Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover is dead, co robić dalej? Dylemat decyzyjy....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover is dead, co robić dalej? Dylemat decyzyjy....
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 07:37   

greg-si napisał/a:

Bo poruszone było że teoretycznie przerabiamy H na R. A skoro tak to bez sensu ładować silnik rovera ;)

Ale ztcp to były 416 z silnikiem Hondy, tyle, że w automacie. ;)
Podobnie z resztą chyba jak 216...
Może się mylę, ale jeśli nie, to wystarczy wymienić tylko skrzynię, jak ktoś nie lubi automatów. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 16, 2011 07:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MieszAs 




Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 09:03   

maciej napisał/a:

Ale ztcp to były 416 z silnikiem Hondy, tyle, że w automacie. ;)
Podobnie z resztą chyba jak 216...
Może się mylę, ale jeśli nie, to wystarczy wymienić tylko skrzynię, jak ktoś nie lubi automatów. ;)


Zgadza się, automacik fajny, tymbardziej, że japoński więc raczej mało awaryjny.
Nie wiem dokładnie jak to jest z silnikami Hondy, ale hondziarze robią różne przekładki silników i skrzyń więc coś czuję, że skrzynię manualną można bez większych problemów przełożyć do takiego R400 w automacie, wiadomo tylko trzeba dorobić jeszcze sprzęgło :P
A jak ktoś lubi wiekszą rzeżbę to można i włożyć ekonomicznego V-TECa ;)
albo słynną szlifierkę 1,8 169 KM ;-)

Ale łatwiej i taniej będzie przerobić Hondę na Rovera niż wszystko przekładać, stąd pojawił się temat takiego "face liftingu" ;)

Oj.. gdybym miał własny domek z garażem to czuję, że miałbym jakieś autko wyrzeźbione, tak w ramach hobby ;-)

Aktualnie zastanawiam się co zrobić z moim R400, sprzedawać żal, robić -mało opłacalne.
Kupiłbym sobie dla przyjemności jakiegos innego bo w końcu to przyjemne autka
za skromne pieniądze, może tym razem jednak coś innego niż K-series.
Myślałem o R400 w automacie, R45 z KV6, R400 2.0 (ponoć mniej problemowy), może diesel, no ale moja żonka nie chce słyszeć o żadnym Roverze...
Najłatwiej przejdzie reanimacja tego co juz jest ;-)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 09:24   

MieszAs napisał/a:
R400 2.0 (ponoć mniej problemowy)

Bo, to chyba T-seria. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 09:42   

a nawet napewno T seria ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MieszAs 




Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 09:46   

maciej napisał/a:
MieszAs napisał/a:
R400 2.0 (ponoć mniej problemowy)

Bo, to chyba T-seria. ;)


No właśnie, czy ten motor ma jakieś słabe strony?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 10:10   

cieżko go utrzymać w "suchości" (drobne wycieki oleju) a pozatym lać i jeździć ;) konstrukcyjnie jest zbliżony do diesla serii L i część gratów okołosilnikowych może od niego pasować nawet :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MieszAs 




Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 10:19   

Brt napisał/a:
cieżko go utrzymać w "suchości" (drobne wycieki oleju) a pozatym lać i jeździć ;) konstrukcyjnie jest zbliżony do diesla serii L i część gratów okołosilnikowych może od niego pasować nawet :ok:


To konstrukcja żeliwna, czy jak? kto wie?

Miałem ochotę takiego kupić 4 lata temu, ale odpuściłem i wziałem 1.6, trzeba było sie uprzeć :P
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 10:28   

http://www.roverki.pl/tes...ka-serii-t.html
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 10:31   

maciej napisał/a:
Ale ztcp to były 416 z silnikiem Hondy, tyle, że w automacie. ;)

Tak tylko kwestia znalezienia takiego. Bo identycznie można szukać R400 kv6 który jest już troszkę mniej awaryjny pod względem HGF.
MieszAs napisał/a:
To konstrukcja żeliwna, czy jak? kto wie?

Z tego co słyszałem żeliwne.
Żebyś miał zdrową budę i jasne wnętrze to pewnie bym był zainteresowany. Ale niestety wszystkiego mieć nie można. Do czasu :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
MieszAs 




Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 10:47   

Kurcze, kupiłbym sobie takiego 420... Wydatek nieduży, a mam już 2 komplety kół.
Żonka upiera się na coś młodszego, ale mnie się średnio uśmiecha kredytowanie żeby kupić małe, ciasne i bidne autko za to młode...

Jakoś ciągnie mnie do starszych aut, raczej sprzed 2000 roku.
IMHO inna jakość wykonania, lepsze materiały, mniejsze oszczędności.
Tylko kwesta żeby było zadbane, no i pozostaje problem korozji, egzemplarze z zachodu
wypadają tutaj zazwyczaj lepiej...
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 10:57   

MieszAs napisał/a:
Jakoś ciągnie mnie do starszych aut, raczej sprzed 2000 roku.

Mam tak samo :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
slax 
Klubowicz





Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 11:02   

MieszAs napisał/a:
Jakoś ciągnie mnie do starszych aut, raczej sprzed 2000 roku.
To tak jak ja
 
 
des 



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 19:27   

Witam,
Decyzja zapadła i dzisiaj oddałem autko do blacharza na kompleksowe poprawki - progi, nadkola, kawałek dachu przy przedniej szybie bo się dziura zaczęła robić :cry: . Jest to ostatnia reanimacja gnijącej blachy w tym samochodzie.
Ale wpadłem na pomysł aby progi i nadkola zabezpieczyć dodatkowo matami bitumicznymi. Po prostu powyklejać całe nadkola od wew. strony. Co myślicie o takim patencie?

Widziałem coś podobnego w Toyocie Avensis, z tym, że tam były nadkola wyłożone tak jakby filcem czy coś takiego. Zawsze to jakaś lepsza ochrona. Smarowałem bitexem (czy jakoś tak) i za przeproszeniem gówno to dało, więc może to pomoże?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 20:12   

Moim zdaniem to kiepski pomysł. Z czasem odpadnie. Mam Bitgum`em zrobioną podłogę oraz nadkola i od dwóch lat się trzyma.

A co z silnikiem?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
des 



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 20:26   

greg-si napisał/a:
A co z silnikiem?
Co masz na myśli?
Przebieg 238.000km, ma się dobrze i jeszcze trochę pojeździ.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 15:05   

Sorry pomyliłem Cię z autorem tematu :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
MieszAs 




Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 22:11   

greg-si napisał/a:

A co z silnikiem?


Silnika nie ma i nie będzie...
Posłuchałem rady większości (rodzina i znajomi - 95% za NIE) i nie podjąłem się wymiany silnika.
Jutro przyjeżdża kupiec i moje autko odjeżdża na lawecie.
Trochę mi szkoda, bo dla mnie autko to najlepszy przyjaciel ;-) Zawsze mnie rozumie i wysłucha :)
No ale w życiu trzeba zmian, nie ma co smarkać w husteczkę.

Na pocieszenie... (przecież wiadomo, że dzieci potrzebują pocieszenia :)
...kupiłem Volvo V40 2.0T w pełnej opcji ;D
Nieco większe, bardziej luksusowe i szybsze od Roverka, linia stylistyczna to niestety cegła połączona z mydłem, ale co tam liczy się frajda z jazdy :-)

Dziękuję forumowiczom za wspólne 4 lata.
Wasze posty były mi bardzo pomocne w podejmowaniu decyzji, rozwiązywaniu problemów technicznych, a także, co chyba najważniejsze, zdobywaniu wiedzy technicznej dot. mechaniki samochodowej (dowiedziałem się przynajmniej jak działa silnik bez gaźnika ;)

Nie sądzę żebym powrócił do marki Rover, choć sentyment zostanie do końca życia.
Prędzej pewnie stanę się właścicielem przedstawiciela innej marki brytyjskiej, od lat marzę o Jaguarze XJS.. :-) No ale jak nie będzie kapusty to trzeba będzie zadowolić się jakimś MGB albo Triumph'em czy Mini... Może pójdę w innym kierunku i obczaję jakieś Alfa Romeo, a może Pontiac, może Jeep? Zresztą kto tam wie co przyjdzie mi do głowy... :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów kupno cyfrówki z dużym zoomem - dylemat
_papa_ Offtopic 2 Sro Cze 29, 2011 14:47
_papa_
Brak nowych postów Stuk Puk, czyli jak nie robic altonenka
Perez Offtopic 27 Nie Lut 21, 2010 14:25
maciej
Brak nowych postów !! uwaga, oszust !! -> dobra rada, podaj dalej
gr4 Offtopic 20 Pon Sty 21, 2013 17:44
greg-si
Brak nowych postów Polskie Drogi vs. Rover 600 1:0[Rover 600 2,0 r.97]
krychu Offtopic 52 Sro Lut 13, 2008 13:20
Przemek_Docent
Brak nowych postów Mój MG Rover to nie Land Rover :P
na szczęście
jasiu87 Offtopic 4 Pon Maj 18, 2009 22:18
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink