Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning głowicy w 18K4
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning głowicy w 18K4
Autor Wiadomość
Wiotki 



Dołączyła: 09 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: Zachodu



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:50   

Bocian_s tyle ,że zapomniałeś dodać ,że na tej "hamowni" seryjne 1.4 generowały okolice 110 koni ~ :lol: :lol: :lol:

To powinno dać do myślenia na temat wiarygodności owej hamowni .
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:51   

Dlaczego? Dołożenie samego VVC do już seryjnie uturbionego silnika raczej nie powinno mu zaszkodzić.
Nie chodzi mi o dokładanie turba do 1.8 z VVC a wsadzenie VVC do 1.8T z R75.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:58   

ADI-mistrzu napisał/a:
Dlaczego? Dołożenie samego VVC do już seryjnie uturbionego silnika raczej nie powinno mu zaszkodzić.
Nie chodzi mi o dokładanie turba do 1.8 z VVC a wsadzenie VVC do 1.8T z R75.


chyba ze w ta stronę chociaż nie widzę sensu tuningu 1,8 T w ta stronę :) ale kto wie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 22:08   

No właśnie jestem ciekaw czy sporo by się poprawiło bo pewnie coś by tam wzrosło :wink:

Wydaje mi się że było by to adekwatne z dołożeniem turbo do 1.8VCC, tylko taka różnica że w tym przypadku będę miał już silnik do turbo przystosowany więc będę czuł się bezpieczniej.

Bo tak przyznam się że zbieram pieniążki na jakiegoś MG ZR po lifcie z rozwalonym silnikiem i chce tam własnie 1.8T wsadzić i elektronikę z wałkami i osprzętem od wersji VVC :mrgreen:
Szkoda tylko że MG ZR po lifcie 5D są tak rzadkie :sad:
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 22:19   

ja tam trzymam kciuki za ciekawe projekty wiec jak najbardziej za :)

powinno to wyglądać podobnie jak 1,6vtec z soft turbo... daje to niezłego kopa

http://www.youtube.com/watch?v=eJzdvg1WPKA
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 23:53   

A miało nie być śmietnika w temacie
ADI-mistrzu napisał/a:
No właśnie jestem ciekaw czy sporo by się poprawiło bo pewnie coś by tam wzrosło :wink:

Wydaje mi się że było by to adekwatne z dołożeniem turbo do 1.8VCC, tylko taka różnica że w tym przypadku będę miał już silnik do turbo przystosowany więc będę czuł się bezpieczniej.

Bo tak przyznam się że zbieram pieniążki na jakiegoś MG ZR po lifcie z rozwalonym silnikiem i chce tam własnie 1.8T wsadzić i elektronikę z wałkami i osprzętem od wersji VVC :mrgreen:
Szkoda tylko że MG ZR po lifcie 5D są tak rzadkie :sad:

Panowie strasznie wam wyobraźnia pracuje, czego nie można powiedzieć o myśleniu. zanim pociągniecie ten bezsensowny temat do rozmiaru kilku stron postaram się wam pomóc. Na początek zastanówcie się nad tym:
1. w jaki sposób się tuninguje silniki turbodoładowane i w ogóle po co się je odpręża?
2. po co w silnikach stosuje się rozrządy o zmiennych fazach?

gdy odpowiecie sobie na te pytania to sami zaczniecie się śmiać z tego co napisaliście.

jeszcze rozumiem rozważania na temat montażu turbo do VVC. pomijając wytrzymałość silnika i tak czyto teoretycznie za ten wątek się zabrać to mogę zrozumieć rozważania na ten temat, ale pomysł założenia głowicy VVC do silnika turbo traktuje czysto humorystycznie.

[ Dodano: Wto Paź 25, 2011 23:53 ]
Żeby nie wyszło, ze ja taki niewdzięczny jestem za wasze wypowiedzi napisze co miałęm na mysli.
1 kwestia to potrzeba odprężenia- ktoś tam wyżej to poruszył- że muszę odprężyc. to temat rzeka. ja osobiście uważam, ze nie muszę. bo jeśli chcemy uzyskać pewien moment obrotowy(niech to będzie te 180 Nm) to musimy umieścić w cylindrze odpowiednią ilość mieszanki tlenowo-paliwowej i idąc dalej ciśnienie które się wytworzy podczas rozpadania się wiązań paliwowych za pomocą tlenu będzie takie same:
a) jak ta mieszanka będzie wtłoczona przez kompresor
b) zassana przez większe zawory i kanały i VVC
c) azot zostanie zamieniony w tlen
itp.
ja wiem, ze potocznie ludzie na hasło doładowanie reagują. odprężenie + zakucie wszystkiego.

2. kwestia to założenie głowicy VVC do silnika turbo. odnosze wrażenie, że autor tego pomysłu nie zdaje sobie sprawę z tego, że zmienne fazy rozrządu nie powodują przyrostu mocy. w przypadku rovera k16 wiekszą moc realizuje się poprzez większe zawory i kanały dolotowe. VVC ma tylko odpowiednio zoptymalizować charakterystykę silnika. dokłądnie to wiedzą posiadacze bmw, w których to wychodziły te same silniki ze zmiennymi fazami rozrządu i bez. moc maksymalna taka sama a o ile lepsza praca silnika z Vanosem.
autor tego pomysłu musi zdać sobie też sprawę z tego jak łatwo w silnikach turbodoładowanych wpływa się na charakterystykę silnika poprzez stareowanie ciśnieniem doładowania. takim klasycznym przykładem moze być legendarny tdi VW, w którym moment jest praktycznie wykresem funkcji stałej.
i teraz składając tą wiedzę do kupy można zastanowić w czym może pomóc VVC silnikowi turbo? w niczym. (no dobra - może w niewielkich zakresach obrotów podnieść nieznacznie sprawność jednostki)
Ok, ale ktoś powie. przecież tam są wieksze zawory. czy to coś zmieni. to zależy od wydajności turbosprężarki. jeśli jest optymalna do tego silnika to nic nie zmieni. będzie troszke niższe ciśnienie w kolektorze, ale powietrza tyle samo wpłynie.
Natomiast jeśli turbina ma zapas w wydajności to jak najbardziej założenie głowicy VVC zwiększy moc silnika.
sukces.
no tak, ale to można było zrobić choćby poprzez podniesienie ciśnienia na turbinie, bez dotykania silnika.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 00:26   

A fazy nie poprawiają przypadkiem charakterystyki napełniania cylindrów?
Bo w silniku wolnossącym 1.8 bez VVC uzyskujemy 120KM, zaś z VVC 145KM a wersja 160KM ma po prostu większe zawory ssące.
Więc dołożenie VVC do silnika doładowanego także powinno poprawić to w pewnych partiach obrotów i o to mi głównie chodzi.

To czy 1.8T ma mniejsze zawory od 1.8VVC to nawet nie wiem, na to nie patrzyłem, interesuje mnie sam fakt wstawienia zmiennych faz.

Ogółem idea powstała w taki sposób, że jeśli 1.8VVC po dołożeniu doładowania zyska nieco mocy, to czemu nie zastosować ten sam silnik tylko już przystosowany do doładowania i wstawić mu te VVC.
W gruncie rzeczy powinniśmy uzyskać podobny efekt z tą różnica ze silnik fabrycznie był by dostosowany do doładowania.

P.S.
Prosił bym moderatora o wydzielenie postów do oddzielnego tematu.
 
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 07:06   

ADI-mistrzu napisał/a:
A fazy nie poprawiają przypadkiem charakterystyki napełniania cylindrów?
Bo w silniku wolnossącym 1.8 bez VVC uzyskujemy 120KM, zaś z VVC 145KM a wersja 160KM ma po prostu większe zawory ssące.
Więc dołożenie VVC do silnika doładowanego także powinno poprawić to w pewnych partiach obrotów i o to mi głównie chodzi.

To czy 1.8T ma mniejsze zawory od 1.8VVC to nawet nie wiem, na to nie patrzyłem, interesuje mnie sam fakt wstawienia zmiennych faz.

Ogółem idea powstała w taki sposób, że jeśli 1.8VVC po dołożeniu doładowania zyska nieco mocy, to czemu nie zastosować ten sam silnik tylko już przystosowany do doładowania i wstawić mu te VVC.
W gruncie rzeczy powinniśmy uzyskać podobny efekt z tą różnica ze silnik fabrycznie był by dostosowany do doładowania.

odpowiedziałem na twoje pytanie już wyże. przeczytaj uważnie, zastanów sie nad tym, zrozum i daj temu spokój.

[ Dodano: Sro Paź 26, 2011 07:06 ]
A wracając do mojej wizji poprawy tego silnika zastanawiam się już tylko nad dwiema ewentualnościami:
1) wsadzenie głowicy VVC i zamontowanie w niej 2 wałków wydechowych + ITB (4x 42mm) na krótkim kolektorze. problemem widzę jest znalezienie głowicy VVC w dobrym stanie za rozsądne pieniądze.

2)ewentualność to zamontowanie kompresora eaton M45 i ładowanie tego silnika na poziomie 0,4 - 0,5 bara w standardowej konfiguracji. ewentualnie w przyszłości zmienić wałki na dwa wydechowe od VVC w celu zmiany charakterystyki na bardziej sportową.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 09:50   

Marek z tym odprężeniem to nie jest takie marudzenie tylko raczej kwestia reliability - seryjne 1.8T to takie bardzo soft - okolice 150km i chyba 0,5 a jednak odprężone.

ADI - już samo przełożenie 1.8T to bardzo solidna rzeźba elektroniczna - zwróć uwagę że musisz wziąć kompa z 75 z CANem oraz innym kołem zamachowym. Jedna firma z Anglii flashuje kompa z VVC programem z turbo - i z tego co wiem to chyba jedyne dobrze działające obejście - życzę Ci w każdym razie powodzenia. W duet turbo i vvc nie wierzę. Po prostu niczym tego nie wysterujesz a i sensu brak jak Marek napisał...

[ Dodano: Sro Paź 26, 2011 09:50 ]
Problemem może być jeszcze pozaślepianie głowicy VVC - normalnie Pipercross za komplet zaslepek + wałki bierze jak za zboże....
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 11:10   

zaslepka tloczka to pikus :) gorzej z kapslami zamiast mlynkow

planuje przez zime ogarnac taki komplet samodzielnie, jak cos z tego wyjdzie to sie podziele wnioskami na forum
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 12:49   

flapjck1 napisał/a:
zaslepka tloczka to pikus :) gorzej z kapslami zamiast mlynkow

planuje przez zime ogarnac taki komplet samodzielnie, jak cos z tego wyjdzie to sie podziele wnioskami na forum

Witam. jest zestaw pipera ale cena kosmos za 3 blachy. wyglądają na bardzo prostą konstrukcję.
http://www.boostage.fr/El...iers/vvckit.jpg
to nie jest problem do zrobienia. jak masz głowice VVC to prosze pomierz i narysuj projekt. każdy zakład co ma obrabiarkę ci to wyfrezuje z blachy aluminiowej lub wytoczy z wałka aluminiwego. z tego co się orientuje to tam mają wejść simeringi wałków, wiec nawet teflon by się nadał.
Jeśli masz głowicę VVC to proszę pomierz te średnice i odległości otworów do przykręcenia. byłbym bardzo wdzięczny.
Ty projekt + ja tokarka = produkcja na zapotrzebowanie forumowiczów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 13:18   

tak z czystej ciekawości, CR 10,5:1 to nie za dużo do kompresora? nie trzeba tego odprężać?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 15:57   

Markzo napisał/a:
tak z czystej ciekawości, CR 10,5:1 to nie za dużo do kompresora? nie trzeba tego odprężać?

to zależy od ciśnienia doładowania i rodzaju silnika. osobiście uważam, że z punktu wytrzymałościowego każdy silnik wytrzyma 0,5 bara bez odprężenia. Natomiast problem może się pojawić z kulturą pracy niektórych jednostek.
Nie wiem tego jak sytuacja będzie wygladała w rowerze. o to Was pytam. to Wy jesteście fachowcy w tej materii. Ja osobiście uważam, ze to jest kiepska jednostka napędowa.
staram się z gówna bat ukręcić.
jest wiele silników ( o tym samym stopniu sprężania) co świetnie pracuje z tym doładowaniem a nawet większym ( bez odprężania), znam też takie co nie chcą pracować bez odprężania nawet z 0,3 bara.
dlatego myślę głośno poprzez forum licząc na opinie ludzi, którzy robili takie rzeczy z tym silnikiem.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 16:07   

Owszem robili, ale z tego co pamiętam to głowice a konkretniej uszczelka pod nią ciągle leciała.
Moim zdaniem ten silnik w ogóle nie nadaje się do doładowania bez przeróbek większych, mimo wszystko "pływające cylindry" mają i swoje wady.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 18:59   

marek_gabrys napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
zaslepka tloczka to pikus :) gorzej z kapslami zamiast mlynkow

planuje przez zime ogarnac taki komplet samodzielnie, jak cos z tego wyjdzie to sie podziele wnioskami na forum

Witam. jest zestaw pipera ale cena kosmos za 3 blachy. wyglądają na bardzo prostą konstrukcję.
http://www.boostage.fr/El...iers/vvckit.jpg
to nie jest problem do zrobienia. jak masz głowice VVC to prosze pomierz i narysuj projekt. każdy zakład co ma obrabiarkę ci to wyfrezuje z blachy aluminiowej lub wytoczy z wałka aluminiwego. z tego co się orientuje to tam mają wejść simeringi wałków, wiec nawet teflon by się nadał.
Jeśli masz głowicę VVC to proszę pomierz te średnice i odległości otworów do przykręcenia. byłbym bardzo wdzięczny.
Ty projekt + ja tokarka = produkcja na zapotrzebowanie forumowiczów



o piperze wiem :)
ale wlasnie nie usmiecha mi sie zaplacic kupe szmalcu za cos co jest kawalkiem przefrezowanej blachy ladnie poanodowanej a na ebayu uzywki sie nie trafiaja

na tyle na ile ja widzialem projekty z k-seria to wszyscy dlubia je N/A - dochodza do okolo 200-220, poprawione glowice od lotusa ( hvpd )+ walki + mechaniczna regulacja luzow zaworowych + itb

do tego wywazanie walu, korby nieurywki i tloki omega

kooooooszty :)

od bartka z zasteca mam taniutki patent na regulacje luzow zaworowych - mianowicie trza rozebrac hydro, zaslepic otwor olejowy w szklance i wsadzic pod grzybek oszlifowany na odpowiednia wysokosc walek z lozywka rolkowego - chyba fi-8 mm ( albo 6, nie pamietam juz )

itb - to jak pol polski - przepustnice z hayki albo innego moto na wtrysku :) , lub wlasna rzezba
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
Ostatnio zmieniony przez flapjck1 Sro Paź 26, 2011 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 19:01   

Zawsze można samemu zaprojektować i zlecić :smile:
 
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 20:11   

flapjck1 napisał/a:


od bartka z zasteca mam taniutki patent na regulacje luzow zaworowych - mianowicie trza rozebrac hydro, zaslepic otwor olejowy w szklance i wsadzic pod grzybek oszlifowany na odpowiednia wysokosc walek z lozywka rolkowego - chyba fi-8 mm ( albo 6, nie pamietam juz )

itb - to jak pol polski - przepustnice z hayki albo innego moto na wtrysku :) , lub wlasna rzezba

patent z wałkami od łożysk są powszechnie stosowane. w tym konkretnie silniku jest to wałek fi 6mm na 8 mm wysokości. jest to nie do końca udane rozwiązanie. po pierwsze kłopotliwa regulacja i po drugie trzeba wałki szlifować na odpowiednią wysokość, a z tego co wiem to wałki łożysk są utwardzane powierzchniowo.

jeśli chodzi o itb to prawie jak pół polski. od motocykla susuki gsxr. łatwo je jest zaadoptować do innego rozstawu cylindrów. prawie jak pół polski, dlatego że nie chce łączyć przepustnic z kolektorem za pomocą gumek( robiąc w ten sposób progi) tylko dospawać ( lutowanie) przepustnice do uciętego kolektora metalowego ( polonez lub VVC). pozatym długość tych kolektorów ma być odpowiednio dobrana w celu uzyskania doładowania rezonansowego w odpowiednich obrotach. a tak pół polski nie robi. może jak mnie poniesie fantazja to zrobię rury o zmiennych długościach.
I teraz pytanie do posiadaczy poldrovera. jakiej średnicy są kanały dolotowe w tym kolektorze( średnica wewnętrzna i zewnętrzna) - czyli na ile to można rozpiłować?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 21:16   

a nie prosciej bedzie wyciac flansze, do niej przyspawac "rury" ?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 21:25   

flapjck1 napisał/a:
a nie prosciej bedzie wyciac flansze, do niej przyspawac "rury" ?

nie. jeden spaw więcej i co z gniazdami wtryskiwaczy? umiejscowienie (kąt pochylenia, oraz odległości wtryskiwaczy od komory spalania) nie powinno się zmieniać.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 22:54   

tak dla porownania

pomiar flowbenchu w aukcji jest wrzucony zwyklej i vvc glowicy
http://www.ebay.co.uk/itm...=item414e78a656
http://www.ebay.co.uk/itm...=item414e78a46e

flansza o ktorej mowilem
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4aaf347081 ale tu by trzeba bylo dorobic gniazda wtryskiwaczy

kolka - troszke inne niz piperowe http://www.ebay.co.uk/itm...=item336d68f3e4

dlubniety kolektor z vvc http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a6bcff438

i jakies tanie korby h-beam
http://www.ebay.co.uk/itm...=item5d2e9da0c4
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [MG & R All] Porting głowicy.
ktoś się podjął?
kaaaziuu Tuning mechaniczny 1 Sob Sty 16, 2010 10:31
flapjck1
Brak nowych postów Czy to są wałki z głowicy VVC?
Sachar Tuning mechaniczny 15 Wto Lut 12, 2008 23:00
Brt
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink