Forum Klubu ROVERki.pl :: [R114] Zamiar kupna parę pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Nie Paź 09, 2011 14:10
[R114] Zamiar kupna parę pytań
Autor Wiadomość
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



  Wysłany: Nie Paź 09, 2011 11:19   [R114] Zamiar kupna parę pytań
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich serdecznie z tej strony Michał, otóż jest taka sprawa mam ofertę kupienia rovera 111 tą wersję 1.4, teraz tak on stoi od roku rozłożony po prostu, kuzyn zaczął robić z nim no ale poznał dziewczyne wyprowadził się kupił nowe auto i tak rover stoi...Przegląd do podbicia, ubezpieczenie do zapłaty noi generalnie chce za niego 2000tyś. Postaram się tam w tygodniu podjechać porobić zdjęcia pokażę wam jak to wygląda, czy warte tych pieniędzy.

Na pewno jest do nabicia zawieszenie z jednej strony bo autko leży.. pali na dotyk ostatnio sprawdzałem, tylko teraz tak kilka pytań.

Czy nabijanie tego zawieszenia, można z jednej strony tylko a tamtą zostawić czy lepiej to c obu na raz zrobić?
Co w takim aucie oprócz standardowych filtrów powymieniać, posprawdzać żeby go ruszyć?
Silnik jakoś przepalać czy coś, czy po prostu wymienić olej zapalić dać mu pochodzić przejechać się wysłuchać dokładnie? Potem sprawdzić czy ma jeszcze coś mocy..
Noi jakieś porad z eksploatacji jak to z waszymi jest jak z awariami co tam najczęściej pada?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 09, 2011 11:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 11:30   

misiekpe napisał/a:
generalnie chce za niego 2000tyś

No to powiem Ci, że jak chce za niego 2 miliony zł to trochę za dużo :mrgreen:
misiekpe napisał/a:
Czy nabijanie tego zawieszenia, można z jednej strony tylko a tamtą zostawić czy lepiej to c obu na raz zrobić?
Ja bym zawieszenie parami wymieniał (czyli nowe na całą oś)
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Nie Paź 09, 2011 11:44   

2tyś miałem na myśli :P
Parami? hhmmm czy te gruszki można sprawdzić czy są zepsute? BO jak już to bym je wszystkie wymienił, no chyba że można sprawdzić i wymienić tylko te co trzeba :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 07:15   

pelson91 napisał/a:
Ja bym zawieszenie parami wymieniał (czyli nowe na całą oś

setka ma inną zwieche - hydrogazowe czy jakos tak to sie zwie (tak jak mgf) i pompuje sie je stronami - prawa/lewa. Ja bym odrazu obie dobił i ustawił to raz a dobrze.

tam jest motor 1,4 kseria, wiec musisz sprawdzic wszytsko pod kątem HGF...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 13:52   

ło a po polsku z tym HGF?
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 12, 2011 14:53   

uszkodzenie uszczelki pod glowica
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 09:36   

Zawieszenie w 111 i 114 sprawdzaj pod kontem szczelności, jest to zawieszenie hydrogazowe, w układzie jest płyn pod dość duzym cisnieniem, gruszka przednia połaczona z tylna wężem ( naczynia połaczone ) jak auto lezy na jednej stronie to wystarczy strone dopompować, zawory sa przy tylnych kołach ale nie daj pompować do magików którzy twierdza ze to prawie to samo co w citroenach, takich unikaj...decydujac sie na zakup tego samochodu trzeba go poprostu kochać, to świetny samochód ale trzeba o nim troche wiedzieć, generalnie chodzi o zawieszenie, reszta to tak jak koledzy piszą czyli uszczelka pod głowice może sie przytrafić....szkoda że mieszkasz dość daleko, napompował bym Ci go za free, mam ogromny sentyment do tego modelu, przez dziesieć lat mialem 2 awarie, właśnie gruszki ale nie ma sie co dziwić , styrzeliły po przebiegu 100 tyś ( 120 i 150 ) i to była cała robota przy zawieszeniu, znam przypadki które mają oryginalne gruchy i przebieg 250 tyś......kiedy sprzedałem go w domu była żałoba przez miesiąc.

ps
jeszcze co do zawieszenia....o tej porze roku wysokość zawieszenia auta z przodu powinna być w granicach 33,5 cm licząc od osi koła do krawędzi nadkola, przy tempe 20 st. jakies 34 cm , kiedy temp spada auto leko siada ( płym sie "kurczy" ). Zbyt duze ciśnienie źle wpływa na trwałość gruszek wiec z pompowaniem nie przesadzaća jezeli chodzi o ewentualny zakup gruszki to polecam kol. Tomi_114 na nowe prosto z UK i chyba w b. dobrej cenie.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Paź 13, 2011 17:45   

Pięknie dziękuję, podjadę tam niebawem to to wszystko pooglądam i porobię zdjęcia, hmm a ta pompka do tego może da się zrobić ja samemu lub gdzieś kupić czy to jakieś konkretniejsze urządzenie jest? Wiem dużo czytałem o tych magikach z Citroena ;) Noi jak z tym płynem czy to co jest na stronie głównej ta mieszanka jest odpowiednia bo jedna strona leży, i bym sobie raczej obie "wylał" i wlał na nowo tylko ta pompka.. to duże jest?
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 18:05   

...no własnie, problem to tylko pompa, ja bardzo dawno kupiłem z demobilu po upadku WSK PZL w Mielcu.....jedni twierdzili że jest to pompa awaryjna paliwa z AN-2 ( tgz Antek, samolot jak byś nie wiedział ) Inni twierdza ze jest to pompa wysokocisnieniowa stosowana do ręcznego podnoszenia powiedzmy platform, w każdym bądz razie jest radziecka....na forum znajdziesz troche informacji ( równiez moich ) odnośnie zrobienia-przerobienia pompy, wyklucz pompki do pompowania kół :wink: w układzie jest spore cisnienie.....teraz płyn, kiedy X lat temu pojechałem do nieautoryzowanego servisu rovera w łańcucie dowiedziałem sie że za litr płynu musze zapłacic 100 zł .... bo to jakiś specjalny unikatowy płyn, pomyślałem : alem sie wkopał z tym samochodem...w układzie jest w sumie około 6 litrów....życzliwi ludzie, miłóśnicy tej marki i tego konkretnego modelu pomogli, płym ma niezamarzac i nie powodowac korozji czyli ?? ? płyn do chłodnic a najlepszym rozwiazaniem jest mieszanka denaturatu z koncentratem płynu do chłodnic.....mechanicy przy zawieszeniu w tym aucie wymiekaja a wystarczy o ile pamietam dwa klucze i 20 minut zeby wymienic gruche, oczywiscie musi byc pompa zeby potem wpompowac płyn, demontarz robi sie jak auto rzucone jest na glebe czyli bez płynu.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 07:36   

Paranoja z tą pompą generalnie, jak wielkościowo wagowo to wygląda? masz może jakieś zdjęcie może dałoby radę wypożyczyć od Ciebie za kaucją oczywiście.. samo pompowanie tego płynu zapewne jest dziecinnie proste, a z tego co ja szukam w internecie najbliżej Piekary Śląskie to nawet nie jest warte by lawetować auto i tam śmigać... taniej wyszło by tak jak mówię paczka kurierska, ja zwracam po wpompowaniu - wiadomo kontakt telefoniczny najpierw żeby nie było że chcę Ci ją ukraść czy coś...

Kolejna sprawa z tym płynem nie musiałeś aż tak się rozpisywałeś codziennie wałkuję forum potrzebowałem tylko potwierdzenia że ta mieszanka denaturat-płyn do chłodnic to prawda :) z tymi gruchami to w sumie mnie pocieszyłeś zostało tylko dostać się do tych gruszek bo to auto prawa strona leży a chcę zobaczyć czy te gruszki nie są rozwalone, hmmm koło wystarczy ściągnąć czy jak to tam wygląda?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 08:36   

jak masz chęci i trochę czasu, to pompkę możesz sam zmajstrować, niejeden klubowicz już to przewałkował ;)

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

w treści mowa jest o takich pompach:
http://allegro.pl/pompa-h...1869892245.html
i takich lewarkach:
http://allegro.pl/podnosn...1874334235.html

a żeby zobaczyć gruchy to wystarczy podnieść auto i się schylić ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Sob Paź 15, 2011 10:22   

No kurde z tą pompą to widzę nie będzie tak prosto jak się wydaje, najpierw muszę pomyśleć czy to warto bo widziałem kilka ogłoszeń idento auto z jeszcze nie rozwalonym zawiasem i mniej niż 2k tylko że walka z rudą... a tam raczej tego nie będzie. Jutro postaram się porobić fotki i będziemy dalej rozmawiać ocenicie itd. :)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 15, 2011 13:42   

Pompa to podstawa, jak ten problem rozwiażesz to autko naprawde wdzieczne.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pon Paź 24, 2011 19:02   

No witam z powrotem, sprawa nabrała tępa właściwie auto już jest u mnie w 90% jutro mam dostać dokładne informacje jak sprawa wygląda z ubezpieczeniem i zabieram się za składania go do kupy :) Co do zawieszenia znalazłem gościa z POMPĄ w swoim mieście 100zł chce za napompowanie nie wiem czy to wygórowana cena czy nie ale nie jestem aż takim spryciulą żeby zmajstrować sobie taką pompę sam... :( Co do zdjęć porobiłem telefonem ale kompletna klapa kicha i badziew słabe światło i wszystko rozmazane a aparatu zapomniałem zabrać.

Mam zamiar powymieniać filtry na początku płyn w chłodnicy, olej dolać benzyny i go odpalić, czy może jeszcze coś posprawdzać przed odpalaniem po roku odstawania samochodu? Jakieś namiary na tanie w miarę sklepy internetowe z tym bo bym sobie zamówił w jednym wszystko hehe (filtry).


Następna sprawa auto na pewno przez zimę nie będzie jeżdżone, myślę dopiero w marcu wyjechać do tego czasu poprostu chcę z nim porobić sobie :)

A i parę newsów jeszcze:
160k przejechane jest to realny przebieg żadne kręcenia itd.
Radio jakieś tam skwierczy i seryjne głośniki
Kanapy z tyłu nie będzie jakąś w planach małą skrzynie z głośnikami chcę i tyle bagażnik się przyda na ewe wycieczki, no a jutro dodam jak wszystko się potoczyło z kupnem pozdrawiam :)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 18:08   

...jak auto podpompujesz zerknij na niego od tyłu....na koła czy sie "nie rozłażą" jak tak to czeka Cię remont tylnej zawiechy....te samochody mają w zawieszeniu punkty smarujące tgz kalamitki, jak ktoś o tym wie i dba to zawieszenie ciezko wykończyć a jak nie to wycieraja sie łożyska w belce i koła rozjezdzaja dołem w takim przypadku trzeba to oczywiście naprawić a żeby to zrobić trzeba wylać płyn a nastepnie po remoncie napompować i tak cały czas krązymy wokol pompy....kalamitki przy tylnym zawieszeniu wideczne są z boku patrząc w prześwit między kołem a nadkolem na wysokości osi koła, z przodu trzeba skręcic koła żeby je zobaczyć...jeżeli zapniesz smarownice na kalamitki i nie da sie wtłoczyc smaru to oznaka że chyba ktoś smarował je bardzo dawno wiec należy sie liczyc z naprawami...pozdrawiam
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:22   

Kurde, muszę z ojcem pogadać na temat tej pompy bo z tamtego tematu to ja nic nie kumam jak sobie to stworzyć Wooy11 mógłbyś na podstawie swojej pompy poszukać tej końcówki pasującej do tych "wentyli" w internecie może uda się to kupić przez internet... Coraz bardziej się zniechęcam kurde ale jak słysze o wytrzymałosci tego zawieszenia to w sumie wolę raz a dużo zapłacić ;)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 17:32   

tak wygląda pompa made in cccp....przerobka polegala na tym że zostały dorobione krućce na węże, w oryginale były tam wkręcone śruby



a to co Cie interesuje najbardziej wygląda tak:



jedyne co udało mi sie odczytać to : coś tam coś tam "....zaworu dętki" a kupione było jak juz pisałem w sklepie z częściami do TIR-ów
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 20:54   

a może po prostu da się dopasować taki gwint i zakuć końcówkę w serwisie z hydrauliką siłową... przy tych rozmiarach to będzie koszt 30-40PLN :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
misiekpe 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 17:36   

Dzięki za zdjęcia :) aczkolwiek może to coś z tej listy końcówek:
http://www.bodo-mot.pl/ak...ochodowa.html#K
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 18:19   

znalazłem coś zupełnie podobnego, włąsciwie chyba to dokładnie to co ja mam ale troszke w innej wersji
http://docs.google.com/vi...fdPMiIGQK9vnaVA

prawie na samej górze :)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 75] Kilka pytań co do kupna Rovera 75
Fatumboba Chcę kupić ROVERka 8 Czw Lip 21, 2016 12:25
Dominoz
Brak nowych postów [MG ZT] parę pytań :)
memphisto Chcę kupić ROVERka 7 Sob Cze 01, 2013 13:05
Markzo
Brak nowych postów Pare pytań o MG F/TF
croko23 Chcę kupić ROVERka 8 Pią Kwi 05, 2019 23:38
Malignus
Brak nowych postów MG ZR - pare pytań
Szpaku Chcę kupić ROVERka 1 Czw Lip 07, 2011 12:57
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink