Forum Klubu ROVERki.pl :: [620] Oszczędna jazda. Czy mój silnik należy do .....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620] Oszczędna jazda. Czy mój silnik należy do .....
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 21, 2011 09:23   

Cytat:
PS. A czy w silnikach diesla nie jest tak, że są częściowo smarowane paliwem?

pompa jest smarowana paliwem, ale nawet jak puścisz gaz i nie idzie paliwo do wtryskiwaczy, to pompa ma smarowanie, bo generalnie cały czas pracuje.

mariuszlol23 napisał/a:
Jaki więc jest najbardziej korzystny, ekonomiczny zakres obrotów dla silnika?
w SDi zazwyczaj starałem sie trzymać obroty silnika na wysokich biegach od 1500 w górę. Wiec taką naormalną trasę ze zwalniaczami do 70 km/h mozna bez żadnych redukcji spokojnie przejechać. Oczywiscie jak potrzebujesz ostrzej przyspieszyć, to redukuj na 4 i cegła na gaz ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 21, 2011 09:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 21:41   

stosując się do kilku zasad ecodrivingu można jechać szybko i oszczędnie. Ja zauważyłem, że mój hondorover pali więcej gdy się go meczy na zbyt niskich obrotach (poniżej 1,5k) niż piłuje do 4-5k obr. A najbardziej ekonomicznie jest w zakresie 2-2,5k jak to koledzy wcześniej napisali.
Mój rekord to 8l/100km na LPG, oraz 9,7l LPG podczas trasy sierpc-mielno ok. 340km w mniej więcej 3,5 godziny. :smile:

Moja 1 złota zasada brzmi: Wyprzedzanie wolniejszego pojazdu powinno trwać jak najkrócej. W benzynie odpowiednio zredukuj, a dieslu, jak to brt zabawnie powiedział: "cegła na gaz" i czekaj na moment.
Druga: Zawsze hamuj silnikiem, nawet gdy widzisz, że w aucie przed tobą ktoś ciśnie stop (pewnie cierpi na nadpobudliwość prawej stopy :wink: jak zdecydowana większość kierowców) w zdecydowanej większośzi przypadków po puszczeniu gazu twoje auto zwolni na tyle, że nie będziesz musiał używać hamulca.

Trzecia: Nigdy nie pałuj zimnego silnika. O ile w benzynie nie zwiększy to znacznie spalania, to w dieslu wprost przeciwnie i to bardzo znacznie.

No i ostatnia: (trochę dyskusyjna) z moich doświadczeń wiem, że przy zwiększonym natężeniu ruchu dwa pojazdy podróżujące z różnymi prędkościami zazwyczaj docierają na miejsce w tym samym czasie.
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 00:23   

Ja tylko dodam ze autko musi być sprawne - nic go nie hamuje (np tłoczki w zaciskach co nie odbijają)
Czyste filtry , płyny zmieniane regularnie.
Auto pozbawione zbędnego balastu - (łąńcuchy w bagażniku w lipcu :mrgreen: )
Zmniejszone opory toczenia poprzez możliwie najwęzsze opony dobrze napompowane.
Zauwazyłem jeszcze ze średnica koła (felga+opona) im większa tym bardziej trzeba deptać przy ruszaniu a więc zoptymalizowanie tej wartosci pomoze osiągnąć zmniejszenie spalania.

Zastanawia mnie czy daną trase pokonac szybko i w krótszym czasie czy 90km/h i odpowiednio dłuzej silnik musi pracować
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 07:21   

Przy wyższych prędkościach rosną znacznie opory powietrza i zużycie paliwa też rośnie.
Ale to jest indywidualne dla każdego auta, zależy od współczynnika oporu powietrza i silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Ekonomiczna jazda
szags Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Lis 15, 2007 22:32
ADAM1
Brak nowych postów [R620] SDI ekonomiczna jazda
19bizon08 Rover serii 600, Honda Accord 9 Pon Lut 11, 2013 09:57
tuners
Brak nowych postów [r620 sdi] problem z jazdą i licznikiem
Kilers Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Kwi 30, 2013 21:59
Kilers
Brak nowych postów [R620] Silnik
silnik nie rowno pracuje
mariuszek86 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Maj 26, 2008 18:09
mariuszek86
Brak nowych postów [R620] Silnik
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lis 15, 2010 08:38
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink