Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Przymierzam się do wymiany sprzęgła - tarcza, łożysko i docisk. Mam problem z półośkami, aby je wyjąć muszę rozkręcać przeguby zewnętrzne, czy jeżeli rozkręcę wahacze to będzie dało się je wyjąć?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 14:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam!
Mam pytanie do kolegi... Jak się zabrać po kolei do wymiany sprzęgła? Co odkręcać i co ruszać, a czego nie? Informacja bardzo potrzebna:) Pozdrawiam!
wiec tak przydał by sie kanał ale jak nie ma to tez da sie to zrobić
Stawiamy auto na podstawki i spuszczamy olej ze skrzyni biegów do pojemnika następnie zdejmujemy koła i wkładamy (jeśli mamy wentylowana tarcz) np mocny śrubokręt miedzy tarcz w celu aby przy odkręcaniu przegubu półoś nie kręciła sie i następnie odkręcamy przegub zewnętrzny. następnie odkręcamy sworzeń dolny zwrotnicy i wyciągamy śrube i wybijamy wahacz ze zwrotnicy po czym jak mamy juz luźna zwrotnice możemy wyjąć przegub z frezu i szrpnieciem (z czuciem) wyjąć półoś ze skrzyni biegów (w której spuściliśmy olej zeby się nam teraz nie wylał) Z drugiej strony robimy dokładnie to samo i później podwieszamy silnik np na jakimś pasie i odkręcamy łapę skrzyni biegów rozrusznik węże wężyki kable kabelki i takie tam pierdoły i odkręcamy skrzynie od słupka i wyciągamy ją dołem MOże pominąłem parer drobiazgów ale sami do tego dojdziecie w trakcie pracy Powodzenia
[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 19:56 ] rovek, zeby wyjąć przeguby zewnętrzne musisz wybić sworzeń na zwrotnicy i będzie git
a jakie rozmiary kluczy są potrzebne do wymiany? I jakie szczegóły pominąłeś. Chcę się do tego jutro zabrać i obawiam się, że wiedzy mi zabraknie w trakcie i co potem??
klucze to 19 17 15 13 10 8 kwadrat do korka skrzyni oleju
jak będziesz rozkręcać śruby zaznacz sobie gdzie jaka była zeby potem przeoczeń nie było bo są 3 rodzaje gwintów jesli dobrze pamiętam
Opisze proces raz jeszcze
maska w góre i
wyjmujesz akumulator
demontujesz obudowę filtra powietrza
demontaż podstawy akumulatora
zdejmujesz linkę sprzęgła
okręcasz masę silnika
odpinasz czujnik biegu wstecznego
Następnie....
jak auto stoi na ziemi popuszczasz nakrętkę przegubu zewnętrznego z obu stron
popuszczasz koła przednie
auto dajesz do góry
zabezpieczasz auto zeby kuku nie zrobiło
spuszczasz olej ze skrzyni biegów
odkręcasz sworznie wahacza dolnego wybijasz sworznie
odkręcasz wcześniej popuszczoną nakrętkę półośki
wybijasz sworzeń
odchylasz zwrotnice
wyjmujesz ze zwrotnicy półoś
szarpnięciem wyjmujesz ja ze skrzyni biegów
śmigasz na druga strone i robisz to samo
jak juz nie masz pół osiek i oleju w skrzyni wskakujesz spowrotem pod maskę i
odkręcasz przewody idące do rozrusznika
i odkręcasz górna śrubę od rozrusznika
kładziesz sie po auto i tam masz drugą śrubę od rozrusznika i tez ja odkręcasz
odpinasz kostkę od ślimaka (prędkościomierza) i czujnika na wale
zabezpieczasz silnik zeby nie spadł po po zdemontowaniu skrzyni
zdemontuj odciąg wahacza lewego (nie będzie przeszkadzał przy demontażu skrzyni)
odkręcasz śruby skrzyni na obkoło (pamiętaj która gdzie)
odkręcasz poduszkę skrzyni (od góry )
i wio ze skrzynia
Reszta wyjdzie w praniu bo zawsze sa jakieś niespodzianki
Pozdrawiam Firq
Dzięki, dzięki, dzięki! Właśnie o to mi chodziło:) A co do samiości robienia tego... Nie będę tego robić, bo nie dałabym rady, ale tata, a jemu podpowiedź się przyda:) Klikam "pomógł"
dobra a ja mam problem z odpięciem wodzików od skrzyni jeden to jest w sumie prosto ale drugi od początku do końca jest pozagniatany i nie ma możliwości demontażu, może ktoś ma knif jak go ściągnąć ?
w benzynie jest taki sam wybierak jak w dieslu rurka z przegubem bo jeśli tak to wystarczy pod lewarkiem biegów pod spodem odkręcić śrubę 8' na 13' klucz i po temacie
dobra a ja mam problem z odpięciem wodzików od skrzyni jeden to jest w sumie prosto ale drugi od początku do końca jest pozagniatany i nie ma możliwości demontażu, może ktoś ma knif jak go ściągnąć ?
To masz problem, bo poprzedni właściciel zamiast wymienić zużyty wodzik, zagniótł go na kulce. Po zdjęciu wodzika, może okazać się, że do wymiany jest wodzi i conajmnie kulka... jeśli nie cały ten mechanizm, który zmienia z ruchu wzdłużnego na poprzeczny
[ Dodano: Pią Wrz 16, 2011 20:36 ]
Firq napisał/a:
w benzynie jest taki sam wybierak jak w dieslu rurka z przegubem bo jeśli tak to wystarczy pod lewarkiem biegów pod spodem odkręcić śrubę 8' na 13' klucz i po temacie
W 1.4-1.6 jest mechanizm znany z francuzów
Wodziki z teflonowymi wkładkami, które montuje się na wcisk na kulce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum