Forum Klubu ROVERki.pl :: [freelander]olej w plynie chlodzacym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[freelander]olej w plynie chlodzacym
Autor Wiadomość
tomalo 



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 36
Skąd: kolega



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 21:24   [freelander]olej w plynie chlodzacym
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

witam
pojawil mi sie olej w zbiorniczku plynu chlodzacego
czego mam sie spodziewac
jakie moga byc koszty naprawy jesli cos takiego komus sie przydarzylo
pozdrawiam i czeklam na odpowiedzi
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 16, 2012 21:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 21:40   

Proszę zapoznać się z tematami poświęconymi HGF.
Spodziewaj się dość sporych kosztów związanych z remontem silnika i absolutnie nie jeźdź dalej autem. Uszczelka pod głowicą do zrobienia.
Proszę używaj forumowej szukajki bo następnym razem będę zmuszony zmoderować posta.
 
 
tomalo 



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 36
Skąd: kolega



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 23:39   

jakiego rzedu sa to wydatki jak ktos robil cos takiego to moze wie
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 23:53   

W granicach 2000zł jak ma być zrobione solidnie.
Tematów o HGF jest naprawdę sporo, proszę używaj opcji szukaj na forum .
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 09:04   

SyntaX, nie przesadzaj, mam zrobioną uszczelkę na dobrych częściach razem z rozrządem i uszczelnieniem silnika :arrow: zapłaciłem 1200 u wcale nie najtańszego p. Wojtka Matysiaka w Puszczykowie. da się tanio i dobrze :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 12:10   

mechanik musi mieć pojęcie co robi, bez klucza dynametrycznego nie należy ruszać silnika, do uszczelnienia głowiczki tylko uszczelniacz anaerobowy (nie mylić z klejem anaerobowym do śrub) np loctite 510 inaczej za niedługo pokaże się olej, nowy typ uszczelki MLS jest wysoce dyskusyjny bo trza by zmieniać magistralę olejową i mieć 100 % pewności że blok jest prosty bo inaczej będzie ciekła, należy przed złożeniem do kupy sprawdzić czy tuleje cylindrów się nie obracają i nie wyłażą ponad lico bloku, normalna zmiana uszczelki pod głowicą nie wymaga ściągania miski olejowej, mechanik który będzie to robił winien posiadać blokadę kół rozrządu, bo jak tego dobrze nie zablokuje to... przy skręcaniu głowiczki do głowicy trzeba zwrócić uwagę na ułożenie odpowiednie wałków rozrządu, by przy skręcaniu słowiczka nie pękła, jeśli nie masz dużo przejechane na pasku rozrządu to go nie trza zmieniać itd... trochę roboty z tym jest :) ale myślę że 1000-1200 powinieneś się zmieścić (kwota bez planowania, sprawdzania na szczelność i wymianę uszczelniaczy zaworowych to kolejne 500 - 600 zeta), śruby głowicy można dać stare, jeśli przejdą procedurę opisaną w rave, proste do sprawdzenia powodzenia
 
 
tomalo 



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 36
Skąd: kolega



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 22:21   

rozmawialem z mechanikiem
robocizna powiedzial 200zl
mowil ze uszczelniacze wymieni na zaworach
jakie uszczelki trzeba wymienic
pod glowice-jaka
kolektora ssacego
kolektora wydechowego
uszczelka pokrywy dekla
i co jeszcze mam przygotowac?

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 22:21 ]
czy mozna uzyc loctite 640?
jakie ma byc cisnienie w cylindrach
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 09:22   

witam kolego nie musisz kupować uszczelek osobno masz gotowe kompletne zestawy przykładowo
http://allegro.pl/land-ro...2036603251.html
Powodzenia
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 18:01   

Dokładnie jak piszą koledzy wyżej.
Kup kompletny zestaw i masz z głowy.
Tylko mechanik musi mieć dokładny klucz i pojęcie o ty silniku.
Tam głowica ma bardzo niską tolerancję i raczej się tego nie planuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Olej MTF 94
bartko100 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Czw Sie 09, 2007 14:05
bartko100
Brak nowych postów [Freelander] Jak wymienić olej w ird?
LUKASZ80 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 25 Sro Maj 20, 2015 12:46
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink