodziejstwo.
Może mądrzejsi się wypowiedzą z doświadczeniem, bo nie koniecznie ja czuję że mam rację.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
piotras9078 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 65
Skąd: Bożepole



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 21:26   

Witam. byłem u elektromechanika w związku z nie działającą szybą i okazało się że kostka była strepiała i dostała się do niej woda wymienili ją i znaleźli gdzie uciakał prąd okazało sieprzy włączniku gazu coś było nie tak naprawili to i już tydzień wszystko działa bez zażutu, dziękiza podpowiedzi pozdrawiam.
_________________
Nie ma to jak rover 420si :)
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 21:49   

Super, że udało Ci się rozwiązać problem <ok>
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Przebicie na przewodach WN.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Mar 18, 2008 13:25
piter34
Brak nowych postów [R416] Przebicie na kablach WN i kopułce
freego Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Lut 19, 2008 22:17
freego
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 22:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink