Wysłany: Nie Maj 08, 2011 00:53 [R75] Test wentylatora
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Wałkowane milion razy, ale dzisiaj byłem ogladać Rovery i chciałem sprawdzić czy działa wentylator. Pewnie źle coś zrozumiałem, bo po 'teście' w żadnym aucie ten wentylator nie działa...
Włączyłem auto
ustawiłem temperature na LO
sprawdziłem na niskich obrotach dmuchawy i na wysokich
ogólnie zimne powietrze leciało.
poszedlem do silnika i patrze się przez grill, a tam sa 2 chyba wentylatory na chlodnicy i one sie nie krecą..
włączyłem tryb auto na klimie i dalej nic sie nie kreci...
Czy to nie te wentylatory? Niech mi ktoś wytlumaczy jak to sie robi, zebym sie przy nastepnym samochodzie już nie zbłaźnił
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 00:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Być może włączyłeś LO , ale trzeba wcisnąć przycisk ECON aby przełączyć się na klimatyzacje. Jeżeli Pali się napis ECON na panelu , oznacza to grzanie z silnika, brak tego napisu na panelu oznacza włączoną klimatyzacje.
Cieszyn, w R75 jest jeden wentylator. Jeśli klima się włącza to sprawny wentylator powinien działać min na pierwszym biegu. Jeśli nie działa to co najmniej szczotki do wymiany.
Włączyłem na LO faktycznie. czyli nie wlaczac na LO tylko np na 16 stopni?
Nie włączyłem przycisku econ, ale włączyłem przycisk Auto.. Wtedy temp zmienila sie z LO na 16 i zaczal tam cos pracowac.
Czyli rozumiem ze dobrze patrze i spoglądając przez srebrny grill powinienem widzieć kręcące się łopatki wentylatora? to nie jest osobny wentylator? albo z tyłu chłodnicy?
zyli rozumiem ze dobrze patrze i spoglądając przez srebrny grill powinienem widzieć kręcące się łopatki wentylatora? to nie jest osobny wentylator? albo z tyłu chłodnicy?
LO to tylko maksymalne chłodzenie, Jeśli nie masz ECONO to tym bardziej wentylator powinien chodzić. AUTO to po prostu automatyczne sterowanie klimą
_________________ Pozdr.
Dukat11
jupik [Usunięty]
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 11:11
Najlepiej nacisnąć przycis do odparownia przedniej szyby powinien uruchomić się kompresor klimatyzacji i wentylator
Najlepiej nacisnąć przycis do odparownia przedniej szyby powinien uruchomić się kompresor klimatyzacji i wentylator
Dokładnie jest to najprostszy sposób sprawdzenia działania wentylatora!
Jeśli się nie włącza to negocjuj cenę za auto bo takie wentylatory nie dość, że ciężko je kupić to są drogie. Miałem ten problem u siebie, ale z dwóch złożyłem jeden i śmiga
Jeśli się nie włącza to negocjuj cenę za auto bo takie wentylatory nie dość, że ciężko je kupić to są drogie. Miałem ten problem u siebie, ale z dwóch złożyłem jeden i śmiga
Z tego co rozumiem, robiłem dobrze. A to znaczy ze w obu przypadkach jest walony wentylator (chyba niemożliwe)? Gosciu mówił, że wentylator normalnie sie włącza jak jest ciepło, w korku...
Ustawiłem coś takiego, co widać na czerwono, temp LO na obu strefach
potem wcisnąłem jeszcze raz auto (niebiesko)
rozumiem, ze zamiast tego (czerwono + niebiesko) moglem wcisnąć tylko odparowanie szyby (zielono?)
I sprawdzam ten wentylator zaznaczony na innym zdjeciu? który ani drgnął? Temperatura była ok 9st
Sory ale chce na prawde dokladnie to zrozumiec, bo już raz to sprawdzałem i nie wyszło, a piszecie dość oszczędnie. Nie przyjmuje do wiadomości, że mój wybrany samochód który chce kupić jest zepsuty;)
A przy okazji. Czy przednia szyba zaraz po ruszeniu autem powinna zaczac mocno parować? Pogoda była dość dżdżysta W każdym razie u mnie w aucie (stary, w którym jest już wilgoć, często parują szyby) nic nie parowało, a tam jak wsiedliśmy od razu zaparowaly przednie szyby.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 12:00
W korku wentylator mogl sie wlaczyc. Zapewne dziala tylko na trzecim biegu i uruchomil sie przy temperaturze 112 stopni.
Wlacz tylko odparowanie szyb - jak wentylator nie wlacza sie to znaczy, ze jest uszkodzony.
Jak padalo to mialo prawo szybko zaparowac. Sprawdz filtr kabinowy znajdujacy sie na podszybiu - moze kwalifikowac sie do wymiany. Zasyfiony i mokry przyspiesza parowanie szyb.
Za wentylator starguj ile sie da i wymien na nowy.
Sprawdz czy klima dziala podczas jazdy, bo na postoju nie bedzie dzialac z racji uszkodzonego wentylatora.
_________________ Jestem Polakiem i jestem z tego dumny!
Jeśli się nie włącza to negocjuj cenę za auto bo takie wentylatory nie dość, że ciężko je kupić to są drogie. Miałem ten problem u siebie, ale z dwóch złożyłem jeden i śmiga
Kupić łatwo tylko koszt ok 1tyś złoty
heh to widzę, że się polepszyło z dostępnością, bo jak ja szukałem to ciężko było znaleźć coś a jak już się znalazło coś to cena była podobna(odstraszająca), ale właśnie to ona mnie zmobilizowała do zrobienia z dwóch jednego (jeden spalony wirnik drugi mój uszkodzone magnesy) założyłem nowe szczotki przykleiłem magnesy i działa jak na razie... Uszkodzony wentylator to częsta przypadłość w R75
no właśnie też miałem zamiar taki kupić bo widziałem już posta i zdjęcia na ten temat, ale drugi (spalony) silnik od R75 dostałem za darmo i postanowiłem coś z tego wykombinować i się udało, jak znowu padnie (oby nie) to następny będzie od voyagera...
Akurat oglądałem benzynę. A jeśli działa tylko na trzecim biegu to szybko to padnie? czy tak będzie sobie śmigał?
Jeśli działa to dobrze, zawsze wiesz, że nie jest zatarty, spalony, czy z uszkodzonymi magnesami, a nawet jak coś sie zepsuje to ten gość naprawia dobrze i max za 120zł takie silniki (mojego nie naprawił bo nie miał magnesów)
http://allegro.pl/naprawa...1598142021.html
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 12:51
Pierwsze benzyny mialy 3 biegi, dopiero pozniej wprowadzono wentylator dwubiegowy - inny silnik i dolozony rezystor. Napisz lepiej, z ktorego roku jest to autko i czy przypadkiem nie widac rezystora za smiglem wentylatora. Jesli widac to raczej w nim tkwi problem.
_________________ Jestem Polakiem i jestem z tego dumny!
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 15:41
Zagrzej auto do 112 stopni i sprawdz czy dziala - jesli nie dziala to wentylator jest kompletnie kaput i pewne jest przegrzanie silnika. Jesli dziala to starguj jak najwiecej i kup wentylator od Voyagera.
_________________ Jestem Polakiem i jestem z tego dumny!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum