Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawieszenie przednie - schemat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawieszenie przednie - schemat
Autor Wiadomość
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 12:25   

:rotfl:
_________________
rom
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 12:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
grregg 



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: wa-wa



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 11:16   

Podłączę się pod temat. Mam wymienione już chyba większość zawieszenia i nadal mi stuka :(
A teraz do rzeczy.

Objawy:
- stuka coś w przednim prawym kole;
- stuka tylko przy ruszaniu i zwalnianiu, tylko i wyłącznie przy małej prędkości (1 i 2 bieg)
- nie stuka na dołkach;
- zawsze jest pojedynczy stuk przy ruszaniu, przyspieszaniu i pojedynczy stuk przy zwalnianiu;
- nie wiem jak to dobrze opisać ale dla laika wygląda to tak jakby coś co "trzyma" koło w pozycji "poziomej" miało jakiś luz i przy ruszaniu zwalnianiu koło a raczej to coś co trzyma koło w jakiś sposób się "przesuwa".
- organoleptycznie nie da się tego namierzyć, nic nie ma luzów;

Opinie ekspertów:
1 Stacja diagnostyczna - zawieszenie w bardzo dobrym stanie, brak jakichkolwiek luzów itp.
2. stacja diagnostyczna - (nie byłem osobiście) podobno wykryli, że wahacz ma luz.
3. Pierwszy mechanik (ten który prowadził auto na 2 stację diagnostyczną) - uznał, że przyczyną jest wahacz.
4.Drugi powiedział, że wahacz nie ma żadnych luzów, trzeci powiedział, to samo co drugi. Trzeci mechanik zabrał mnie pod samochód i próbował mi na wszystkie sposoby pokazać, że wahacz nie ma żadnych luzów.

Co było wymieniane:
- oba wahacze - przebieg 12tys
- tuleja prawa - przebieg 2 tys
- sprężyna prawa przebieg 12tys
- końcówki drążków i coś jeszcze przebieg 12 tyś
Na pewno było wymieniane coś jeszcze ale nie mogę znaleźć faktury.

Teraz pytanie do Was. Może ktoś miał podobne objawy i jest w stanie naprowadzić mnie na przyczynę?
Z góry dzięki za pomoc.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 11:42   

grregg napisał/a:
Teraz pytanie do Was. Może ktoś miał podobne objawy i jest w stanie naprowadzić mnie na przyczynę?
Sprawdź dobrze poduszki silnika, a zwłaszcza ta na podłużnicy oraz drążek kierowniczy osiowy.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 12:12   

grregg, znam podobny przypadek a przyczyną był układ wydechowy. Kolanko rury z tyłu, uderzało przy ruszaniu i odejmowaniu gazu o element zawieszenia ,a głos przenosił się do przodu.Poprawa zamocowania układu usunęła problem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 14:06   

Ponawiam pytanie.Czy jest mozliwosc wykasowania we wlasnym zakresi luzow maglownicy.Podobno jest jakas sruba regulacyjna,jakis schemat czy lepiej samemu lap tam nie pchac.
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 12:16   

grregg, Przychodzi mi do głowy, tak jak pisze SeniorA układ wydechowy, z tym że zwróciłbym uwagę na ekrany temperatury znajdujące się nad wydechem i katalizatorem. Z biegiem lat lubią się przepalać na śrubach.

Może to tuleje ławy? Jeśli nie wymieniałeś, a na przykład pomysłowy mechanik podnosił samochód opierając lewarek na jednej z nich, mógł ją dobić?

grota10 napisał/a:
Ponawiam pytanie.Czy jest mozliwosc wykasowania we wlasnym zakresi luzow maglownicy.Podobno jest jakas sruba regulacyjna,jakis schemat czy lepiej samemu lap tam nie pchac.


Jakie masz objawy tych luzów? Może spróbuj tutaj:

http://znmr.szczecin.pl/pl-oferta
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 17:19   

Witam ponownie.

Jestem po wymianie wahaczy i tulei wahacza. Powiem, że różnica jest spora. Ale dalej mi napiernicza lewa strona i prawa delikatnie. Z lewej domyślam się, że to łącznik stabilizatora bo jak szarpię z kanału stabilizatorem to stuka dość mocno, a z prawej zaś nie stuka tylko jest odgłos tak jakby sprężynującego metalu. Wspomnę jednak, że stabilizatory mam nowe wymieniane przy okazji wymiany sprzęgła w warsztacie. Mają raptem 3 miesiące. Niestety nie wiem jakiej firmy, w każdym bądź razie srebrne.

Pytanie czy jest możliwość że są niedokręcone, bo dokręcić będzie problem? Po drugie jeśli zwalony stabilizator to jaki kupić?

Pozdrawiam
 
 
mkowals5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 31
Skąd: Milicz



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 21:29   

Hej. U mnie przy takich objawach był wywalony amor i łożysko amortyzatora a miałem wymienione wszystkie inne elementy.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 18:14   

Amortyzator z prawej strony do wymiany bo wylany, tylko tak się do tego zabieram że tragedia. Kasa trochę ogranicza bo wahacze i tuleje dały po kieszeni :) Jeszcze dzisiaj jak wjeżdżałem na podwórko to zaryłem prawą stroną o krawężnik, a zawsze tak wjeżdżam i nigdy nie zahaczył. Do tego jeszcze jak szarpię kołem na postoju w pionie ( czyli na górze i pcham od siebie i do siebie) to czuję luz tak jakby koło było niedokręcone, a wcześniej tego nie było. I to już będzie chyba luz na amortyzatorze.

Idę jutro zamówić amory i stabilizatory bo się rozpierniczy coś jeszcze.
 
 
maciej77 



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 17
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 08:55   

szybkie pytanie.Czy wymienie sam-tylko wachacze czy przy wymianie istnieje ryzyko uszkodzenia tulei gumowych???
Dzieki za szybką odpowiedz.Pozdrawiam
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 17:12   

Amorki wymienione. Łącznik stabilizatora z lewej też. I w końcu cisza :mrgreen:
Coś tam od czasu do czasu delikatnie puknie, ale już jest zajebiście.
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 14:41   Zawieszenie.

Witam.Mam pytanie. Czy zawieszenie od Rovera75 bedzie pasowac do MG ZT.Ważne. Pozdro.
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 28, 2013 14:57   Re: Zawieszenie.

dany1107 napisał/a:
Witam.Mam pytanie. Czy zawieszenie od Rovera75 bedzie pasowac do MG ZT.Ważne. Pozdro.


...wahacze, stabilizatory itp tak ale już sprężyny i amortyzatory mają inną charakterystykę, pasować będą lecz zmieni się twardość, wysokość
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 15:05   Zawieszenie

Dzieki Aragorn .Pytam bo szukałem na e bayu i w sklepach motoryzacyjnych(oczywiscie w UK) i lipa na maksa. Normalnie nie ma nic do MG ZT. Do Rovera75 jest pełno. Porównywałem zdjecia amorków od Roverka i Mg i wygladaja tak samo.Kuzwa co zrobic?Kupic od Rovera?
 
 
Zajki 



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 5



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 14:26   

Jak ktoś dalej potrzebuje jakiś schematów zawieszenia to tu co nie co widać: http://www.rimmerbros.co....pension--m-2984
 
 
76magg 



Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 13



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 07:00   

Wznowię temat...

Na przeglądzie pan spod auta zapytał, czy miałem ostatnio robione coś w zawieszeniu (a miałem tuleje wahacza wymienianą) i stwierdził, że jest źle założona... a w zasadzie, że obie są źle (i ta ruszana i ta stara).

Pytanie, czy to co widać tutaj
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RBX101762
jest tak ustawione jak być powinno?
Chodzi mi o kąt pochylenia tej gumy względem obudowy.
Tamten twierdził, że powinno być w pionie ustawione.
Z kolei mechanik powiedział, że powinno być pod kątem.
I jak tak patrzę na te fotki, to wszędzie tam jest pod kątem, więc to chyba mechanik ma rację.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 17:38   

http://i68.photobucket.co...LowerArm004.jpg

http://gallery.mg-rover.org/data/3409/bush.jpg

http://img705.imageshack....0025640x480.jpg

na tej tulei nie ma regulacji ( pomijając luz na śrubach obudowy jakieś 2mm ale w płaszczyźnie poziomej), guma jest wciśnięta na stałe w obudowe a po przykręceniu guma jest mniej więcej 90 stopni względem sanek zawieszenia.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 17:58   

podejrzewam że chodzi o to jak wciśnięty jest wkład w tuleję, w tym momencie nie mogę pomóc bo mam pełne wkłady z PU
_________________
75 Red Edition
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 19:03   

Akurat mam 2 nowe tuleje Teknorota. Wygląda to tak:



Jak potrzebujesz więcej zdjęć, to pisz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Skrzypiące przednie zawieszenie
jesse Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Paź 22, 2010 12:55
apples
Brak nowych postów [R75] Przednie zawieszenie reanimacja
tupack997 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 08, 2010 09:59
robo
Brak nowych postów [R75]Zawieszenie przednie - rodzaje sanek/wózków zawieszenia
Orint Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Sty 26, 2013 17:57
Orint
Brak nowych postów [Mg ztt]Schemat klimatronika
Kalwar Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 14, 2019 19:50
Kalwar
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Schemat skrzyni
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Gru 08, 2018 18:44
Ozi546



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink