Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Maj 18, 2011 14:49 [R200] Problem z klimą.Włącza się razem z wiatrakiem wody.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam.
Mam poważny problem z fabryczną klimatyzacją. Otóż włącza się ona wraz z osiągnięciem przez silnik pewnej temperatury. Gdy wiatrak chłodnicy zaczyna pracować, wraz z nim włącza się wiatrak klimy i słychać cyknięcie - sprężarka zaczyna działać i po chwili dmucha zimnym powietrzem w kabinie. Nie dotykając przycisku, na obojętnie jakim ustawieniu nawiewu włącza się zawsze gdy silnik się lekko zagrzeje i włącza wiatrak. Najczęściej ma to miejsce w ciepłe dni i w korkach. Zjawisko niebezpieczne ponieważ klimy nie mogę wówczas wyłączyć i zaczyna wzrastać temperatura silnika (wydaje mi się, że nie włączają się drugie biegi wentylatorów).
Dodam, iż klima byłe dokładana z europejczyka. Jedynie moduł przekaźników był z anglika, może to w nim wina? Jakie jest prawidłowe oznaczenie tego modułu na europejskich autach, może ktoś sprawdzić? Czy może trzeba było usunąć stary przekaźnik od wentylatora wody? Nie wiem czy on sie tam znajduję wraz z klimą.
Czy może to coś innego? Jak myślicie?
Dziękuję i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 18, 2011 14:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja też dokładałem klimę i to norma, że oba wentylatory pracują jednocześnie.
Normą natomiast nie jest to, że klima włącza się sama.
Według mnie coś jest źle wpięte w kompa, bo przekaźnik jakoś mi się nie wydaje.
Żeby normalnie klimę włączyć musisz włączyć ją przyciskiem, przekręcić na zimne powietrze i przesunąć suwak na obieg wewnętrzny.
Więc sam przekaźnik chyba odpada.
Popieram ,że raczej coś jest źle wpięte, może ktoś na skróty chciał popodłączać kable i podłączył wentylator do przewodu idącego do sprzęgla elektromagnetycznego na kompresorze
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Maj 24, 2011 15:42
Startując klime z przycisku - jest widoczny wzrost obrotów, czyli komputer reaguje. Elektryk mowil, ze to wina lezy w przekaźnikach klimy. Może ktoś sprawdzić jakie oznaczenie mają w wersjach europejskich, bo jam mam to akurat z abglika YWB 100890.
Ogromna prośba.
Z tego co widzę w sieci, to YWB100890 służył jako przekaźnik pompy paliwa. Ponadto nie jest już produkowany a zamiast niego zaleca się stosować YWB100801. Nigdzie nie ma rozróżnienia ze względu na wersję LHD bądź RHD. Wg mnie problemem nie może być przekaźnik - on tylko otrzymuje sygnał. Przyczyny szukałbym w komputerze bądź podłączeniach do niego. Z tego co pamiętam, to już dwa lata temu miałeś podobne problemy z tą klimą?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 14:14
Owszem, 2 lata mecze sie z tą klimą:) Ale teraz postanowilem wziąć sprawy w swoje ręce. Podłączenie do kompa sprawdzone, jest ok. Wątpliwości budzi tylko kostka połączeniowa za schowkiem przy parowniku. Wg schematu powinna się tam znajdować paczka z diodą (diode pack), u mnie tego nie ma. W koste męskiej z przewodami klimy jest 6 kabelków, a w kostce żeńskiej są tylko 4. Niebiesko czarny i szaro niebieski przewód nie mają przejścia i połączenia z diodą. Połączyłem te kable diodą wg schematu, klima się już nie włącza gdy silnik złapie temperaturę ale wiatraki też się nie włączają i zaczyna się grzać! HELP!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum