Wysłany: Pią Sie 19, 2011 22:57 [R620di] Górne wahacze i dolne sworznie
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Moje koło strasznie stuka na nierównościach a nawet przy dodawaniu gazu/hamowaniu silnikiem. Mówię koło, bo słyszę głównie lewe, ale sprawdzałem - prawe też ma luzy, może nawet większe (co raczej nie jest niczym wyjątkowym).
Przestraszony już samą wiedzą na temat następstw wyrobionych sworzni, doszczętnie przerażony zdjęciami kolegów z forum postanowiłem odstawić samochód na weekend i w poniedziałek załatwić sprawę.
Przeczytałem że wymiana górnego sworznia jest kłopotliwa. Postanowiłem więc że wolę dopłacić za części niż za robociznę. Rozumiem że z dolnym nie ma takich problemów (muszę tylko pamiętać o rozmiarze)? Jeżeli się mylę, to proszę - poprawcie mnie.
Mam zamiar w poniedziałek zaopatrzyć się w komplet górnych wahaczy i dolnych sworzni. Byłbym niezmiernie wdzięczny za polecenie jakiś dobrych pozycji. Nie cierpię półśrodków i wahacze za 40 zł sztuka nie przejdą. Powiedzcie mi wybór jakiej marki jest najlepszy (stosunek cena-jakość).
Dodam że jestem z Warszawy i najchętniej części kupiłbym osobiście.
Serdecznie pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 22:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm)
zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm)
Ja wymieniłem wahacze na Yamato po ok 140zł za sztukę. Czytałem jednak opinię na forum, że użytkownik nie był zadowolony z ich trwałości. Sworznie dolne założyłem firmy 555 i takie będzie Ci polecała większość użytkownikow, ponieważ ja przed wymianą też śledziłem opinie właścicieli 600-tek i większość się właśnie skłaniała ku temu producentowi.
zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm)
We wszystkich jest taki sam - 18cm.
marthinez, nie gadaj głupot. Wymieniałem i taki problem mi się trafił.
Ja też bym się spierał po liftingu raczej z zawieszenia nic się nie zmieniło.
Wszyscy producenci podają od 93' do 99' ten sam rozmiar wahacza.
A to się spierajcie
Dla mnie fakt jest jeden - kupiłem wahacze, które miały być do R600, ba - nawet były montowane już w kilku R600. Katalog też mówił, że będą dobre, a potem się okazało, że musiałem kupić drugie. Wtedy sprzedawca się dobrze przyjrzał katalogom i znalazł, że rzeczywiście były dwie wersje.
Chciałem tylko pomóc, ale widze, ze kazdy wie lepiej
Koju: jeśli chodzi o zawieszenie, to sprężyny po liftingu też się nie zmieniły? Bo mi się wydaje, że były 1cm niższe. Chyba nawet w Tomateam mi to potwierdzili, jak szukałem dla siebie sprężyn na przód.
Ot taki przykład, że jednak jakieś zmiany były.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob Sie 20, 2011 18:46
karolj napisał/a:
Dla mnie fakt jest jeden - kupiłem wahacze, które miały być do R600
Może właśnie miały być do R600 a dostałeś jakieś inne błąd sprzedawcy ?
Jak możesz to daj jakiegoś linka z wyborem wahaczy 18 - 19 cm bo z tego co widzę to nawet od 89 r. do końca produkcji wychodzą takie same pod Accorda.
karolj napisał/a:
jeśli chodzi o zawieszenie, to sprężyny po liftingu też się nie zmieniły?
Zgadza się został opuszczony 10 mm ale chyba to jest cała modyfikacja zawieszenia,reszta to dopieszczenie nadwozia,chromy,drewno itp.
karolj napisał/a:
Chciałem tylko pomóc, ale widze, ze kazdy wie lepiej
Chyba nie wysysamy z palca tylko podajemy fakty jakie wahacze są w sprzedaży do R600 z tego co przejrzałem żaden producent/sprzedawca nie podaje dwóch rozmiarów także Honda wiec coś w tym musi być.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
karolj, Porównujesz wahacze od CRX-a, które nieuczciwi sprzedawcy pakują do R600, bo są tańsze.
Te wszystkie o rozstawie 19 cm nie można montować w R600 choć na siłe i tępotę da radę.
EPC jak i Haynes wyraźnie mówi o jednym wahaczu.
I szczerze mówiąc nie znalazłem wahacza dobrej firmy 19 cm oznaczonego jako do R600.
Jakieś śmieszne Teknoroty i inna chińszczyzna ma w katalogach namieszane.
karolj, Porównujesz wahacze od CRX-a, które nieuczciwi sprzedawcy pakują do R600, bo są tańsze.
Te wszystkie o rozstawie 19 cm nie można montować w R600 choć na siłe i tępotę da radę.
EPC jak i Haynes wyraźnie mówi o jednym wahaczu.
I szczerze mówiąc nie znalazłem wahacza dobrej firmy 19 cm oznaczonego jako do R600.
Jakieś śmieszne Teknoroty i inna chińszczyzna ma w katalogach namieszane.
marthinez, no właśnie to były Teknoroty (takie złe? naczytałem się dobrych opinii o nich). Poza nimi były też inne firmy, które sprzedawały wahacze i też były dwa rozmiary.
Koju: linka żadnego nie znajdę, bo kupiłem je w sklepie i facet miał papierowe katalogi. Na własne oczy widziałem, dwa rodzaje , ba - latałem wtedy z linijką i mierzyłem różne, jedne miały 18, jedne 19:P
Niestety innych firm z dwoma rodzajami nie pamietam.
A wracając - chyba nie o to chodzi, czy były, czy nie. Skoro rzeczywiscie w R600 montowali tylko 18cm (Accord IV), a w katalogach istnieją też 19cm (accord V) podpisane jako do R600 i ja się naciąłem, to komuś innemu też może się zdarzyć. I należy zwrócić na to uwagę.
Szkoda nerwów i kasy. A w moim przypadku sytuacja wydarzyła się dzień przed wyjazdem samochodem na dłuższą wycieczkę.
http://allegro.pl/wahacz-...1782094270.html
Kupiłem coś takiego (Denckermann)
Cena przystępna.
Na razie wszystko pasowało i bardzo ładnie pracuje.
Czas pokaże... mam nadzieję to, że nie wywaliłem kasy w błoto.
Pozdrawiam.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Wrocław / Głogów
Wysłany: Sro Lis 02, 2011 17:10
Gegan, jak Ci się ten zestaw sprawuje bo też myślałem nad zakupem właśnie tego. Mechanior mi ostatnio powiedział, że mam luzy na wahaczach i lewą końcówkę drążka do wymiany więc zainteresowałem się tym zestawem, jednak o Denckermannach naczytałem się mnóstwo opinii i wszystkie są skrajne, czyli albo kryrtkują albo wychwalają.
Mi by taki zestaw odpowiadał, bo nie dość, że cena przystępna to i w sumie robię całą przednią zawiechę i na raz jadę zbiezność ustawiać za jednym razem i nie ma potrzeby pieprzenia się i wymieniania po elemencie tylko jeden dzień roboty i po sprawie
zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm)
We wszystkich jest taki sam - 18cm.
Nie prawda , są dwa różne rozmiary miałem ten sam problem przy wymianie swoich podałem rocznik a i tak przysłali mi węższe.
We wszystkich Roverkach 600 (nie ważne czy przed czy po lifcie) są te same wahacze (rozstaw mocowania 180 mm), wahacze z Accorda po 93r nie pasują (mocowanie 190mm), mimo że w "mądrych" katalogach wahacze z Accorda po 93r i Roverka to dokładnie te same pozycje.. Mnie po 3 dniach poszukiwania udało się znaleźć pasujące części - wg katalogu przeznaczone do Accorda 90-93r..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum