Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 600] Samodzielna regulacja zaworów w silniku Hondy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 600] Samodzielna regulacja zaworów w silniku Hondy
Autor Wiadomość
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

  Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:14   [R 600] Samodzielna regulacja zaworów w silniku Hondy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: 1998

Czy te regulacja zaworów jest wykonalna w warunkach domowych? Potrzeba jakiejś specjalnej wiedzy oprócz manuala serwisowego? Jakieś specjalne narzędzia?
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Maj 23, 2011 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 06:23   

prawdopodobnie szczelinomierz o odpowiednim wymiarze do ustalenia luzu.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 06:45   

Spokojnie w warunkach domowych jest to do zrobienia.
Mayson napisał/a:
Jakieś specjalne narzędzia?
Są specjalne kluczyki do ustawiania luzów, ale bez nich też da się to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego i wkrętaka. Do tego szczelinomierz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
exeqtor 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Nieważne



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 15:56   

Mayson, regulacja zaworów to prosta sprawa, w manualu jest wszystko ładnie opisane, nie potrzeba jakichś specjalnych umiejętności czy narzędzi, wystarczy, że wiesz jak działa silnik i jak go ustawić do regulacji oraz klucz oczkowy 12mm, szczelinomierz i płaski śrubokręt, pamiętaj aby regulować zawory na zimnym silniku i zacząć od 1 cylindra ustawiając na znaku na kole pasowym UP, czyli od strony rozrządu, ustawiasz zawory kolejno na cylindrach zgodnie z kolejnością zapłonu 1-3-4-2, po regulacji na 1 cylindrze obracasz wałem tak aby wałek rozrządu przekręcił się o 90' i przechodzisz do 3 cylindra i tak po kolei, poniżej w linku masz ładnie wszystko na zdjęciach
http://digmyhonda.com/hon...adjustment-diy/

Zawory ssące: 0.26 mm ± 0.02 mm
Zawory wydechowe: 0.30 mm ± 0.02 mm

Pzdr
Ostatnio zmieniony przez exeqtor Pon Maj 23, 2011 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 17:47   

exeqtor napisał/a:
Zawory dolotowe 0.07mm-0.11mm
Zawory wydechowe 0.15mm-0.19mm
Nie w tym silniku.

Prawidłowe wartości to:
0,26mm ssące
0,30mm wydechowe
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
exeqtor 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Nieważne



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 18:32   

Fakt, mój błąd, luzy takie same jak w F20Z1, tamto usuwam.

Pzdr
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 18:46   

Dziękuję bardzo :) Pożyczę ten szczelinomierz i podejmę się wyzwania :]
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 06, 2011 17:55   

Mayson, i jak... próbowałeś? udało się? też się za to chcę wziąć jak tylko się skończy wieczy deszcz ;)
mam szczelinomierz 0,25mm ale to chyba nie będzie problem +/- 1mm ?
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 06, 2011 19:39   

Niestety nie. Nie mogę pożyczyć tego szczelinomierza... poza tym mam wycieki na silniku i chyba odddam go całego do zrobienia.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 10, 2011 15:51   

marthinez, exeqtor, nie macie racji, w H23A3 jaki ma Mayson prawidłowe luzy są takie jak podał za pierwszym razem exeqtor,

Zawory dolotowe 0.07mm-0.11mm
Zawory wydechowe 0.15mm-0.19mm
źródło: http://www.scribd.com/doc...2-3-H23A3-93-99
w suplemencie do manuala serwisowego i na forum prelude'a przy tym silniku podają takie same wartości

w podstawowym manualu serwisowym accorda jest regulowanie luzów na podstawie innego silnika

Dzisiaj się właśnie bawiłem w regulowanie dlatego piszę. Zrobiłem parę zdjęć, wieczorem wrzucę fotorelację, może się komuś przyda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
skafolk Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Wrz 07, 2009 06:45
skafolk
Brak nowych postów [r620sdi] Regulacja zaworów
kpolski Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Lip 19, 2012 19:31
zaq
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
szags Rover serii 600, Honda Accord 21 Sob Maj 24, 2008 17:44
szags
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
jabco Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Gru 06, 2007 21:54
jabco
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Lis 21, 2010 01:46
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink