Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] Średnica przepustnicy w motorach 1.4 a 1.6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i] Średnica przepustnicy w motorach 1.4 a 1.6
Autor Wiadomość
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Czw Sie 11, 2011 09:46   [R214i] Średnica przepustnicy w motorach 1.4 a 1.6
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam, czy w silnikach serii K o pojemności 1.4 16V i 1.6 16V średnice przepustnic są takie same??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 11, 2011 09:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sie 11, 2011 11:49   

Tak i mają 48 mm w silniku 1.8 vvc ma ciut więcej 52. Były jeszcze z Poldasów 56 mm.
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 14:23   

Bumelant napisał/a:
Tak i mają 48 mm w silniku 1.8 vvc ma ciut więcej 52. Były jeszcze z Poldasów 56 mm.


Przepustnica od poloneza 1.4 16v ma chyba zintegrowany krokowiec ze sobą :/ Pasowałaby do mojego 1.4 8v?? Ewentualnie taka od 1.8 vvc??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 14:25   

tomi83 napisał/a:
Przepustnica od poloneza 1.4 16v ma chyba zintegrowany krokowiec ze sobą :/ Pasowałaby do mojego 1.4 8v??

Ma, ale musisz go koniecznie obciąć, bo inaczej nie domkniesz maski. :wink:
tomi83 napisał/a:
Ewentualnie taka od 1.8 vvc??

Od 1.8, 1.8VVC podejdzie bez problemu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 15:17   

Ale wiesz tomi83 że wymiana przepustnicy mocy Ci nie doda :wink: ?
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 17:32   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale wiesz tomi83 że wymiana przepustnicy mocy Ci nie doda :wink: ?


Hehe, myślę, że doda :) W tej chwili jest w moim roverku seryjna czyli 48mm + mikser LPG 44 mm. Pomyślałem sobie, że wrzucę większej średnicy przepustnicę i większej mikser, co by dolot był jak najbliżej średnicy fabrycznej a może i nawet 48mm :) Your turn Adi-mistrzu :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 17:55   

tomi83 napisał/a:
...
Your turn Adi-mistrzu :grin:


Zwężka w puszcze filtra:


Więc osoby które zmieniają przepustnice zazwyczaj zapominają sprawdzić czy cały dolot ma co najmniej taką średnicę.
Więc jeśli ktoś twierdzi że po zmianie przepustnicy ma więcej mocy (a zazwyczaj nie robi nic z tą zwężką) to można się po prostu uśmiechnąć :wink:
Bo jak wiadomo, wytrzymałość łańcucha zależy od najsłabszego ogniwa, tak samo tutaj, przepustowość zależy od najwęższego miejsca :wink: Tak więc co z tego że przepustnica ma 52mm jak dolot 48mm :mrgreen:

Your turn!

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 18:55 ]
Więc tak jak piszę, przyrost mocy jest złudzeniem bo przepustnica po prostu szybciej się otwiera w stosunku do mniejszej.
Dam dodatkowo:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=70355
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 19:00   

ADI-mistrzu napisał/a:
tomi83 napisał/a:
...
Your turn Adi-mistrzu :grin:


Zwężka w puszcze filtra:
[url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url] [url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url]

Więc osoby które zmieniają przepustnice zazwyczaj zapominają sprawdzić czy cały dolot ma co najmniej taką średnicę.
Więc jeśli ktoś twierdzi że po zmianie przepustnicy ma więcej mocy (a zazwyczaj nie robi nic z tą zwężką) to można się po prostu uśmiechnąć :wink:
Bo jak wiadomo, wytrzymałość łańcucha zależy od najsłabszego ogniwa, tak samo tutaj, przepustowość zależy od najwęższego miejsca :wink: Tak więc co z tego że przepustnica ma 52mm jak dolot 48mm :mrgreen:

Your turn!

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 18:55 ]
Więc tak jak piszę, przyrost mocy jest złudzeniem bo przepustnica po prostu szybciej się otwiera w stosunku do mniejszej.
Dam dodatkowo:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=70355


Czyli osiągnę przyrost mocy, bo dolot będzie miał nominalne 48mm a nie jak w tej chwili 44mm :cool:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 19:21   

Jeśli mikser na 48mm zmienisz bo z tego co rozumiem tutaj Cię ogranicza :wink:
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 19:32   

ADI-mistrzu napisał/a:
Jeśli mikser na 48mm zmienisz bo z tego co rozumiem tutaj Cię ogranicza :wink:


Dokładnie, ale zebym zmienił mikser potrzebuję większej przepustnicy, domniemam, ze ta 56mm ma również większą średnicę zewnętrzną??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 19:36   

Chyba tylko wewnętrzną, otwory na śruby (jeśli o to Ci chodzi) są chyba takie same.
Gdzie ty masz tak w ogóle ten mikser przykręcony? Między kolektorem a przepustnicą czy przez przepustnicą?
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 19:41   

ADI-mistrzu napisał/a:
Chyba tylko wewnętrzną, otwory na śruby (jeśli o to Ci chodzi) są chyba takie same.
Gdzie ty masz tak w ogóle ten mikser przykręcony? Między kolektorem a przepustnicą czy przez przepustnicą?


Przed przepustnicą . . .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 19:49   

No to pewnie na opaskach jest mikser, to co to za problem wstawić inny o większej średnicy?
Nie widzę tutaj powiązania z przepustnicą.
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 20:54   

ADI-mistrzu napisał/a:
No to pewnie na opaskach jest mikser, to co to za problem wstawić inny o większej średnicy?
Nie widzę tutaj powiązania z przepustnicą.


Mikser jest nasadzany na przepustnicę ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 21:48   

Mogę się mylić, ale przepustnice z zewnątrz są takie same, jedynie wewnętrzna zwężka jest inna, tam gdzie motylek chodzi.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 22:35   

ADI-mistrzu napisał/a:
Mogę się mylić, ale przepustnice z zewnątrz są takie same, jedynie wewnętrzna zwężka jest inna, tam gdzie motylek chodzi.

z zewnątrz są takie same
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 07:32   

Czyli wymiana przepustnicy jest bez sensu, musisz znaleźć mikser o większej średnicy, nic innego się nie wyduma :wink:
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 08:11   

ADI-mistrzu napisał/a:
Czyli wymiana przepustnicy jest bez sensu, musisz znaleźć mikser o większej średnicy, nic innego się nie wyduma :wink:


trzeba sprawdzić jaką średnice wewnętrzną ma mikser. Ale wg mnie jeśli w silniku 1,8 przepustnica nic nie dała a nawet odwrotnie to wątpię czy coś da w 1,4
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 08:14   

Pisał że mikser ma 44mm średnicy wewnątrz, więc tylko jego trzeba zmienić bo ogranicza przepływ.
Ale wzrostu mocy to raczej i tak się nie zauważy :wink:
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 08:20   

ADI-mistrzu, wiem że w instalacjach gazowych podciśnieniowych nawet specjalnie zaklejają połowę dolotu żeby auto jechało. Nie było wskazane żeby jeszcze powiększać dolot. Jeśli jest dobrze to ja bym sobie problemów nie szukał. Skoro jedzie, nie strzela itp, może się okazać że się narobisz a efekt będzie odwrotny niż pierwotnie zakładany.
Zmień instalację na sekwencję wtedy możesz sobie kombinować z przepustnicami itd.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214i 1.4 8V 97r.] Czujnik położenia przepustnicy
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lut 09, 2013 13:42
remo_78
Brak nowych postów [R214i 1.4 97] Obroty czujnik przepustnicy, prosze o radę.
pawel4580 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Lip 27, 2013 06:39
johnnyLdz
Brak nowych postów [214 Si 1.4 16v 98 R] Średnica wydechu
kolin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Gru 06, 2007 11:56
piter34
Brak nowych postów [R 214 16v '98] Średnica wydechu
kudlaty225 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 08, 2008 15:53
hawczyn
Brak nowych postów [R200 Vi] Średnica wydechu a strumienica.
Aful89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Cze 24, 2015 13:05
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink