Forum Klubu ROVERki.pl :: [kv6] Problem z obrotami powyzej 4tys.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[kv6] Problem z obrotami powyzej 4tys.
Autor Wiadomość
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:00   [kv6] Problem z obrotami powyzej 4tys.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam!

No wiec po doglebnym zapoznaniu sie z meandrami zagadnien zwiazynych z K-Series zaczynamy przygody z KV6 :)

Dzisiaj przy mocniejszym przyspieszaniu do ok. 5500 tys obrotow nagle autkiem szarpnelo, obroty spadly do zera a mi serce skoczylo do gadla, potem sie unormowaly. Przy szarpnieciu mignal check-engine. Zatrzymalem sie, sprawdzilem czy wszystko ok i na to wygladalo... Ale autko zaczelo przerywac >4000 obrotow. To samo dzieje sie na luzie. Filmik tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=MLTb9QmN7dg
Tak to sie mniej wiecej zachowuje.

Pompa paliwa? Sonda lambda? VISy?

Niestety Mariusz wyjechany i jestem w kropce :/ Podejrzewam ze dopoki nie podlaczymy pod kompa to bedzie ciezko cokolwiek wiecej powiedziec, ale moze ktos z Was mial taki problem.

Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mzas 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 127
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:28   

Cześć.
Mi się wydaje że może to być sonda lambda. Znajomy miał podobny objaw i silnik mu przechodził w tryb awaryjny i tak się działo.
Sam czekam na powrót Mariusza.. ;-)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:31   

VIS Power, ten montowany od góry przełącza się przy 4k/obr
może zdechł :hm:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Wto Lip 26, 2011 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:34   

Czyli takie podejrzenia jak byly ogolnie. Bez kompa sie nie dowiemy chyba. Zastanawiam sie tylko czy moge tak jezdzic, ale chyba dam mu odpoczac do powrotu Mariusza jak nie ma pewnosci co sie dzieje.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:47   

a masz hałas w kolektorze przy VIS-ach (takie terkotanie)? jak nie to można jeździć ale raczej do 4k/obr.
Może tylko mikrostyk w VIS padł

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 12:47 ]
albo odpiąć tego VIS-a i już
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 12:47   

Terkotanie jest.

W ktorym miejscu odpiac tego VISa? Zobaczylbym czy to pomoze.

Pozdrawiam
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 13:22   

jak terkocze to masz rozwalone klapki od power Vis-a i nie wskazane jest jeździć ale spróbuj odpiąć i posłuchać bo może terkocze silniczek tylko. Ten VIS to jest ten bliżej przodu auta od góry
czerwona strzałka to ten twój nieszczęśnik a zielona to ten co się otwiera przy 2,700 obr
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 13:45   

Po odpieciu tez terkocze. Odpinalem wtyczke tylko ta oznaczona na czerwono. Sprobowac odlaczyc tez ta druga?

Pozdrawiam
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 14:49   

odłącz tą drugą i zobacz ale nie przewiduję poprawy :/ Z objawów które opisałeś to mi wygląda że miałeś zatarte te klapki już wcześniej a może nawet walkie już miała i teraz poprostu ten wodzik od przełączania się ułamał. Jak walkie pisala ile jej palił to myślę ze już u niej mógł być problem z tym VIS-em bo mój też tak dużo jarał jak VIS-y padły.

Jak co to zdemontuj siłownik VIS i zobacz czy ta wajcha tam w kolektorze chodzi lekko czy już jej nie ma albo może zatarta jest. Ten drugi Vis to tylko taka klapka mała jest tak że tam raczej problemu nie będzie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 17:55   

Sprawdzilem przed chwila i po odpieciu wtyczki tej czerwonej nadal nie wchodzi pow. 4krpm. A z tym klepaniem to nie jestem pewien do konca. Co do samych VISow to calkiem mozliwe, ale mimo wszystko nie dawaloby to chyba takich objawow. Zaczniemy kompa i ewentualnie lambdy jak pisal mzas. Zawsze to taniej a sprawdzic nie zaszkodzi.

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 18:55 ]
Nowe newsy z frontu :) Dzisiaj zdecydowalem wrocic ZSem z pracy zeby jeszcze sie przyjrzec sprawie. Wracajac zauwazylem, ze przerywa rowniez na nizszych obrotach nawet jadac rownomiernie. Nie ma wiekszego znaczenia czy to 2, 2,5 czy 3 k obr. Dodatkowo jechalem z otwartymi szybami i spod maski mam wrazenie ze tuz przed przerwaniem bylo slychac lekki strzal tak jakby kable WN (wiem jak to brzmi bo mialem podobnie w R45 przy przebiciu). Myslicie ze one moga byc przyczyna?

Z reszta mam nadzieje ze jutro bede mial nowe kable to sie okaze.

Pozdrawiam
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 23:26   

Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy. Podepnij go nawet pod boschowego KTS'a, spokojnie ogarnia to auto ;) mi to na lambde nie wyglada, mialem padnieta w Coupe i objawy byly inne, tu jakby czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac

co do kabli moje tez maja przebicie (porazil mnie prąd :D ) i nie mam takich objawow.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 23:53   

Markzo napisał/a:
Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy.

Zobacze czy sie cos nie poluzowalo - moze faktycznie
Markzo napisał/a:
czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac

Byc moze - raz mi zgasl nawet. Ale czy przypadkiem to nie powinno byc tak, ze potem mialbym problem z odpaleniem dopoki nie przestygnie?
Markzo napisał/a:
co do kabli moje tez maja przebicie

Ale co innego jak jest przebicie bo jest przetarta izolacja jak podejrzewam u Ciebie bylo a co innego jak nie stykaja bo sie wiazka w kablu ulamala albo cos sie w samej fajce dzieje.

Jeszcze mi do glowy pompa paliwa przychodzi...

Tak czy inaczej dzieki za pomoc. Jesli KTS go lyka to poszukam gdzies w okolicy.

Pozdrawiam
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 27, 2011 00:09   

kruszon napisał/a:
Markzo napisał/a:
Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy.

Zobacze czy sie cos nie poluzowalo - moze faktycznie

tylko nie przesadź, da sie te sruby urwać ;)

kruszon napisał/a:
Markzo napisał/a:
czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac


Byc moze - raz mi zgasl nawet. Ale czy przypadkiem to nie powinno byc tak, ze potem mialbym problem z odpaleniem dopoki nie przestygnie?

nie koniecznie, w Vectrze nie bylo roznicy czy cieply czy zimny...

kruszon napisał/a:
Markzo napisał/a:
co do kabli moje tez maja przebicie

Ale co innego jak jest przebicie bo jest przetarta izolacja jak podejrzewam u Ciebie bylo a co innego jak nie stykaja bo sie wiazka w kablu ulamala albo cos sie w samej fajce dzieje.

Jeszcze mi do glowy pompa paliwa przychodzi...

Tak czy inaczej dzieki za pomoc. Jesli KTS go lyka to poszukam gdzies w okolicy.


CO jest uwalone w kablach nie wiem, popiescilo mnie konkretnie jak sie o nie oparlem a motor chodzi jak zegarek ;) podpinaj go pod kompa, KTS go ogarnia, na hamowni moj byl podpiety pod KTS i mozna bylo z zakresu silnika chyba wsio sprawdzic.
Jakbys potrzebował na gwałt kolekotra ssacego to sie na PW odezwij, w promocyjnej cenie bym cos w garazu znalazł ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 07:44   

Tak sobie myślę ze jak by miał kogoś z kabelkiem elm327 i softem to tez błędy przeczyta. Moja 75 łączy sie i gada ktoś na forum VIS-y naprawiał i kabelkiem za 50pln diagnozował. Koszt jednego podlączenia do kompa a masz spokój na przyszłość
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 11:00   

Taki?
http://allegro.pl/interfe...1738576194.html
Czy moze taki:
http://allegro.pl/prof-eu...1716930464.html

Jaki soft do tego?

Pozdrawiam
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 11:42   

Ja mam taki jak z pierwszego linku i działa. Ważne kup z jak najnowszym firmwarem. Soft dają na płytce do tego ale jest tez pełno softu w necie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 12:18   

Czyli do zdiagnozowania naszej kv6 wystarczy ten interfejs ELM327 (pewnie lepiej w wersji 1.4b niż 1.3a), laptop z softem i to wszystko?
A gdzie się podłącza to ustrojstwo?
Sorry za takie pytania, ale się nie znam :/
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 12:26   

mike-l napisał/a:
Czyli do zdiagnozowania naszej kv6 wystarczy ten interfejs ELM327 (pewnie lepiej w wersji 1.4b niż 1.3a), laptop z softem i to wszystko?
A gdzie się podłącza to ustrojstwo?
Sorry za takie pytania, ale się nie znam

Tak moją diagnozuje wer. 1.4b. Podłączasz to pod kierownica nad pedałem sprzęgła, na końcu tego dekla jest gniazdo
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 12:40   

Dzięki sknerko! Właśnie zamówiłem interfejs :)
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 13:24   

Mamy winowajcę :D

Interfejs ELM327 w wersji 1.3a gada z ZSem. Akurat znajomy z pracy mial pod reka.

Diagnoza:
P0340 - Obwod czunika polozenia walka rozrzadu wadliwe dzialanie.

Dam rade sam wymienic? W sensie czy to skomplikowana operacja czy po prostu wykrecic czujnik i wkrecic + wymiana wiazki od niego?

Pozdrawiam!

[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 14:24 ]
I P0341 - obwod czujnika polozenia walka rozrzadu - zakres/funkcjonowanie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all] Pilot problem
Rabitt Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Sob Lip 10, 2010 16:27
pajda
Brak nowych postów [All 2.0 iDT] Problem z turbiną...
...a w zasadzie z przyspieszeniem
Mix Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 36 Czw Cze 17, 2010 18:29
damiansz
Brak nowych postów [R all] Problem z lakierem:(
SopelTomcat Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Kwi 17, 2007 21:48
PHJOWI
Brak nowych postów [Problem z przeglądem NR VIN]
Grzesiekrover Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Sie 12, 2014 16:17
BigBoyPL
Brak nowych postów Problem z butlą LPG
Romeciarz351 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Wto Lut 04, 2014 18:46
Romeciarz351



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink