Odepnij linkę od przepustnicy i zdejmij waż od puszki filtra do niej.
Zobacz na motylek przepustnicy, powinien być prostopadle ustawiony. Jeśli tak jest to musisz szukać nieszczelności, gdzieś dostaje Ci się lewe powietrze i to w sporych ilościach.
Jak odpalisz go bez tej gumowej rury na przepustnicy i będziesz miał za wysokie obroty to ręką przytkać wlot do przepustnicy. Jak zacznie przygasać to to znaczy że nieszczelność jest w niej, a nie w kolektorze.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 01, 2011 18:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Motylek? Chodzi o ta "klapke" w przepustnicy? Ona ma calkiem zamykac dolot powietrza czy lekko uchylona? Odlaczylem gume od filtra i linke gazu. Obroty 3 tys. Jak przytkam reka przepustnice to spadaja Czyli ze co ?
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sob Lip 02, 2011 00:48
ja tez mialem mokro na polaczeniu glowicy z blokiem i po trasie 100km pusto w zbiorniczku bylo i wiecie co bylo przyczyna walnieta uszczelka kolektora ssacego po wymianie wszystko jest suche moze zaczac od tego i odrazu wywalic zaworek kulowy bo jak sie przytka to jest lipa
ja tez mialem mokro na polaczeniu glowicy z blokiem i po trasie 100km pusto w zbiorniczku bylo i wiecie co bylo przyczyna walnieta uszczelka kolektora ssacego po wymianie wszystko jest suche moze zaczac od tego i odrazu wywalic zaworek kulowy bo jak sie przytka to jest lipa
Juz jestem dawno po wymianie uszczelki pod glowica i wszystkich innych Ale spoko, moze komus innemu sie to przyda.
[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 20:53 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Tak, ta klapka to motylek, ma całkiem blokować dolot powietrza.
Jak przygasa to pewnie ten motylek nie domyka się, zobacz co może go blokować.
To bylo to. Ten kawalek metalu trzymajacy linke od gazu blokowal przepustnice i do konca sie nei domykala. Dzieki wielkie <pomogl>
UPDATE:
Teraz mam problem, ze jak wciskam sprzeglo to obroty spadaja mi ponizej 500 i samochod sie dusi, a pozniej sa dwie opcje: 1) Podbija obroty do ~1300 i zaraz ustawia na wlasciwe 2) Gasnie... wtf?
No wciskalem pedal na maksa, chwile trzymalem, puszczalem i tak z 10x i nic nie dalo. Tzn juz nie gasnie ale dalej obroty spadaja w dol i podskakuja. Probowalem jeszcze raz, ale znow bez efektow.
Tzn teraz Ci tylko falują? Czy tak jak by odbijają się? Tzn schodzą nieco za nisku ale zaraz ustawiają się prawidłowo i trzyma obroty jak trzeba?
Jeśli tak to o ile za nisko opadają obroty ?
Tzn teraz Ci tylko falują? Czy tak jak by odbijają się? Tzn schodzą nieco za nisku ale zaraz ustawiają się prawidłowo i trzyma obroty jak trzeba?
Jeśli tak to o ile za nisko opadają obroty ?
Odbijaja sie... Schodza chyba nawet ponizej 500, pozniej odbijaja sie na ~1200 i spadaja na nieco ponizej 1000
To "odbijanie" to jest prawidłowa reakcja ECU, problem tylko w tym, że schodzą za nisko. Nie wiem jak jest w przepustnicy w R200, ale w u mnie w Polonezie 1.4 (przepustnica z 2.0 serii T) była taka śrubka, z tego co pamiętam służyła do regulacji obrotów na ciepłym silniku kiedy już nie chodzi ssanie. Po wymianie uszczelki musiałem nią pokręcić.
Swoją drogą to dziwne, chyba każda wymiana uszczelki kończy się problemami z obrotami, których przed wymianą nie było.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Z obrotami juz jakos sie uporalem Jednak mam problem z olejem i plynem chlodniczym. W ciagu miesiaca juz 2x dolalem plynu chlodniczego (bo w zbiorniczku bylo zero) i z tego co widze troche oleju mi ubywa. Moze nie zbyt duzo, bo w ciagu 2 miesiecy tylko jeden z 6 "X"-sow na bagnecie ale jednak. Zajrzalem pod spod to poci sie od strony pasazera i na filtrze zbiera sie olej. Jednak biorac pod uwage ze dopeiro co powymienialem wszystkie uszczelki w calym silniku to powinno wszystko byc pieknie i niczego nie ubywac (zadnych wyciekow). Co to moze byc? Oddac "do reklamacji" tam gdzie mi robili uszczelke pod glowica?
Oczywiscie ze tak bylo, ale oczywiste jest tez ze to nie ich wina tylko uszczelki ktora teraz nagle jednak spelnia swoja role. Ale to nie wazne..
Poniewaz nie chce sie z nimi dalej bujac, to kolejny problem, a raczej jego ciag dalszy chce juz sam rozwiazac. Tym problemem sa oczywiscie slawne na calym forum obroty U mnie problem wystepuje tylko jak wciskam sprzeglo w momencie gdy obroty znajduja sie ponizej 2 tys. Wtedy auto czasem sie dlawi i gasnie, a czasem spada do 600 i jakos "wstaje". Gdy mam ponad 2 tys. i wcisne sprzeglo obroty zawsze ladnie spadaja. Wyczyscilem silnik krokowy (ta metalowa iglice, gniazdo itd.), przepustnice (wraz z nasmarowaniem jej elementow), wezyki podcisnienia (nie mialem zadnego drutu itp. wiec tyle co przedmuchalem ), popuscilem i nasmarowalem linke gazu, poczyscilem wszystkie masy.. i costam pewnie by sie znalazlo. I nic nie pomaga.. Dodam ze silnik krokowy jest juz drugi, a przepustnica metalowa (szczelna, domyka sie). Nie mam juz pomyslow co to moze byc, a wy? Dzis wieczorem zmierze rezystancje na czujniku przepustnicy
@UPDATE:
Przy zamknietej przepustnicy 580 Ohm, a przy otwartej 3820 Ohm. Wiec chyba czujnik jest ok? Zauwazylem ze przy zamknietej ten bolec na ktory sie naklada czujnik nie jest idealnie w pionie? Moze przepustnica sie do konca nie domyka (obroty na jalowym 980), czy tak moze byc ? Nic nigdzie nie blokuje przepustnicy. Moze pora na nowa? Bedzie pasowac od MG ZR?
Ostatnio zmieniony przez RadZiu7 Sro Wrz 07, 2011 20:12, w całości zmieniany 1 raz
jol niewiem czy pomoge ale ostatno w trasie obroty mi sie trzymaly prawie na 2 tys przeczysciłem krokowca ,wyczysciłem przepustnice i dalej to samo ,poruszyłem tymi sprezynkami co sana przepustnicy i je dobrze wyczysciłem i teraz lux obroty sa tak jak trzeba
jol niewiem czy pomoge ale ostatno w trasie obroty mi sie trzymaly prawie na 2 tys przeczysciłem krokowca ,wyczysciłem przepustnice i dalej to samo ,poruszyłem tymi sprezynkami co sana przepustnicy i je dobrze wyczysciłem i teraz lux obroty sa tak jak trzeba
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum