Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich użytkowników,
Posiadam problem a konkretnie zaczęło się jakoś na początku tergo roku.
Auto zaczęło dymić na czarno, stało się mułowate, dusić się oraz zostawiać plamy oleju na parkingach. Zaglądnąłem pod maskę a tu cała turbina oraz wokół niej pełno oleju. Więc zacząłem od umycia silnika i porządnych oględzinach.
Okazało się ze przepuszcza simernig łożyska dyferencjału (trzeba wyciągnąć skrzynię). Po wymianie łożyska i simernigu wycieki ustały. Turbina też sucha
Duszenie ustało po wymianie pękniętego węża krótkiego od turbo na górze turbiny.
Zamulenie auta zlikwidowane poprzez wymianę filtra paliwa (banalna rzecz, ale te nasze paliwo daje dużo do życzenia)
Jednak dymienie zostało. Przy jeździe spokojnej bez gwałtownego przyspieszania puszcza co jakiś czas czarny dym, a jak dochodzi do manewru wyprzedzania to przy kręceniu do 3 tyś i powyżej to z tyłu czarna chmura dymu, tak samo na postoju przy gazowaniu to samo chmura czarnego dymu. Do tego ubytki oleju (zalany 10W40 Mobil 1) wymieniony jakieś 1,5 roku temu. Ostatnio doszło duszenie przy przyspieszaniu między 900 a 2 tyś obr leszcz ustało po kolejnej wymianie filtra paliwa.
Czy to może być spowodowane ubytkami oleju? mam zamiar wymienić na 15W40?
Czy lepiej wymienić na taki sam bo może jest już za bardzo przepracowany.
A może wtryski leją?
proszę o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 14:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 59 Skąd: Firley !!!
Wysłany: Pią Gru 09, 2011 16:08
Diesel jest stworzony do tego żeby puszczać chmury i kłęby czarnego dymu , wynika to z charakterystyki spalania ON. Natomiast Mobil ma to do siebie że potrafi wyparowywać, poza tym nie piszesz jak dużo go ubywa. Poza tym olej silnikowy należy zmieniać co 10 000km lub raz do roku. Ja bym na Twoim miejscu nie eksperymentował aż tak mocno, dla turbiny olej 15W40 nie jest najlepszym przyjacielem i niezalecanym smarowidłem. Lepiej pozostań w klasie pósłyntetyka i zmień np. na Valvoline Maxlife, Elf Competition Diesel, Castrol Magnatec. I wtedy zobaczysz co się dzieje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum