Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 16v 97r] Wymiama diod prostowniczych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 16v 97r] Wymiama diod prostowniczych
Autor Wiadomość
themartino 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 125
Skąd: Wro71



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:07   [214 16v 97r] Wymiama diod prostowniczych
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Szukałem na forum i nie znalazłem.
Proszę o instrukcje wymiany krok po kroku diod prostowniczych.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:09   

Diody z tego co pamiętam są zagniecione w miejscach których siedzą. Trzeba np. malutkim dłutem rozprostować zagięcia a potem je wycisnąć, sp podważając umiejętnie od spodu.
Większy problem to raczej skąd wziąć takie diody...
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:11   

Kto się teraz bawi w takie naprawy.
Kup komplety mostek i po problemie.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:32   

To ta część z diodami jest wymienialna? Koszyki na diody nie są na stałe w obudowie alternatora?
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 23:58   

W każdym normalnym alternatorze da się wymienić mostek. Wystarczy jedynie odlutować (czasami są zagniatane lub zgrzewane) druty do stojana.
Jednak najczęstsze usterka w tego typu sprzętach to starte szczotki i komutator (zwłaszcza styk masowy), uwalony regulator no i huczące łożyska. Mostki padają stosunkowo rzadko, podobnie jak i wirniki czy stojany.
Aha, no i nagminna usterka w nowych alternatorach to koła pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym.
 
 
 
themartino 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 125
Skąd: Wro71



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 00:45   

ADI-mistrzu napisał/a:
Większy problem to raczej skąd wziąć takie diody...
znalazłem sklep we Wrocławiu który sprzedaje takie diody.

Tomek1212, skoro się znasz to może będziesz wiedział czy mechanik słusznie zdiagnozował problem. Otóż alternator wyje, i to bardzo głośno (aż przechodnie się oglądają) to nie jest szum taki jak w przypadku łożysk więc stwierdzono że to diody. Podczas dodawania gazu hałas się wziększa
A jeszcze jedno, zazwyczaj zaczyna wyć gdy silnik się zagrzeje, na zimnym silniku jest ok.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 16:20   

themartino, po pierwsze to diody nie mogą dźwięku wydawać, więc jak mechanik na to wpadł... :razz:
 
 
 
themartino 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 125
Skąd: Wro71



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 17:04   

ADI-mistrzu napisał/a:
po pierwsze to diody nie mogą dźwięku wydawać, więc jak mechanik na to wpadł... :razz:
powiedział że kiedyś spotkał się z podobnym przypadkiem i pomogła dopiero wymiana diod
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 21:38   

A ładowanie jest w normie ? Również nie wierzę, że diody mogą hałasować i to wraz ze wzrostem obrotów. Jeżeli odgłos wydobywa się z alternatora to z pewnością będą to łożyska, no chyba że pękła obudowa i wirnik o coś ociera.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 21:58   

Da się mostek wymieniać jak i pojedyncze diody, robiłem i to i to :) diody tylko rozlutowujesz i wyciskasz jakimś sposobem a nowe nabijasz i wlutowujesz, nie możesz tylko pomylić + i -. Wycie to 99% łożyska, też tak miałem jak się dobrze nagrzał :) spróbuj poluzować pasek ale tak aby nie piszczał i zobacz czy zmieni się dźwięk
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
themartino 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 125
Skąd: Wro71



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 19:39   

bonus89 napisał/a:
spróbuj poluzować pasek ale tak aby nie piszczał i zobacz czy zmieni się dźwięk
Jutro spróbuje to zrobić, ale proszę o krótką instrukcje jak poluzować pasek.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 20, 2011 20:01   

Najłatwiej odkręć alternator i pasek sam się poluzuje :wink:
W klimie jest napinacz, jak nie masz klimy to alternatorem jest naciągany pasek.

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Wymiana żarówki tył oraz diod w desce rozdzielczej
kophura Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Sro Lis 09, 2016 13:19
flow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink