Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 29 Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:50 [MG ZR] silnik
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Mam problem z silnikiem w moim MG ZR 160
Podczas jazdy zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, zjechałem więc do pierwszego mechanika który był po drodze, ale on nie bardzo wiedział co z tym zrobić więc zwiozłem auto lawetą do "swojego" który po zdjęciu miski olejowej stwierdził że najpierw z miski wyciekło sporo płynu chłodniczego a potem dopiero poleciał olej. Uszczelka pod głowicą była wymieniana ok 1000km temu.
kontaktowałem się też z innym który stwierdził że to raczej nie wina wymienionej uszczelki i że możliwe że pękł blok silnika. Stwierdził również że potrzebna będzie wymiana panewek popychaczy i być może również planowanie głowicy i wymiana bloku
Podsumowując: byłem u 2 niezależnych mechaników i obai powiedzieli że trzeba szukać nowego silnika gdyż naprawa tego jest nie opłacalna bo pewnie wyjdzie drożej od zakupu innego:(
Ja jednak chciał bym naprawiać ten bo nigdy nie wiadomo co kupię a ten naprawiony powinien długo pojeździć jak będzie zrobiony dobrze na nowych częściach.
Mam więc 2 pytania :
- czy części z silników Rovera wymienionych niżej będą pasowały do silnika MG ?
R75 silnik 1.8T 150 koni
R25 1.8 145 koni
R200 2.0Vi 145 koni
- ponieważ strasznie trudno będzie dostać mi silnik oryginalny z MG 1.8 VVC 160 koni, więc chciał bym się dowiedzieć czy są możliwości techniczne na włożenie do MG silnika z innego modelu MG ewentualnie z któregoś Rovera które wymieniłem wyżej ?
Czy ktoś ma doświadczenia przy podobnej sytuacji i co byście mi poradzili ?
Co mam zrobić ? Proszę o rade
Pozdrawiam i z góry dzięki
Ostatnio zmieniony przez ledwy87 Pią Maj 20, 2011 17:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
radzę popraw temat...
a co do ubytków p. chłodniczego... nie widziałeś że Ci go ubywa ? pod korkiem i na bagnecie nie ma masła? biały dym się pojawia ?
na poczatek zanim bedziesz szukał nowego silnika to może warto ustalić co się dzieje tak naprawdę.
1000 km temu robiłeś uszczelkę więc jedź do gościa który Ci to robił i wyegzekwuj reklamację usługi.
co do tych silników to też Ci będzie ciężko znaleźć jakiś w dobrym stanie..
Z dostaniem silnika od ZR 160 nie powinieneś mieć aż takiego problemu. Może chwilowo na Allegro nie ma ale nie jest z tym najgorzej - możesz podzwonić po firmach co stale handluję R/MG. Jeżeli 1000km temu była wymieniana uszczelka, to bym zrobił tak jak proponuje adamsky, czyli spróbował reklamacji usługi.
Witam. To sie podzialo:( A chodzil tak ladnie jak ogladalismy, trzymal idealnie temperature. Prawie niemozliwe zeby sie tak stalo?
Moze wtedy co pisales, ze wyrzucilo wode. To go zabardzo zagotowalo i faktycznie pekl blok albo glowica? Potym dalej trzymal temperature?
Jak juz olej swieci to nie dobrze. Albo poleciala pompa oleju, albo panewki:(
Jak panewki to faktycznie lepiej zmienic blok, niz bawic sie w naprawe. Nie wiadomo czy wal nie ucierpial?
Tylko sam blok gdzies kupic to bedzie ciezko. Silniki pasuja od roverow 1.8 vcc 145 km 200 i 25. Jeden gosc ma duzo czesci i daje gwarancje. Przyczym ceny ma bardzo smieszne. Znalazlem link:
http://moto.allegro.pl/ro...1625658236.html
Silnik taki warty jest ok 2500zl, a on sprzedaje po 1300zl i daje gwarancje rozrzuchowa.
Ja bym raczej decydowal sie na wymiane silnka, jak jest w takiej cenie. Kupowac wszystkie uszczelki, panewki, robic wal i najgorsze to czyszczenie jak tam woda poszla.
Ustawic walki to tez nie kazdy bedzie umial.
Jeszcze jak bedzie jakies pekniecie to moze byc niewidoczne i zeby nie zrobic i zaraz sie cos powtorzy....
[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 01:03 ]
Jeszcze dodam ze jak polecial dol i gora dobra? To glowice pozniej mozna sprzedac za ok 800zl
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 29 Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 10:04
temperaturę cały czas trzymał idealnie poniżej połowy nawet na chwilę się nie podniosła...
co więcej jak wybił płyn spod korka temperatura też była taka jak powinna...
pompa oleju na pewno jest do wymiany bo nie ma ciśnienia, mechanik powiedział że prawdopodobnie panewki też trzeba będzie robic
znalazłem jeszcze takie rozwiązanie :
http://moto.allegro.pl/ro...1582453972.html
w prawdzie mam niby gwarancję od sprzedawcy na uszczelkę pod głowicą która była wymieniana przed kupnem ale mechanik który to robił telefonicznie poinformował mnie że to na pewno nie wina uszczelki i może mi to zrobić ale odpłatnie no i sam koszt lawety do niego żeby to auto zawieźć to 500zł...
A co do innego silnika to powiem tak: kupiłem ten samochód ze względu na silnik i jego moc a teraz jak będę miał inny słabszy silnik z Rovera to cały czar i urok auta pryśnie
To sie zaczyna wlasnie problem, bo jakby uszczelka to by temperatury nie trzymalo i gotowalo co 5 km.
Teraz kwestia czy tym jechales jak zaswiecilo to czy odrazu zgasiles. Bo jak to poleciala pompa oleju i zaraz zgasiles? To moze wystarczy zmeinic pompe oleju i bedzie chodzilo?
Jak jechales to bez smarowania moglo panewki przytrzec.
Co do tego silnika co wyslales to chyba zwykly 1,8 bez vcc. Musi byc taki jak podalem ze zmiennymi fazami. Mozna to poznac po zdjeciu czy ma paski z dwoch stron silnika. Bo te bez vcc nie maja po prawej strony drugiego paska od walkow.
Co do tego silnika z rovera 145 a mg 160, to nie rozni sie niczym wiec o moc nie musisz sie martwic. Roznica jest w osprzecie i komputerze, trzeba caly osprzet przelozyc i masz 160km a nie 145 jak w roverze.
Z ta gwarancja to tez tak na dwa razy, jak olej swieci to nie ma nic do uszczelki wiec ciezko bedzie to podto podciagnac. Moze jakby go goscia zadzwonic, zeby dal na nowa uszczelke to cos bys tam wyciagnal kasy. Bo jak zawieziesz i olej mu zaswieci to pewnie beda chcieli zebys placic za reszte... Sam nie wiem co doradzic
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 29 Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 11:33
adamsky napisał/a:
ledwy87 napisał/a:
z Rovera to cały czar i urok auta pryśnie
a myślałem że masz MG...
jak byś przeczytał całe zdanie ze zrozumieniem to byś takich głupot nie wypisywał i off topu byś nie robił...
przeczytaj może to zdanie jeszcze 10 razy i zrozumiesz a jeśli to za trudne dla Ciebie to zapraszam do gimnazjum tam uczą czytac ze zrozumieniem
Pozdrawiam
Gruby530d
sprawa wygląda tak że zjechałem do pierwszego mechanika który był po drodze jak mi kontrolka zaświeciła więc silnik pracował kilka minut po odgłosie który wydaje na 90% będzie coś nie tak bo chodzi jak diesel stary czyli klekocze jak 20 letni mercedes
no i nie wiem co z tym kapiącym płynem mechanik powiedział że nie jest w stanie jednoznacznie określić na tą chwilę bez rozebrania silnika skąd ten wyciek czy uszczelka czy blok czy może jeszcze coś innego
Czyli podsumowując radzisz kupić silnik bez osprzętu i po zamontowaniu powinien mięć taką moc jak tan który mam teraz tak ?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 15:31
Jeżeli sprzedawca daje kilkudniowa gwarancje na silnik to jednak skusilbym sie.
(jesli przez ten okres nie kleknie to bedzie chodzil).A z remontami różnie bywa ale zwykle sa one nieoplacalne.(ewent mozesz zrobic tego swojego bedzie na zapas)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 15:57
rozbierz swoj silnik i ocen nie zaszkodzi wtedy bedziesz wiedział czy trzeba wymienic głowice czy blok czy silnik ale do kupionego silnika i tak musisz troche dołozyc a jak bedziesz sprzadawac silnik na czesci to daj znac cos bym kupił:)
_________________ ekipa.rzeszow.pl
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 20:47
Gruby530d napisał/a:
Witam. To sie podzialo:( A chodzil tak ladnie jak ogladalismy, trzymal idealnie temperature. Prawie niemozliwe zeby sie tak stalo?
Moze wtedy co pisales, ze wyrzucilo wode. To go zabardzo zagotowalo i faktycznie pekl blok albo glowica? Potym dalej trzymal temperature?
Jak juz olej swieci to nie dobrze. Albo poleciala pompa oleju, albo panewki:(
Jak panewki to faktycznie lepiej zmienic blok, niz bawic sie w naprawe. Nie wiadomo czy wal nie ucierpial?
Tylko sam blok gdzies kupic to bedzie ciezko. Silniki pasuja od roverow 1.8 vcc 145 km 200 i 25. Jeden gosc ma duzo czesci i daje gwarancje. Przyczym ceny ma bardzo smieszne. Znalazlem link:
http://moto.allegro.pl/ro...1625658236.html
Silnik taki warty jest ok 2500zl, a on sprzedaje po 1300zl i daje gwarancje rozrzuchowa.
Ja bym raczej decydowal sie na wymiane silnka, jak jest w takiej cenie. Kupowac wszystkie uszczelki, panewki, robic wal i najgorsze to czyszczenie jak tam woda poszla.
Ustawic walki to tez nie kazdy bedzie umial.
Jeszcze jak bedzie jakies pekniecie to moze byc niewidoczne i zeby nie zrobic i zaraz sie cos powtorzy....
ZTCP to firma ta mieści się gdzieś pod ruską granicą. Nawet byłem tam raz, jednak pamiętam, że na miejscu nie było aż tak kolorowo i tanio jak to wygląda przez Allegro. Nie wszystko złoto co się świeci.
ledwy87, skoro i tak silnik do wywalenia, to może przynajmniej rozebrać żeby zobaczyć czy rzeczywiście panewki padły i czy wał porysowany oraz co było przyczyną...
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 29 Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: Sob Cze 18, 2011 10:41
nie nie jeszcze nie sprzedaję
znalazłem "magika" który stwierdził że za 1500 max 2000 zł naprawi mój silnik i da mi na niego 6miesięcy gwarancji więc narazie jest opcja że naprawiamy
jeśli mój "magik" się rozmyśli i będę chciał sprzedać to na pewno dam znac
[ Dodano: Sob Cze 18, 2011 11:41 ]
przebojów z moim samochodem ciąg dalszy...
dziś dowiedziałem się że pęknięta jest głowica
mam więc pytanie czy ktoś ma na sprzedaż głowicę z silnika 1.8 VVC lub czy znacie jakąś osobę która chce sprzedac ? (może byc nawet z silnika po kolizji ważne żeby była szczelna nie pęknięta, z wałkami i górnym deklem) ?
co do uszczelki mam pytanie czy 1500 zł (autoryzowany serwis MG w Radzionkowie) za jej wymianę to nie przesada? bo mi olej wycieka i musze to w koncu zrobic...
pierwszy mechanik powiedział 200zł to dałem sobie spokój bo sama uszczelka kosztuje koło 300... mam zr 160
tak ogólnie dzwoniłem pytałem z powodu tego cieknącego oleju. Gościu mówił o całym komplecie uszczelek czyli uszczelka pod głowica, uszczelka kolektora itp... a części oryginalne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum