Wysłany: Czw Maj 12, 2011 22:47 [R200] większe koła a przyspieszenie ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam.
Planuję zakupic do swojego roverka (1.4 16v 103KM) nowe felgi z oponami o rozmiarach 205/45/16 i moje pytanie jest takie? Czy odczuję spadak mocy/przyspieszenia samochodu zakładając takie koła?
Dodam że jeżdżę na 175/65/14
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 22:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kamilosbos, Ja własnie tak ostanio zmieniałem koła z 14" na 16" ale jak możesz to załóż kapcie 205/50 R16. Co do twojego pytania to nie odczujesz spadku mocy takie jest moje odczucie na większych felach. Ja u siebie zauważyłem że jak mu zdrowo depniesz a mam SDI to tak od 60km/h do 130km/h lepiej się zbiera.
Dzięki za odpowiedzi.
Jak ktoś może kto ma benzyniaka to niech się jeszcze wypowie:)
Dzięki za ofertę ale fele od MG mnie nie interesują, Enzo będę kupował
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon wejdź sobie w ten kalkulator i porównaj
moim zdaniem nie będzie pogorszenia, a jak już będzie to takie minimalne,że nie zauważysz
bo różnica w średnicy koła będzie 7.8 mm
Krzysi3k, ale on pisze że przesiadka z 175 na 205, więc odczuje, dokładnie z tego samego rozmiaru się przesiadłem tylko na 205/40/16. Odczujesz napewno
[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 02:05 ]
w dieslu gdzie niuta jest pod dostatkiem to i może mało odczuwalne ale u nas tego pana jak na lekarstwo więc opór będzie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 13, 2011 05:52
kamax_19 napisał/a:
kamilosbos, Ja własnie tak ostanio zmieniałem koła z 14" na 16" ale jak możesz to załóż kapcie 205/50 R16. Co do twojego pytania to nie odczujesz spadku mocy takie jest moje odczucie na większych felach. Ja u siebie zauważyłem że jak mu zdrowo depniesz a mam SDI to tak od 60km/h do 130km/h lepiej się zbiera.
ps. Mam na sprzedaż felgi z MG ZR 16"
Niestety mylisz się. Szersze/większe koła = większy opór toczenia/mniejszy moment obrotowy na kołach.
[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 06:52 ]
Krzysi3k napisał/a:
Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...
bonus89, ale ja nie powiedziałem, że się nie pogorszy.
Tomi, ale tu nie chodzi o średnice koła toż, bo różnice są minimalne, tylko o szerokość felgi i opony, oraz wagę
kamilosbos, u mnie zmiana ze 175/65 R14 do 195/50 R15 to spadek prędkości maksymalnej o 15km/h. na tych mniejszych wyciskałem 210km/h (licznikowe) na 195tkach wyciskałem między 195-200 i to się czuje również na przyspieszeniu (miałem wcześniej silnik 1.4 16V).
Na spalaniu tez to się odbija i niech mi nikt nie mówi że minimalnie. Spalanie się zmieniło o praktycznie litr.
Przy szerokości 205 myślę że poczujesz niewidzialną łapę na tylnym zderzaku
[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 08:04 ]
Wg mnie lepiej kupić oponę z górnej półki a nie zwiększać szerokości.
Mam teraz VVC i rozmiar 195/50 R15 Toyo Proxes T1R na oponach 185/60R14 auto dużo lepiej trzymało się drogi na suchym ale miałem "Michaliny".
Jak zjeżdżę toyo to kupuję "michaliny" w rozmiarze 195/50 R15 bo wg mnie to jest optymalny rozmiar do tego auta.
Jeśli ktoś zakłada do auta większe koła tylko i wyłącznie dla wyglądu to można i 19" wsadzić bo na takich felach kupiłem angola ale tam o przyczepności nie można było rozmawiać bo za twardy laczek był mimo że 215/35 R19
Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...
zmiana jest na koła o większym obwodzie(gorsze przyspieszenie), szersze (większe opory)
i cięższe przede wszystkim (różnica będzie parę kilo na niekorzyść każdej 16tki czyli łącznie daje to już sporo kilo w na aucie, czyli gorsze osiągi i większe spalanie)
myślę że przy silniku 1.4 będzie to wszystko trochę odczuwalne.
_________________ -------------
וροVVЄя
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 13, 2011 07:55
Krzysi3k napisał/a:
Tomi, ale tu nie chodzi o średnice koła toż, bo różnice są minimalne, tylko o szerokość felgi i opony, oraz wagę
Ty jeździsz iDT, który z założenia momentu ma o conajmniej wiadro więcej
W benzynie różnice są wyraźnie wyczuwalne.
Cabrio fabrycznie na 185/55R15 był dość dzikim autkiem. W tej chwili 205/45R17 trzeba go poganiać aby dynamicznie się przemieszczał... ale Cabrio nie służy do ścigania
O prędkości maksymalnej nie będę się wypowiadał, bo niezbyt często go tak ganiam. Generalnie i na jednych i drugich ok 200 km/h leciał. Jednak wydaje mi się, że kiedyś mógł polecieć ponad 200, a teraz ok. 200 km./h jest jego maksem (z tą różnicą, że na większych kołach licznik nie przekłamuje, a jeżeli to minimalnie zaniża).
Reasumując na obecnych kołach 190km./h (licznikowe) = ponad 200km./h (licznikowe) na fabrycznych.
mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15
ale tak jak już wspomniałem lepiej sie prowadzi niż na fabrycznym rozmiarze
a czy jedzie teraz 190 czy 180 to mnie aż tak nie obchodzi,bo z takimi prędkościami nie jeżdżę
mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15
No tak ale jakbyś stanął na kresce z kimś kto wcześniej zostawał minimalnie z tyłu to byś zauważył
Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem
Chodzi mi o to, że różnica paru mm średnicy nie gra roli, bardziej wpłynie waga, szerokość felgi i opony i związane z tym opory toczenia. Ja na 17" czuje też różnice mimo wysokiego momentu.
mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15
195/50R15 jest mniejszym kołem (jeśli chodzi o średnicę), niż 185/55R15.
i cięższe przede wszystkim (różnica będzie parę kilo na niekorzyść każdej 16tki czyli łącznie daje to już sporo kilo w na aucie, czyli gorsze osiągi i większe spalanie)
Zależy jaka felga i opona. U mnie felgi stalowe z oponą 175/65/14 ważą tyle samo co alu 185/55/15 i alu 195/50/16.
Nie ma co popadać w paranoję. Jeśli ktoś na każdych światłach wykorzystuje pełną moc i się ściga to spoko, osiągi będą gorsze. Przy normalnej jeździe czyli wożeniu tyłka różnicy wielkiej nie odczujesz. Jeśli chodzi o osiągi i spalanie naturalnie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum