Ja się nie spotkałem z czujnkiem ruchu, ale jak go zamknąłem z otwartym dachem, on się uzbroił a ja zapomniałem kluczy ze schowka pod łokciem, to nachyliłem się do środka, sprawdziłem pod siedzeniem ręką i dopiero jak otworzyłem schowek to zaczął wyć.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Od pomachania nigdy mi się nie włączył ale - rzucenie torby na fotel przed wyłączeniem alarmu - wyje - to samo przy otwarciu schowka przedniego, podłokietnika oraz tylnego. Otwarcie bagażnika u mnie nie powoduje włączenia alarmu, za to otwarcie maski już tak.
Fotele są podpięte pod alarm z tego co zauważyłem. Miałem za oparciem pasażera schowane pudełko z chustkami, to przy wyciąganiu, po delikatnym dotknięciu fotela się włączył.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Czytałem gdzieś, że w MGF/TF stosowany jest tzw. alarm objętościowy (wolumetryczny).
Kolega skwirek, który chyba ma największą wiedzę na temat tych modeli MG też o tym wspominał. Ale coś go ostatnio tutaj nie widzę, bo z pewnością rozwiałby nasze problemy
Na niemieckiej stronie poświęconej MGF/TF jest opis jak przeprowadzić test alarmu.
Tutaj wykaz elementów modułu alarmu włamaniowego http://www.mgfcar.de/epc/1401.htm
Hmmm... czyli element nr 5 jest tym modułem, ale czy on ma wyprowadzone czujki?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie sądzę aby potrzebował czujek, choć trzeba sprawdzić w Rave opisy wiązek od niego - cały moduł jest mikrofalowy, stąd powinien wyczuwać ruch wszystkiego, co ma w sobie wodę (w tym człowieka)
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
stąd powinien wyczuwać ruch wszystkiego, co ma w sobie wodę (w tym człowieka)
I dlatego może czasem świrować. Dlatego warto podjechać na T4 i wyregulować go. Bo chyba inaczej się nie da. Z tego też powodu i ze sposobu działania, jest umieszczony tam gdzie jest.
Jestem ciekaw, czy to może mieć związek z problemami w TFie Violli.
Wątek z problemem jest nieco niżej w tym forum.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Hmmm... czyli element nr 5 jest tym modułem, ale czy on ma wyprowadzone czujki?
Moduł mikrofalowy jest czujką sam w sobie. Ma na tyle szeroką charakterystykę promieniowania że pokrywa całą przestrzeń w aucie. Mikrofale przenikają przez materiały niemetaliczne więc przy zamkniętym miękkim dachu niewielka przestrzeń nad nim prawdopodobnie też jest chroniona. Pamiętajcie że czujki mikrofalowe są b.czułe na obiekty zbliżające / oddalające się (czyli wzdłuż auta) ale mają małą czułość na to co porusza się w stałej odległości od czujki (czyli w poprzek auta lub wsuwane pionowo).
scooby napisał/a:
Aczkolwiek dziś kolega mnie zagiął, bo przy uzbrojonym alarmie ściągnął panel od radia, a alarm nawet nie drgnął!
Może kolega to jakiś suchar z małą ilością wody w organizmie Ale tak już bez żartów to prawdopodobnie wsunął ostrożnie rękę równolegle do modułu mikrofalowego.
MaReK napisał/a:
Dlatego warto podjechać na T4 i wyregulować go
Bardzo mnie ciekawi czy można to zrobić w ten sposób - fajnie by było
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Maj 10, 2011 16:54
Witam,
zaglądam tu zaglądam .
Tylko nie zawsze mam czas, żeby coś naskrobać.
Jak już ktoś wyżej napisał MGF/TF jest wyposażony w alarm wolumetryczny z modułem znajdującym się pod T-bar'em (element za zagłówkami, z którego wychodzą pasy).
W chwili uzbrojenia zapamiętuje(?) on stan przestrzeni "w aucie" i każde jej zaburzenie wzbudza alarm.
Co do regulacji jego czułości - nie wiem czy jest taka mozliwość, zacząłbym od sprawdzenia, czy sam moduł (czujnik) nie poluzował się w swoim mocowaniu do takiej belki metalowej pod T-bar'em i czy przez to nie wywołuje fałszywych alarmów bądź w niektórych przypadkach w ogóle nie reaguje na próbę wzbudzenia.
Sam alarm jest jeszcze spięty z czujnikami otwarcia (zapalenia lampek) w drzwiach, klapie tylnej i przedniej.
Pozdrawiam,
Marcin
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Ja jeszcze nie, ale muszę zabrać Violla samochód i zrobić z nim porządek wreszcie... wtedy też pewnie zrobię ów test. Sprawdzę też moduł za T-BARem w/g wskazówek skwirek i zobaczę czy da coś wyjęcie żaróweczek z oświetlenia wnętrza pojazdu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mam chyba problem z czujnikiem mikrofalowym, bo nie kontaktuje zbytnio w przedniej części pojazdu.
Jeśli ktoś potrzebuje, to pod spodem piszę jak wykonać test alarmu, żeby nam nie wyło
Kod:
1. Wsiąść do samochodu na miejscu pasażera, zamknąć drzwi i włożyć kluczyk do stacyjki.
2. Przekręcić kluczyk w pozycję zapłon (to co rozrusznik jeszcze nie kręci, ale zapalają się wszystkie kontrolki i pompka pobiera paliwo.
3. Przekręcić w pozycję OFF
4. Zamknąć drzwi ryglem (od strony kierowcy)
5. Przekręcić kluczyk w pozycję zapłon
6. Podnieść rygiel
UWAGA! Czynności od 2 do muszą być wykonane w ciągu 2-3 sekund!
Po czynności 6 usłyszymy krótki sygnał dźwiękowy z trąbki i piszczyk w aucie da o sobie znać.
Teraz każde uruchomienie czujnika (np. otwarcie drzwi) będzie sygnalizowane przez mrugniecie diody LED od alarmu.
Aby sprawdzić czujnik ruchu (czy tam raczej mikrofalowy) należy dodatkowo wziąć pilota i kilkakrotnie nacisnąć przycisk od otwierania drzwi.
Od tej pory każdy ruch w samochodzie wykryty przez czujnik będzie zasygnalizowany przez jedno mrugnięcie diody LED od alarmu.
Aby wyjść z trybu serwisowego należy przekręcić kluczyk w pozycję OFF.
Dodatkowo znalazłem 2 opcję w pilocie, tj. wciśnięcie kłódki powoduje zamknięcie drzwi i jednokrotne mrugnięcie kierunków.
Natomiast kilkakrotne wciśnięcie tego przycisku powoduje wydanie krótkiego dźwięku i trzykrotne mrugnięcie kierunkami.
Jaka jest różnica w pracy alarmu? Jeszcze nie wiem.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sro Maj 25, 2011 15:49
Witam,
klikając kilkukrotnie po prostu robisz mu przelot po częstotliwościach - to alarm ze zmiennymi częstotliwościami sygnałów z pilota.
klikając kilka razy zamykanie za każdym razem pilot daje sygnał o innej częstotliwośći, mozliwe że centralka nie nadąża za tym i stąd takie a nie inne zachowanie alarmu...
Pozdrawiam,
Marcin
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum