mhm to coś okrągłe to clutch dumper znalazłem info...
Ten kawał stali ma na celu tlumienie i nie przenoszenie na pedal wibracji od sprzegla. I faktycznie zauwazalnie to robi, jezdzilem bez niego i z nim i uwazam ze zmiana jest zauwazalna w komforcie na plus.
[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 21:22 ]
właśnie jestem przy składaniu pompki.. i mam pytanko.. niestety nie wiem do czego służy jedna podkładka oraz jedna guma... rozebrałem pompke i tam tego czegoś nie znalazłem..
szukałem też w Workshop Mk2 ale na schemacie nie ma czegoś takiego...
Bardzo często się zdarza, ze w zestawach naprawczych jest znacznie więcej częsci niż potrzeba. Często nie dają ważnych elementów, za to dokładają inne gadżety które nie są potrzebne.
mhm dobra ..
Udało się naprawić..
więc... Pompka nie była zepsuta ponieważ się z niej nie lało i zachowywała się dokładnie tak samo po zregenerowaniu... Regeneracje przeprowadza się podobnie jak w wysprzęgliku.. gorzej tylko wyjąć ją.. porazaka..mało miejsca i wogle.
Problem zaczyna się z odpowietrzeniem całego układu mimo że płyn jest pompka pompuje to nigdy nie odpowietrzymy gdy posiadamy clutch dumper zwykłym sposobem. Znalazłem informacje chyba nawet na tym forum już nie pamietam że dobrze jest to zrobić podciśnieniem.;D..
a wiec czyli kompresorem.;D... ale jak wpiąc kompresor to jest pytanie.???
Dobrze mieć na stanie drugi korek od zbiorniczka płynu hamulcowego.;P. taki jakiś bezużyteczny..
Robimy dziurke w nim na środku wywalamy tą część to wchodzi do zbiorniczka ten pływak.;P.. szukamy starej dętki od roweru lub motocykla< chodzi o końcówke wentel.;D.. taki jak do kompresora żeby podszedł czyli końcówka jak w samochodowym.;P wycinami go z detki ale tak aby zostało z każdej strony trochę gumy w tedy bedzie szczelniejsze.;P.. i wkładając go troszę silikonem i skręcamy od góry.;d.. a oto efekt..:D
Nastepnym krokiem jest to że zakładamy nasz cudowny korek na zbiorniczek.. podłączamy kompresor i lekko naciskamy aby się wytworzyło ciśnienie w zbiorniczku.;D
Odpowietrznik na wysprzęgliku luzujemy..i zakręcamy jak już przestanie lecieć płyn.;P..
pedał sprzęgła bezproblemowo zrobił się twardy.. później tylko normalnym sposobem raz odpowietrzyłem i pedał trzyma się twardo.;D
Myśle że ta wiedza z odpowietrzanie przyda się komuś. w R800 ponieważ można zachować sporo kasy... czyli u mnie wina było w wysprzegliku koszt naprawy to 25Zł z przesyłką.. +oczywiście dobrze mieć zestaw do odpowietrzenia czyli koreczek i kompresor samemu mozna to wszystko zrobić bez kanału.;D
Wszystko pięknie, tylko zamiast wciskając powietrze do zbiorniczka powinno się wytworzyć podciśnienie od strony odpowietrznika. Nawet zwykłą strzykawką.
mmh.. ogólnie ciesze się że działa.. .;D idelanie.;P.. a jeden kumpel coś mówił o szczykawce od spodu żeby wyciągnac powietrze xD:P od strony wysprzeglika.;P
Spróbuj odpowietrzyć w nastepujący sposób: załóż przeżroczysty wężyk na odpowietrznik a drugi koniec włóż do zbiorniczka pompy hamulcowej, popuść odpowietrznik i pompuj obserwując kiedy w wężyku przestaną lecieć pęcherzyki powietrza w tym momencie możeśz dokręcić odpowietrznik i sprzęgło powinno normalnie funkcjonować.
[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 22:28 ]
pompować i nie bawić się w żadne odkręcanie, dokręcanie odpowietrznika to nie hamulce nie poczujesz oporu kiedy sprzęgło bedzie wysprzęglać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum