Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216 Si] Problem z tylnimi hamulcami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 216 Si] Problem z tylnimi hamulcami
Autor Wiadomość
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 21:43   [R 216 Si] Problem z tylnimi hamulcami
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam kolegów,
skończył mi się przegląd i zawitałem na stację diagnostyczną. Okazało się, że hamulce z tyłu prawie wogóle nie hamują (tarcze i klocki są). Zabrałem się za rozkręcanie, żeby zobaczyć co tam sie dzieje. Odkreciłem pierwszy zacisk od strony kierowcy (dwie głowne śruby + ta od.. linki recznego?). Ponaciskałem pedał, tłoczek elegancko wyszedl wszystko cacy, ale nie ma mocy zeby go wcisnać spowrotem. Wlazł jakiś kawałek i już nie idzie dalej... Próbowałem go wypychac i od nowa zacząć wciskać, ale dalej nic... Mój sprzęt do zaciskania się wygina i ręka nawet nie daje rady :P Jakiś pomysł co to może być? Z tym tłoczkiem i wogóle tymi hamulcami? Coś źle zrobiłem? :) Aha dodam, że korek od zbiorniczka odkreciłęm :)
P.S. Na przeglądzie wyszło też, że ręczny na tej stronie słabiej łapie. Jak go podkręcić z jednej strony? Bo z obydwu to wiem, że za ręcznym :)
Dzieki za pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 13, 2011 21:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 06:35   

Te tłoczki się wkręca a nie wciska. Jeśli hamulec ręczny jet słabszy na jednym zacisku to być może nie działa prawidłowo sprzęgiełko w tłoczku
_________________
rom
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 11:20   

Myślałem, że z przodu są wkręcane, a z tyłu wciskane?

Z TEGO co widze, to nie wygląda on na wkręcany ;>
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 20:34   

Tak jak automechanik pisze, z przodu wciskane, z tyłu wkręcane.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 06:40   

RadZiu7, jśli już znalazłeś taki zestaw naprawczy to go zastosuj. Wymienisz uzczelnienia, wkręcisz tłoczek czy tłoczki i będziesz się cieszył ręcznym :grin:
_________________
rom
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 17:27   

Dziś powkręcałem te tłoczki :P Zarówno z jednej, jak i z drugiej strony bezproblemowo się wkręcały. Zajrzałem również pod uszczelke i w środku i wyglądają jak nowe, zero rdzy, brudu, "czyste srebro" :D + jakieś smary ofc. Uszczelki też wyglądają ok, to je troche tylko z syfu ogarnąłem. Nasmarowałem również prowadnice. Pojechałem na przegląd i znow okazało się, że hamulce ledwo co hamują (Oba: przód 2,3 ; tył 0.7) Dla ciekawostki dodam, że podkręciłem ręczny "pod popielniczka" i wyszło, że na recznym hamuje w miare (1,4) coprawda, tylko jedno koło ale to już osobna historia. Najpierw zajmijmy się nożnym.. Jakies pomysły?
P.S. Odpowietrzyłem hamulce (ale tylko z tyłu.. :X )
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 00:13   

RadZiu7 napisał/a:
Odpowietrzyłem hamulce (ale tylko z tyłu.. :X )


odpowietrza się układ cały, nie ma czegoś takiego jak odpowietrzanie tylnych hamulcy :wink:

też przerabiałem walkę z hamulcami. Rok temu po kolei rozbierałem wszystkie zaciski na części pierwsze, powód: słabe hamowanie i do tego jeszcze nie odbijały prawidłowo tłoczki. Od razu zakupiłem zestawy naprawcze bez śrub pływających (bo te były ok). Powymieniałem uszczelki,gumki które wyglądały strasznie, poczyściłem tłoczki, nasmarowałem śruby. Pojechałem na przegląd i jest ok. Dodam jeszcze, że prawie wcale nie miałem ręcznego z jednej strony(rozsypał mi się ten malutki mechanizm wewnątrz zacisku). Była jeszcze opcja, którą wyczytałem na forum, że to może przewody hamulcowe, ale sprawdziłem i są ok. U mnie nie jest idealnie ale teraz hamuję :wink:
Polecam kupić zestawy naprawcze i też rozebrać zaciski, dokładnie im się przyjrzeć.
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 03:25   

No przecież pisałem wymień i pisałem że nieprawidłowo działa sprzęgięlko w tłoczku.yorker, dobrze Ci radzi. Układ hamulcowy w Twoim aucie jet diagonalny, dlatego musi być odpowietrzany cały, ponieważ jedna sekcja pompy hamulcowej obsługuje koło LP i PT, a druga PP i LT.
_________________
rom
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 20:31   

W jakim stanie tylne tarcze, mierzyłeś jakiej są grubości? Co do ręcznego, to albo coś z zaciskiem, albo jedna z linek się naciągnęła.
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 16:24   

automechanik napisał/a:
Układ hamulcowy w Twoim aucie jet diagonalny, dlatego musi być odpowietrzany cały, ponieważ jedna sekcja pompy hamulcowej obsługuje koło LP i PT, a druga PP i LT.


Ok, to odpowietrze cały układ. Kolejność opowietrzania LP -> PT -> PP -> LT?

kowalainen napisał/a:
W jakim stanie tylne tarcze, mierzyłeś jakiej są grubości? Co do ręcznego, to albo coś z zaciskiem, albo jedna z linek się naciągnęła.


Tarcze maja 9mm, nie wiem czy to dużo czy mało? A klocki prawie nowe.
A z ręcznym to zauważyłem, że przy regulacji pod popielniczką są krzywo linki. I jak zaciągam to za prawą linke juz ciągnie a lewa jeszcze ma luz. Dopiero na ostatnich ząbkach zaczyna się lewa też naciągać. Jak/gdzie ją naciagnąć żeby je wyrównac?
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 19:59   

Cytat:
Tarcze maja 9mm, nie wiem czy to dużo czy mało? A klocki prawie nowe.


Są gładkie, czy pofalowane? Nówki mają 10mm a min. grubość to 8mm. Ja miałem 8-9 mm, nie równa powierzchnia i hamulce były słabe. Po wymianie tarczy i klocków żyleta :lol:

Cytat:
A z ręcznym to zauważyłem, że przy regulacji pod popielniczką są krzywo linki. I jak zaciągam to za prawą linke juz ciągnie a lewa jeszcze ma luz. Dopiero na ostatnich ząbkach zaczyna się lewa też naciągać. Jak/gdzie ją naciagnąć żeby je wyrównac?


To albo zacisk nie pracuje, albo linka naciągnięta. Jednej linki nie naciągniesz, trzeba wymienić. Najlepiej jakby ktoś zaciągał ręczny, a Ty byś obserwował zacisk.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200] problem z hamulcami
vinni_pl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lut 22, 2016 19:05
vinni_pl
Brak nowych postów [r25] Problem z hamulcami
zouza Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lut 04, 2014 07:55
Kozik
Brak nowych postów [R25 2.0TD '02] Problem z hamulcami
dzeus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Sie 04, 2008 12:12
Stacho
Brak nowych postów [R25]-problem z hamulcami
leszek-sroka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Wrz 05, 2011 07:59
PTE
Brak nowych postów [r 200 vi] problem z hamulcami
Dziegiel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Lut 05, 2012 13:19
yorker



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink