Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander TD4 ] Pompka Sprzęgła 2000r
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander TD4 ] Pompka Sprzęgła 2000r
Autor Wiadomość
waldorf 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 13
Skąd: bydgoszcz



  Wysłany: Sro Gru 28, 2011 21:55   [Freelander TD4 ] Pompka Sprzęgła 2000r
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich klubowiczów.
Mam problem ze swoim autem takiego typu.
Pedał sprzęgła zostaje w podłodze.
Samochód kupiłem 5 lat temu i od początku jak go mam to odpowietrzam sprzęgło raz w roku,ale w tym miesiącu zrobiłem już to 3 razy i muszę znowu.
Co powoduje takie dolegliwości pompka sprzęgła do wymiany czy może to być spowodowane czymś innym. Auto nabyłem z uszkodzonym sprzęgłem wstawiłem nowe i wysprzęglik razem z dociskiem przejechałem na tym 100 000 km.
Proszę o pomoc i jakieś pomysły w nagrodę opowiem kawał.
Z góry dzięki i wszystkiego najlepszego na nowy rok.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 28, 2011 21:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Gru 28, 2011 22:27   

Domyślam się że jest to przekładka.
Jeśli tak to bardzo często popełnianym błędem jest montowanie pedału sprzęgła.
W efekcie stosowania różnych podkładek i innych patentów następuje jego odsunięcie od ściany grodziowej, co za tym idzie pompka sprzęgła nie ma odpowiedniego skoku i wyrabia się tłoczek.
Objawia się to tym że nawet nowa pompka powoduje że sprzęgło "bierze" od dołu.
Rozwiązania są dwa:
- Przedłużenie ramienia pompki sprzęgła
- Przesunięcie trzpienia na który mocowane jest ramię pompki.
Ja stosuję ten drugi sposób zakładając odpowiedni ścisk z bolcem.
Po takim zabiegu sprzęgło działa idealnie i ma odpowiedni skok.
 
 
waldorf 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 13
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Pią Gru 30, 2011 08:09   

Nie jest to przekładka ,auto zostało sprowadzone z niemiec.
Sprawdzę to o czym pisałeś:
"Rozwiązania są dwa:
- Przedłużenie ramienia pompki sprzęgła
- Przesunięcie trzpienia na który mocowane jest ramię pompki.
Ja stosuję ten drugi sposób zakładając odpowiedni ścisk z bolcem.
Po takim zabiegu sprzęgło działa idealnie i ma odpowiedni skok."
P.S. Kawał
Ile Czak Noris zrobi pompek?
...WSZYSTKIE...
 
 
marshal 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 13:42   

Już czas na pompę. Możesz kupić tą do 1,8 ( jest połowę taniej), przełożyć rurkę i odpowietrzyć używająć szybkozłączki ze starego wysprzęglika, który kiedyś wymieniałeś. Lub po prostu kup nową do TD4. Wadą w europejczykach jest to żę sworzeń który łączy pompę ( popychacz) z pedałem jest wciskany ( anglik ma zaprasowany na stałe) i po czasie lubi sie wypracować otwór w pedale. W konsekwencji rozlatuje się ten czarny plastikowy koszyk-zatrzask. Nastepnie popychacz pracuje nie w osi pompy i stąd powietrze w pompie. Pompa jest zamontowana w poziomie co utrudnia jej dobre odpowierzenie bez wyciągania. To jest problem twojego niskiego pedału
 
 
boczer 



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Morąg



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 15:46   

Witam, a czy ktoś odpowietrzał wysprzęglik i pompę sprzęgła Td4 przez podanie płynu przez odpowietrznik??. Słyszałem że ta metoda jest lepsza, (pompa jest wyżej niż wysprzęglik) to może mieć sens.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 13:23   

boczer napisał/a:
Witam, a czy ktoś odpowietrzał wysprzęglik i pompę sprzęgła Td4 przez podanie płynu przez odpowietrznik??. Słyszałem że ta metoda jest lepsza, (pompa jest wyżej niż wysprzęglik) to może mieć sens.


gupoty.

Odpowietrzaj hamulce przez zbiornik, też jest wyżej :/
_________________
Pamparampam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [freelander] pompka sprzęgła wymiana
amik Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Wto Lip 30, 2013 18:50
amik
Brak nowych postów [freelander td4]Pompka paliwa
luk987 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Sob Paź 31, 2015 17:33
luk987



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink