Tyle ze przekaźnikiem od foteli steruje moduł komfortu i o ile się nie mylę to żeby zaczęły grzać musi być odpalony silnik i musi ruszyć wskazówka temperatury silnika.
Oj chyba nie, robiłem instalacje pod fotele u siebie wg schematu z RAVE... zasilanie idzie od akumulatora przez przez skrzynkę bezpieczników pod schowkiem, potem stacyjka i przyciski od foteli... całość omija BCU, przynajmniej jeśli chodzi o fotele grzane i sterowane elektrycznie bez pamięci, a nawet te z pamięcią nie są chyba połączone z BCU
No nie wiem co jeszcze moge zrobić wygląda na to ze do guzika napiecie dochodzi ale za guzik już nie, ale nie jestem pewien bo nie wiem które kable idą do grzania, kostke sprawdziłem i na niektórych pinach jest napięcie a na niektórych jest masa i po wciśnięciu guzika jest bez zmian napięcie było tam gdzie było chcąc sprawdzić sama mate czy grzeje to se wysadziłem boczną poduszke kierowcy (((i ochota na grzebanie mi przeszła
PS wiecie ile moze kosztować nowa i czy wymiana jest jakoś skomplikowana i czy potem trzeba jechać na T4?
w kostce pod fotelem powinno być napięcie pomiędzy kablem żółtym pin 1 i pomarańczowym z białym paskiem pin 2. Jeżeli po włączeniu ogrzewania dochodzi tam napięcie to przyczyny trzeba szukać w okolicach fotela. u mnie nie było styku w kostkach juz na tych cienkich kablach pod fotelem i polutowałem je na stałe... mogły się też oderwać od termostatu jak w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...p=407932#407932
[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 21:22 ]
ale mam oryginalnie (nie dokładane)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
u mie też diodka w przycisku się zapala ale nie grzeją, sprawdzałem zimą
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czy jest taka opcja że podgrzewanie foteli włącza się samo ? bo wczoraj zrobiło się trochę już zimno i ustawiłem temperaturę w climatronicu na 25 po czym pasażer stwierdził ze fotel zaczyna smażyć ja po chwili też odczułem że grzeje, problem w tym że nie włączałem przyciskiem ogrzewania foteli, wyłączyłem całkowicie klimatronik i o dziwo przestały grzać włączyłem go ponownie tylko ustawiłem na 22 i też nie grzało. Czy tak powinno być czy mam coś uszkodzone?
Może masz jakiś prezent od poprzedniego właściciela. Według RAVE podgrzewanie foteli jest zależne wyłącznie tylko od przycisków - i u mnie tak dokładnie i jest.
Panowie no bo fotele na wyłaczonym silniu nie grzeja tak jest umnie ale na właczonym już tak z tym ze nie zawsze dziś jadąc do pracy włączyłem grzanie i chyba zadziałało bo,ale jak włączyłem grznie pasażera to jego fotel był zimny , czy jest mozliwe ze podgrzewanie działa nie dość ze na włączonym silniku to jeszcze trzeba na nim siedzieć bo chyba u mnie tak właśnie jest. miałem wlączone oba fotele ale grzał tylko ten na którym siedziałem (fotel pasazera jest sprawny i grzeje jak sie na nim siedzi )
jeżeli faktycznie coś takiego by było , a coś mi się przewinęło jak szukałem info o swoim "problemie" że jest, to ciekawe swoją drogą czy taki czujnik jest podłączony pod poduszki pasażera
To wszystko. Jeżeli bezpieczniki są sprawne więcej nic niema wpływu na grzanie. No chyba że gdzieś w siedzeniu nie ma kontaktu i wystarczy usiąść żeby zaczęło grzać… Radzę w takim przypadku posprawdzać co tam się dzieje…
u mnie fotele tez nie grzeja i dzis zacząłem sie przygladac dlaczego.. spr fotele wszystko podłączone i mata jest sprawna, wiec rozebrałem konsole i tam miałem mała niespodziankee, otóż, w srodku znalazły sie 4 nie podłaczone COS... strzelam ze to moze byc cos od nawigacji albo od radia, ale moze ktos wie przy okazji konkretnie co moze byc do czego i czy to moze miec powiązanie z nie podgrzewającymi fotelami? ps. zapomniałem dodac ze kontrolki podrzewania tez sie nie swieca...
Sprawdziłem jeszcze raz bezpiecznik, z tym ze tym razem zamieniłam juz z innym zeby mieć max pewność i sie okazało ze jednak był uszkodzony, bo kontroli zaczęły świecić. ale to jedyna "poprawa", fotele jak nie grzały tak nie grzeją, sprawdziłem czy dochodzi napięcie do kostek pod fotelem i nie, niestety.(kabel zółty i pomarańczowo-biały) podałem kolory bo z przycisku załączającego napięcie wychodzi umnie kablem zołtym i czarnym.. takze chyba musze rozebrac wszystko i spr po kolei;( macie jakies pomysły zanim popadne w ta zabawe?
U mnie fotele grzeją już po ok 2 min czuć ciepełko ale może przez jakieś 5-8 min potem jakby sie wyłączało,albo grzeje tak na pół gwizdka.
Czy tak powinno być, a może by tak zewrzeć styki na tym małym termostacie , co myślicie
fotel po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (nie pamietam ile stopni) to termostat rozłącza ogrzewanie, przycisk będzie świecił a fotel nie będzie grzał, to samo w przypadku włączenia ogrzewania foteli w ciepły dzień... nie będą grzały
Odkopuje grzane siodła i u mnie nie działają w fotelu kierowcy była odpięta wtyczkam po podpięciu i odpaleniu (zimnego) silnika fotel zaczął grzać (tylko siedzisko) ale tylko chwile i potem przestał. Poprawiłem luty, motor się zagrzał i fotel już się nie zagrzał Napięcie na kostce pod fotelem jest, mialem kiepskie połączenie z miernikiem i pokazywał skokowo 5,7,9voltow itp. W drugim fotelu na kostce tez jest napiecie, tez tak skokowo (chyba wina miernika) a fotel zimny. Sprawdziłem czy jest napięcie na termostatach w matach i nie ma tylko nie wiem czy dobrze sprawdzałem - sprawdzałem na tych 2 czerwonych kablach wchodzacych do termostatu. Zauwazylem tam tez brazowy kabel obok przy macie. Moze wywalic ten termostat i polaczyc te czerwone kable na ostro? pomozcie bo w dupke zimno
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Domyślam sie ze termostat jest podpiety w szereg wiec jak podepniesz sie miernikiem w jego nózki to ci powinno pokazywac wielkie nic, podłącz jeden koniec miernika do masy samochodu a drugi do jednej koncówki termostatu, a potem do drugiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum