Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:31 [R400] Pasek klinowy zerwany, w czym problem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
witam
dzisiaj w trasie (na szczęście niedaleko domu) szlak trafił pasek klinowy, tzn nie zerwał się tylko zsunął, bo wyjąłem go spod machy w jednym kawałku,
pytanie jest typu jakie są konsekwencje zerwania (lub jak w moim przypadku zsunięcia się) paska klinowego w czasie jazdy?
oczywiście nie mam ładowania, wspomagania i hamulców (poza ręcznym) ale pytanie czy będę musiał odpowietrzać te układy czy coś się może poprzestawiać? czy wystarczy wymienić pasek i wszystko powinno hulać jak poprzednio?
pytanie też jakiej długości powinien być pasek klinowy (jaki jest oryginalnie) bo nie wiem czy nie miałem za długiego i dlatego się zsunął - r400sdi 105KM z klimą '98r
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Maj 23, 2011 06:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
konsekwencji żadnych nie bedzie ... pasek napędza pompę obiegu płynu chłodniczego też, wiec jazda bez tego paska grozi zatarciem silnika (można na zimnym silniku przejechać z 1 - 2km co najwyzej)
A co do zsunięcia sie paska, to sprawdź własnie ten napinacz, czy czasem nie jest "zukosowany" ... jeśli tak, to masz napinacz do wymiany. Zamienniki SKF są dostępne poniżej 300 PLN.
yyyyy a to w dieslach nie ma najnormalniej napinacza manuala. W benzynie jedynie pasek rozrzadu jest napinany automatycznie lub i tez nie. Natomiast dwa dodatkowe paski, od altka-klimy oraz od pomypy wspomagania sa napinane napinaczami manualnymi
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum