Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Zagazowanie freelka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Zagazowanie freelka
Autor Wiadomość
freeinco 



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: czestochowa



  Wysłany: Sob Mar 19, 2011 00:22   [Freelander] Zagazowanie freelka
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1998

Witam . Zastanawiam sie nad zagazowaniem frelka 1.8 benzyna 98r. bo z moich obliczen to spala mi od 12 do 14 l
Mam pytania do osób które cos wiedza na ten temat.
-jaki typ gazu ( chodzi o sekwencje itp) a jezdze duzo po miescie i małe odcinki ( po 5 - 10 km) ale kilka razy dziennie, tez wiecej ale z reguły po miescie.
-czy te silniki sa "odporne" na zagazowanie - bo z tego co wiem to niektóre silniki ostro szwankuja na gazie
-Jak to sie przekłada na spalaniu , czyli ile moze palic gazu
-Czy schowek w podłodze starczy na bak gazu bo jest nie za duzy a bagaznika niechciałbym zawalac bo niby samochód nie mały a bagaznik nie jest rewelacja :D ale to szczegół

Z góry dzieki za porady.Tylko nie typu poczytaj poszukaj bo niema takiego topicu
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 19, 2011 00:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 12:38   

właśnie będę zagazowywał swojego freela i tak: z forum wynika że silniki dobrze znoszą gaz pod warunkiem dbania o silnik i instalację. Od gazownika wiem że na instalacjach na STAG nie powinno być efektu poszarpywania pod warunkiem użycia pojedyńczych wtryskiwaczy a nie listwy, mi ma zakładać MagicJety.
Co do zbiornika to jak chcesz cały bagażnik mieć to pogadaj niech coś pokombinują i zamontują butlę na zewnątrz pod bagażnikiem (trzeba wydech przerobić ale się da).
Ja będę miał butlę 57l w bagażniku taką jak na fotce. Minus mojego rozwiązania to brak wskazań ilości gazu w baku.

Wg. mojego gazownika gazu ma palić max litr więcej jak benzyny
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
freeinco 



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: czestochowa



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 17:13   

Jak umnie to odpada po bagaznikiem bo mam czasem wypady turustyczne i róznie to bywa a niechciałbym go wyrwac, chyba ze tak go robia ze nie jest ponizej dyszla wydechowego.Ale to dzieki kolego za wskazówki.Tylko jeszcze co z rodzajem czy sekwencja? bo słyszałem ze to tez jest istotne jesli chodzi o ergonomie.Byc moze sie nieda nic innego wykombinowac ale sa rózne sztuczki , a kto pyta nie bładzi :D
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 23:13   

tylko i wyłącznie sekwencja bo masz plastikowy kolektor
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
LUCOM 



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 18
Skąd: Sieradz



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 20:20   

Jeżdżę zagazowanym STAGIEM400 Freelanderem Kalahari Prestige 1.8L od 12 m-cy.

Przy spokojnej jeździe pali 12L/100km LPG. (Prędkości do 110km/h)
Powyżej i przy sportowej jeździe wyszło nawet 16L/100km gazu.

Jak na razie zero problemów.
Butla 55L wrzucona pod auto po wycięciu skrzynki.
Gdzieś mam schemat i wymiary jak to robiłem i w wolnej chwili mogę wrzucić.

Rozpiłowałem i wypolerowałem również głowicę (kanały wydechowe) przy wymianie uszczelki pod głowicą co spowodowało obniżenie temp. silnika i wydaje mi się, że się lepiej zbiera.

Auto zimą paliło bez problemu na PB i na LPG.
Ostatnio zmieniony przez LUCOM Pon Cze 20, 2011 20:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 20:31   

LUCOM, wrzuć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [FreeLander]Regeneracja reduktora w Land Rover Freelander
TrueGrand Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Nie Maj 26, 2013 10:57
robag
Brak nowych postów [Freelander] Freelander i otwieranie tylnych drzwi
Derwer Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Czw Maj 22, 2008 23:26
ppawlow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink