Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1996
A więc tak, jak w tytule Chodzi o to, że własnoręcznie usuwałem rdzę (Brunox) a później położyłem szpachlę, na to lakier i efekt nie wyszedł taki zły, różnica w kolorze lakieru naprawdę nie aż taka wielka (mam kolor HAM -brit. rac. Green w 420D . Problem w tym, że po ściągnięciu taśmy zabezpieczającej zostały takie białe, lepkie paski na granicy lakieru. Moje pytanie czym to "doszlifować"? Papier wodny, pasta polerująca?? Aha i czy znacie jakiś specyfik wyrównujący różnice w kolorze lakieru?
Pozdrawiam!
_________________ Naucz się gnoju maszynę obsługiwać!
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 24, 2011 13:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 09:58
dobra pasta polerska nie hipermarketowa za 7zl troche roboty i zejdzie.
Ewentualnie papier 2500 wodny delikatnie i pozniej pasta, ale jak to sa paski po samej tasmie to pasta spokojnie zejda
HAM to jest kolor metaliczny, czyli musiałeś najpierw nakładać lakier bazowy (kolor), a na to bezbarwny (klar). Jeżeli malowałeś do odcięcia (do taśmy) no to raczej tego nie zeszlifujesz, bo takie lakiery maluje się na tzw. "wpyłkę", czyli bez wyraźnej granicy nowego i starego lakieru. Dodatkowo gdy lakier minimalnie przyschnie samo łączenie maluje się rozpuszczalnikiem do cieniowania, który jeszcze bardziej niweluje łączenie starego z nowym lakierem.
Lakier metaliczny trzeba odpowiednio wypylić, aby uzyskać odpowiedni odcień i nawet jeżeli w sklepie dobiorą ci odpowiedni odcień to wcale nie jest to gwarancję, tego że kolor ci "siądzie". Teraz pozostaje poczekać kilka dni aż kolor "dojdzie" do siebie i w pełni wyschnie, następnie poler malowanego elementu oraz sąsiednich i różnicy nie powinno być widać. Jeżeli na szpachle nie dałeś podkładu, to też odcień może wyjść nieco inny.
Jakbyś wkleił zdjęcie tego twojego łączenia to będziemy wiedzieć więcej.
Jeśli na szpachlę nie da się podkładu to wynik jest raczej tragiczny. Szpachla wpija bazę i nie pozwala na właściwe ułożenie się płytek bazy.
Jeśli harpagon83, lakierował do odcięcia wszystko zacząwszy od podkładu to polerka spowoduje jeszcze gorszy efekt, wydobędzie spod klaru i bazy pasek podkładu.
Metaliki należy nakładać z cieniowaniem bazy i dodatkowo właściwym wypyleniem klaru na granicy z lakierem nie malowanym. Powierzchnia sąsiadująca z fragmentem lakierowanym powinna być zmatowana papierem 2000 lub 2500.
Po lekkim przeschnięciu tuż przed osiągnięciem pyłosuchości dodatkowo należy jak już o tym wspomniałTomek1212, natrysnąć rozcieńczalnik do cieniowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum