ja tez sie przymierzam, ale na razie brak czasu zeby sie za to zabrac, a w pierwszej kolejnosci musze sie zajac drazkiem zmiany biegow
Całym silnikiem mi rzuca przy każdej okazji. Na biegach pierwszym i drugim. Gdy dodam gazu i od razu puszczę, przy gaszeniu auta itd.
Cały silnik jakby dostawał takiego kopniaka.
I muszę przyznać że jest to dość niewygodne dlatego muszę to zrobić. Po wymianie całej poduszki powinna być poprawa... zgadza się?
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Wto Lis 01, 2011 15:11
Baros napisał/a:
Po wymianie całej poduszki powinna być poprawa... zgadza się?
wydaje mi sie, ze miedzy wymiana poduszki, a samych wkladow nie powinno byc roznicy - chyba, ze masz pewnosc, ze jest cala do wywalenia. ja tez musze sie za to wziasc, ale az tak to mi nie szarpie - chyba, ze sie nie obchodzisz tak delikatnie z gazem
Po wymianie całej poduszki powinna być poprawa... zgadza się?
wydaje mi sie, ze miedzy wymiana poduszki, a samych wkladow nie powinno byc roznicy - chyba, ze masz pewnosc, ze jest cala do wywalenia. ja tez musze sie za to wziasc, ale az tak to mi nie szarpie - chyba, ze sie nie obchodzisz tak delikatnie z gazem
Ten samochód to jak mój drugi dom więc znam go bardzo dobrze i wydaje mi się, że dobrze nim steruję i czuję co jest nie tak
Wciąż mam problem ze swoim licznikiem. gdyby ktoś mógł pomóc.. Szukałem na forum i znalazłem kilka tematów lecz nie znalazłem konkretnej odpowiedzi i rozwiązania.
Więc przypomnę.
Licznik działa(prędkościomierz, obrotomierz) tylko po prostu nie nalicza mi ile km przejechałem.
Odkręcałem licznik i sprawdzałem te zębatki, ruszałem i fakt kręcą się jak powinny bez żadnych luzów ani ścisków ale po ponownym włożeniu wciąż bez zmian. Więc problem jest gdzieś indziej... Tak jakby po prostu popsuło się coś co nakręca tę zębatkę. Nie mam zielonego pojęcia jak działa ten mechanizm więc nie wiem gdzie szukać.
Najdroższy elektryk w mieście powiedział, że cały licznik do wymiany ale ja nie jestem pewien więc pytam. Proszę jeszcze raz o pomoc.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Wto Lis 01, 2011 20:50
Baros napisał/a:
Odkręcałem licznik i sprawdzałem te zębatki, ruszałem i fakt kręcą się jak powinny bez żadnych luzów ani ścisków ale po ponownym włożeniu wciąż bez zmian.
no to powinienes widziec mechanizm napedowy licznika. nie rozbieralem jeszcze w roverku, ale zwykle jest to elastyczny przewod zakonczony kwadratem, ktory sie obraca. skoro wyjmowales licznik, to musiales takowy odpinac, wiec sprawdz i pokrec czyms innym czy dziala - powinienes dostrzec zebatke, ktora sie np zacina lub nie daje znaku zycia
Guma pęknięta wymieniona i teraz fakt widać dużą różnicę w jeździe bo elegancko ciągnie tylko taki niedosyt czuję przy najmniejszych obrotach.
Przyśpieszenie zaczyna łapać dopiero gdzieś przy 1,5 tyś obrotów. natomiast gdy jest lekko ponad 1tyś to tak zwyczajnie i nie wiem czy to tak ma być? Pytam ponieważ w drugim Roverku (220 SDI) idzie to od razu do przodu.
tego uciążliwego hałasu również już nie ma
Problem jest jeszcze taki.. że turbina od góry jest lekko chlapnięta olejem oraz wszystko w okolicach filtru olejowego. Tak jakby gdzieś leciało z nad filtra i nie mogę wypatrzyć tego wycieku... (Oleju nie ubywa).
A przy gazowaniu autem na luzie idzie dym z za silnika i wydaje mi się, że to z kolektora ale pewien być nie mogę ponieważ aż tak to sie nie znam i ciężko to dojrzeć gdy dym idzie w twarz. Co to takiego może być?
Licznik rozebrałem. Dostałem się do najmniejszych szczegółów przy zębatkach. Zacząłem nimi kręcić we wszystkie strony, ustawiać. w pewnym momencie kręcąc zębatką ta stanęła i nie kręciła się dalej czyli jakaś blokada.. poruszyłem to siłą i później wyzerowałem i znowu i znowu. Aż wszystko chodziło pięknie i równo.
Później ten główny licznik sobie ustawiłem odpowiednio ponieważ pomiędzy tymi zębatkami też były jakieś lekkie błędy. Aby licznik dobrze chodził to wszystkie literki przy głównym liczniku km muszą być w tej samej pozycji i muszą wskoczyć w takie zatrzaski aby nie były ruchome przy lekkim poruszaniu.
Gdy już się wszystko zgadzało, bardzo delikatnie wszystko złożyłem do kupy, zamontowałem i chodzi
Taka blokada licznika jest spowodowana zerowaniem go podczas jazdy. Bynajmniej ja tak go zablokowałem.
A co do EGR'a ? hmm.. będzie czuć różnicę przy najmniejszych obrotach (np. podczas ruszania) ?
Czytałem dużo na temat EGR'a ale jakoś nie mogę znaleźć sedna. Ten egr trzeba zaślepić tutaj tuż obok wlewu oleju ? tzn. odkręcić te dwie śruby i tam gdzie jest ta taka uszczelka to zaślepić?
Uszczelki do tego również dokupić, dorobić. ?
Za co odpowiedzialny jest ten EGR dokładnie że ma to polepszyć?
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Czw Lis 10, 2011 22:56
ja po zaslepieniu odczulem lekka poprawe do 1800/2000 obrotow
zaslepialem przy kolektorze dolotowym, wiec w sumie tak jak piszesz - kolo wlewu oleju
obecnie mam odslepiony bo musze sprawic sobie jakas lepsza zaslepke (poprzednia byla na szybko zrobiona prowizorka). uszczelki (lub jak niektorzy wola - silikon) trzeba dac po obu stronach zaslepki.
A mógłbyś mi pokazać jakąś przykładową tą zaślepkę żebym widział jak ma wyglądać. ? tzn zapełniona czy jakiś przelot w środku czy coś bo różne to widziałem i teraz nie jestem pewny.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 08:37
jesli chcesz zaslepic, to najlepiej pelna zwykla blaszka z dwoma otworami na srubki - jak wpiszesz na alledrogo, to ci wyskoczy pelno. wiem, ze z vaga nie pasuje rozstaw srub, ale nie dowiadywalem sie jak wyglada sprawa z zaslepkami np do jakiejs lancii albo fordow. jesli dobrze pamietam, to przy samym zaworze jest chyba inny rozstaw, ale trzeba walczyc ze starymi zapieczonymi srubami
Która poduszka ci padła? ja prawą dolną i górną poduszke silnika łącznik kupowałem w tedgum u producenta na stronie, taniej nie było
rami1000: co możesz powiedzieć o jakości poduszek/wkładów z tedgumu (chodzi konkretnie o te do R600sdi)?
Czytałem już różne rzeczy na ich temat, niektórzy piszą, że są za twarde i przez to zupełnie nie spełniają swojej roli
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum