Wysłany: Sob Mar 19, 2011 00:22 [Freelander] Zagazowanie freelka
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1998
Witam . Zastanawiam sie nad zagazowaniem frelka 1.8 benzyna 98r. bo z moich obliczen to spala mi od 12 do 14 l
Mam pytania do osób które cos wiedza na ten temat.
-jaki typ gazu ( chodzi o sekwencje itp) a jezdze duzo po miescie i małe odcinki ( po 5 - 10 km) ale kilka razy dziennie, tez wiecej ale z reguły po miescie.
-czy te silniki sa "odporne" na zagazowanie - bo z tego co wiem to niektóre silniki ostro szwankuja na gazie
-Jak to sie przekłada na spalaniu , czyli ile moze palic gazu
-Czy schowek w podłodze starczy na bak gazu bo jest nie za duzy a bagaznika niechciałbym zawalac bo niby samochód nie mały a bagaznik nie jest rewelacja ale to szczegół
Z góry dzieki za porady.Tylko nie typu poczytaj poszukaj bo niema takiego topicu
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 19, 2011 00:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
właśnie będę zagazowywał swojego freela i tak: z forum wynika że silniki dobrze znoszą gaz pod warunkiem dbania o silnik i instalację. Od gazownika wiem że na instalacjach na STAG nie powinno być efektu poszarpywania pod warunkiem użycia pojedyńczych wtryskiwaczy a nie listwy, mi ma zakładać MagicJety.
Co do zbiornika to jak chcesz cały bagażnik mieć to pogadaj niech coś pokombinują i zamontują butlę na zewnątrz pod bagażnikiem (trzeba wydech przerobić ale się da).
Ja będę miał butlę 57l w bagażniku taką jak na fotce. Minus mojego rozwiązania to brak wskazań ilości gazu w baku.
Wg. mojego gazownika gazu ma palić max litr więcej jak benzyny
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak umnie to odpada po bagaznikiem bo mam czasem wypady turustyczne i róznie to bywa a niechciałbym go wyrwac, chyba ze tak go robia ze nie jest ponizej dyszla wydechowego.Ale to dzieki kolego za wskazówki.Tylko jeszcze co z rodzajem czy sekwencja? bo słyszałem ze to tez jest istotne jesli chodzi o ergonomie.Byc moze sie nieda nic innego wykombinowac ale sa rózne sztuczki , a kto pyta nie bładzi
tylko i wyłącznie sekwencja bo masz plastikowy kolektor
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeżdżę zagazowanym STAGIEM400 Freelanderem Kalahari Prestige 1.8L od 12 m-cy.
Przy spokojnej jeździe pali 12L/100km LPG. (Prędkości do 110km/h)
Powyżej i przy sportowej jeździe wyszło nawet 16L/100km gazu.
Jak na razie zero problemów.
Butla 55L wrzucona pod auto po wycięciu skrzynki.
Gdzieś mam schemat i wymiary jak to robiłem i w wolnej chwili mogę wrzucić.
Rozpiłowałem i wypolerowałem również głowicę (kanały wydechowe) przy wymianie uszczelki pod głowicą co spowodowało obniżenie temp. silnika i wydaje mi się, że się lepiej zbiera.
Auto zimą paliło bez problemu na PB i na LPG.
Ostatnio zmieniony przez LUCOM Pon Cze 20, 2011 20:16, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum