Wysłany: Nie Mar 06, 2011 11:34 [R620] Opór na prawym kole
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam.
Wymieniałem wczoraj klocki z przodu i zauważyłem że prawe koło podczas kręcenia nim na lewarku ma wyrażny opór. Dzieje się tak jakby na kilku biegunach tzn. jak kręcę to ok 20 stopni jest luźno i opór, kolejne 20 i opór. Nie jest to winą klocków bo zacisk był podniesiony. Ostatnio wymieniałem półoskę ale było wszystko ok. Dodam że mam do wymiany górne sworznie ale coś nie chce mi się wierzyć że to jet przyczyna.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 11:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda to na przegub, podeprzyj auto pod wachacz i sprawdż jeszcze w tej pozycji.
Może to również być łożysko piasty lub przekładni głównej.
Sworznie nie mają z tym nic wspólnego.
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem. Ja bym obstawiał łożysko. Dawno wymieniałeś tarcze? Czy przy wymianie tarcz wymieniałeś łożysko?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Samochód mam pół roku i nie wiem kiedy były wymieniane tarcze. Tarcze odpadają bo przy podniesionych zaciskach jest tak samo. Tez myślałem o łożysku ale żeby to sprawdzić to pewnie trzeba je wymienić?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Mar 13, 2011 06:23
Półoś wymieniałeś z przegubami?
Na chłopski rozum można by sprawdzić/wykluczyć demontując półoś z piasty, zapiąć dolny sworzeń i pokręcić kołem-jeśli ustało no to winny przegub a jeśli nie ustało no to łożysko.
Jeśli nie słychać żadnych dźwięków ocierania to można wykluczyć ciało obce w okolicy piasty/zwrotnicy.
Możesz też odpalić go na lewarku, rozpędzić na 3 biegu, zgasić na luzie i popatrzeć czy półoś czasem nie jest krzywa i przy okazji czy tarcza ma bicie.
Sprawdź też na założonym kole (ale auto na lewarku) czy jest luz na łożysku.
Nie pamiętam już jak się to wszystko składało po demontażu półosi ale nakrętkę pasty dokręcało się na max. (odpowiednim Nm) więc łożyska raczej nie zniszczyłeś...
filo, jeśli odkręcisz nakrętkę półosi zmienisz naciąg łożyska (łożysko z dzielonym pierścieniem wewnętrznym) i nie odczujesz zacięć łożyska nawet jak będzie uszkodzone. Z pozostałą wypowiedzią się zgadzam i potwierdzam sposób weryfikacji. :smile
Rozkład tych zacięć wskazywałby na przegub. Czy przy skręconych kołach przegub nie klekocze?
Tarcze odpadają bo przy podniesionych zaciskach jest tak samo.
Dlatego napisałem, żeby czytać ze zrozumieniem, bo napisałeś wyżej, że zacisk podniesiony, ale chodzi mi o to, że przy wymianie tarcz wymienia się łożyska w tym aucie i jeżeli dawno nie były wymieniane to możliwe, że łożyska, a jeżeli przy wymianie tarcz ktoś nie wymienił łożyska to na 90% łożyska poszły/zaraz pójdą się bujać.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum