Wysłany: Sob Maj 14, 2011 01:42 [L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM
Witam,
O to ze się zabieram za budowę emulatora dla sygnału przeplywki chciałem przedstawić schematy dla MAFAM, ktory kosztuje ok 56 fontów i teraz już został zastąpiony cyfrowym wzmacniaczem DIGIMAF na stronie Rover-Rona
Jak zakończę mój projekt emulatora dam znać
Zwykły MAFAM działa bez zarzutów całkiem dobrze dopóki przeplywka całkiem nie padnie A koszt budowy takiego czegoś jest groszowy wiec zachęcam do budowy i przetestowania
Ostatni układ na samym dole przedstawia jak uzyskać pełna wartość sygnału przepływu Teoretycznie będzie więcej mocy i trochę więcej czarnego dymu w dolnym zakresie ale powinno się autko lepiej zbierać Cos jak odpięta przeplywka ale nie powinno być limitu do 4000rpm
Jeszcze pozostaje taka opcja żeby polepszyć sygnał.
Kupic przeplywke Pierburg, ma trochę lepsze parametry i kształt
Trzeba wywiercić większy otwór jak pokazane na tym zdjęciu. Polepszy to trochę odczyt sygnału
Powodzenia
Edit 2:
Dodaje schemat DIGIMAFU:
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Czw Lip 28, 2011 22:37, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 14, 2011 01:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Remi55, rozumie zeby przeplyka dawala swoje 100% sygnalu to wystarczy zmostkowac pin 4 z 5 na wtycce ktora wpinamy w przeplywke??
tam sie daje jakis opornik czy inne badziejstwo??
[ Dodano: Nie Maj 15, 2011 01:12 ]
z tego co sie orientuje to jest dioda
borek88, Jest to dioda 1n4148 i nie przeplywka tylko ECU w tedy myśli ze przeplywa max. mozliwe powietrze do środka np 900kg/h.
Czyli nawet na biegu jajowym będzie ECU dostawał sygnał ze ciągnie np 900kg/h powietrza Teoretycznie będzie i tak wiedział ze tak nie jest ale w czasie przyspieszania tego nie odróżni i teoretycznie powinien walić max dawkę paliwa do silnika jak sie jedzie. Teoretycznie oczywiście Trzeba popróbować
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Słyszałem o mechanicznym sposobie oszukiwania przepływki, mianowicie w dolot wstawia się delikatną zwężkę w jej pobliżu, mającą na celu przyspieszenie przepływającego przez nią powietrza. Skutkiem tego jest informacja, że powietrza wpływa więcej co jest równoznaczne z większą dawką paliwa.
Teoretycznie powinno działać, ale sprawdzał raczej nie będę
marcin316, Tak to działa jak przeplywka padnie wystarczy ściankę puszki przepływomierza zwezyc o 2cm i będziesz tka jak piszesz. Ale uważam to nie za dobry patent ponieważ u nas w Dieslach i tak dolot jest za wąski. Ale ogólnie działa
borek88, Co ma być poparte z UK Poparte jest made in Germany
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja sie nie bede bawil w rzezbiarza, ale proponowalbym grupowe zamowinie DIGI-MAFAM, moze za posrednictwem Klubu?
Mysle, ze paru chetnych by sie napewno znalazlo, a koszt nie powala - 84Ł, chyba warto sie zrujnowac.
Remi55, A czemu chcesz wyeliminowac przepływkę i mafam czy digimaf? W czym to rozwiązanie prócz braku tej nieszczęsnej przepływki będzie lepsze? Czy ten emulator będzie musiałbyc do czegoś podpięty prócz wtyczki od kabla do przepływki?
I jeszcze jedno co do kabli we wtyczce, mamy ich pięc, nr 2,3 to plus i minus, 1 to sygnał z temp. powietrza(?) 5 sygnał z ilością powietrza(?) a nr 4 "from ECU" od czego jest?
A próbowałeś może ze spięciem pinów poprzez tą diodę, albo może ktoś inny?
marcinZG, Digimaf drogi jest w porównaniu co w środku siedzi Koszt tego jest kilka złotych
Ale kto lubi przepłacać proszę bardzo, chciałem przedstawić działanie MAFAM bo nic innego to nie jest
Jasne, ja tez nie zwolennikiem przeplacania za prymitywne rozwizania.
Ale to rozwiazanie nie jest juz jakies mega banalne dla kogos kto nigdy nie budowal ukladow, a tym bardziej nie ma na to za bardzo czasu.
Rezystor nawiewu wymienie sobie sam, jasne, ale tutaj nie chce sie juz bawic, za to chce miec to u siebie w aucie!
marcinZG, Wystarczy napisać do naszego kolegi z forum Adi_Mistrzu i taki układ to dla niego pikuś
[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 17:52 ] Shrekinho90, To z ta dioda mam z przeplywek od VW, Opla czy Audi, tam tak robią
Na Pin Nr4 jest zasilanie +5Volt dla przeplywki, Pin Nr. 1 jest tez +5Volt ale sie zmienia jak jest podpięty czujnik temp., czyli jak sie podepnie przeplywke
Emulator buduje dlatego żeby się zakończył czas zabrudzenia przeplywki oraz słabego sygnału, bo nawet z MAFAM czy Digimafem przeplywke może paść
A tak to będzie miał ECU cały czas odpowiedni sygnał jak by z nowa przeplywka, oraz będzie tez funkcja Power mode
Podpięty emulator będzie pod Map-sensora, będzie to działać jak w SDI Tam tez sobie ECU sam oblicza ilość paliwa do wtryskiwania na podstawie głownie map-sensora, czujnika temp i rpm
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Pon Maj 23, 2011 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum