Forum Klubu ROVERki.pl :: [all R] Polerowanie karoserii po poprawkach lakierniczych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[all R] Polerowanie karoserii po poprawkach lakierniczych
Autor Wiadomość
harpagon83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Grunberg

Rover 400

  Wysłany: Pon Paź 24, 2011 13:16   [all R] Polerowanie karoserii po poprawkach lakierniczych
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1996

A więc tak, jak w tytule :D Chodzi o to, że własnoręcznie usuwałem rdzę (Brunox) a później położyłem szpachlę, na to lakier i efekt nie wyszedł taki zły, różnica w kolorze lakieru naprawdę nie aż taka wielka (mam kolor HAM -brit. rac. Green w 420D :) . Problem w tym, że po ściągnięciu taśmy zabezpieczającej zostały takie białe, lepkie paski na granicy lakieru. Moje pytanie czym to "doszlifować"? Papier wodny, pasta polerująca?? Aha i czy znacie jakiś specyfik wyrównujący różnice w kolorze lakieru?
Pozdrawiam! :grin:
_________________
Naucz się gnoju maszynę obsługiwać!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 24, 2011 13:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 06:31   

Papier wodny może być za dużo, proponował bym pastę lekkościerną i będziesz się musiał się troche namęczyć.
harpagon83 napisał/a:
Aha i czy znacie jakiś specyfik wyrównujący różnice w kolorze lakieru?
Pozdrawiam! :grin:
Najlepszym specyfikiem jest polerka ręczna.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
zelu 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa/Marki



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 09:58   

dobra pasta polerska nie hipermarketowa za 7zl ;) troche roboty i zejdzie.
Ewentualnie papier 2500 wodny delikatnie i pozniej pasta, ale jak to sa paski po samej tasmie to pasta spokojnie zejda
_________________
www.pasmanteria.warszawa.pl
Zapraszam :)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:19   

i tak tempo za 7 zł ściera najlepiej i najwiecej:P:P
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 23:53   

hvil, bujda poczytaj :lol: trochę o detailingu.
_________________
rom
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 10:11   

HAM to jest kolor metaliczny, czyli musiałeś najpierw nakładać lakier bazowy (kolor), a na to bezbarwny (klar). Jeżeli malowałeś do odcięcia (do taśmy) no to raczej tego nie zeszlifujesz, bo takie lakiery maluje się na tzw. "wpyłkę", czyli bez wyraźnej granicy nowego i starego lakieru. Dodatkowo gdy lakier minimalnie przyschnie samo łączenie maluje się rozpuszczalnikiem do cieniowania, który jeszcze bardziej niweluje łączenie starego z nowym lakierem.
Lakier metaliczny trzeba odpowiednio wypylić, aby uzyskać odpowiedni odcień i nawet jeżeli w sklepie dobiorą ci odpowiedni odcień to wcale nie jest to gwarancję, tego że kolor ci "siądzie". Teraz pozostaje poczekać kilka dni aż kolor "dojdzie" do siebie i w pełni wyschnie, następnie poler malowanego elementu oraz sąsiednich i różnicy nie powinno być widać. Jeżeli na szpachle nie dałeś podkładu, to też odcień może wyjść nieco inny.


Jakbyś wkleił zdjęcie tego twojego łączenia to będziemy wiedzieć więcej.
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 09:48   

Jeśli na szpachlę nie da się podkładu to wynik jest raczej tragiczny. Szpachla wpija bazę i nie pozwala na właściwe ułożenie się płytek bazy.
Jeśli harpagon83, lakierował do odcięcia wszystko zacząwszy od podkładu to polerka spowoduje jeszcze gorszy efekt, wydobędzie spod klaru i bazy pasek podkładu.
Metaliki należy nakładać z cieniowaniem bazy i dodatkowo właściwym wypyleniem klaru na granicy z lakierem nie malowanym. Powierzchnia sąsiadująca z fragmentem lakierowanym powinna być zmatowana papierem 2000 lub 2500.
Po lekkim przeschnięciu tuż przed osiągnięciem pyłosuchości dodatkowo należy jak już o tym wspomniałTomek1212, natrysnąć rozcieńczalnik do cieniowania.
_________________
rom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all] polerowanie rys ??
themartino Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Maj 04, 2008 19:11
sruba77
Brak nowych postów [R all] Polerowanie auta
Shrekinho90 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Nie Wrz 19, 2010 21:44
UniculTLX
Brak nowych postów [R All] Naprawa ubytków karoserii włóknem szklanym.
Wydryszek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 25 Pią Lip 09, 2010 09:47
Wydryszek
Brak nowych postów [samochody ogólnie] Usuwanie wgnieceń karoserii.
lamer Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 28 Sro Gru 10, 2008 14:48
WojtekKrakow
Brak nowych postów [all] Zestaw do naprawy wgnieceń karoserii - Wasze opinię ?
Piotrass Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Wto Cze 24, 2008 22:34
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink