Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR]Warto?? Pomożcie i doradźcie!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sob Sty 21, 2012 08:39
[MG ZR]Warto?? Pomożcie i doradźcie!!
Autor Wiadomość
sopolek01 



Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 1
Skąd: Wałbrzych



  Wysłany: Czw Sty 19, 2012 23:38   [MG ZR]Warto?? Pomożcie i doradźcie!!
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
mam 18lat, świeżo zdane prawo jazdy i uwielbiam dynamiczna jazde. Samochodu szukam już dosyć dlugo i niedawno na moja liste pojawil sie MG ZR :mrgreen: :mrgreen: . Chcialbym sie dowiedziec czy dla mnie, dla mlodego kierowcy z zacieciem sportowym autko sie nadaje. Jakie sa jego wady i zalety. Czy bede sie nim cieszyl czy tylko wkladal pieniadze w naprawe..
Myslalem nad Audi a3 lub Seatem Leonem ale teraz mam problem bo MG bardzo mi wpadl w oko, dodam ze do wydania mam ok. 15 tyś i ma byc to moj pierwszy samochod. :mrgreen: . Czekam na odpowiedzi!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 19, 2012 23:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
demin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 178
Skąd: Nowy Dwór Maz.

Rover 25

  Wysłany: Pią Sty 20, 2012 00:06   

Sorry za szczerość, ale co możesz wiedzieć o dynamicznej jeździe skoro dopiero co zdałeś prawko ? ;) Według mnie kup sobie najpierw coś tańszego o słabszych parametrach, a jak już się nauczysz jeździć to wtedy pomyśl o MG, bo niestety na kursie prawka uczą tylko jak zdać egzamin, a jazda po polskich drogach jest zupełnie inna :roll:
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 00:29   

A ten temat chyba nie tutaj... ale nie jestem moderatorem wiec odpisze :P

No właśnie może na początek kup sobie Rovera 114GTi :P Dobre auto do nauki jazdy i o osiągach porównywalnych :P

Ostatni MG ZR jaki sprowadziłem dla osoby, która zdała prawko wygląda obecnie tak jak poniżej :P Sprowadzony w sierpniu 2011 a rozebrany we wrześniu 2011 :P Zaledwie 2 tygodnie jeżdżenia :(
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 00:46   

To nie kwestia okresu posiadania prawa jazdy tylko podejścia do jazdy. Sam kupiłem Rovera 2.0idt 2 miesiące po zdaniu prawa jazdy, teraz mam je troche ponad pół roku i 130km pod maska, a po mieście nie przekraczam licznikowych 60km/h xd Powiedział bym, że mocny samochód jest bezpieczniejszy dla niedoświadczonego kierowcy który nie umie ocenić sytuacji na drodze np. przy wyprzedzaniu a dzięki mocnemu silnikowi łatwiej wykonać ten manewr. Jeśli sie nie jest idiota który jeździ z prędkością na która tylko pozwala mu auto to według mnie niech kupuje najmocniejszy silnik jeśli tylko ma kase na wahe. Co do tematu to Rover 25 prowadzi sie bardzo dobrze a MG powinien jeszcze lepiej, to auto czuć na zakrętach. Nawet z ciężkim silnikiem diesla nie jest podsterowne, nadsterowny też nie jest, bardzo pewnie i neutralnie pokonuje sie zakręty. Seat leon i Audi a3 to praktycznie to samo. Leonem jeździłem i też bardzo fajne auto, tak samo ma dość sztywne zawieszenie i fajny układ kierowniczy ale według mnie jest nudny, zwłaszcza w środku. Z drugiej strony to nudne wnętrze jest lepiej spasowane, nie ma tam potrzeby szukania co chwile świerszczy i uciszania ich. Ceny części porównywalne w leonie i roverze. Jak kupisz mg napewno będziesz miał radość z jazdy, ja mam cały czas taką samą jak zaraz po kupnie :grin:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 07:02   

swoją "kariere" za kolkiem zaczalem juz 4 lata temu, od coupety i vectry V6. Generalnie nie ma co przesadzac, bo ani ZRka ani inne tutaj wymienione auto nie ma 400KM i nie zabije ani jego ani kogos innego samo z siebie. Trzeba po prostu włączyć opcję "zdrowy rozsądek" i wziąć sobie do serca, że jeszcze nic nie umiem i uczyć się jezdzic. Po jakis 10kkm przyjdzie chwila, ze bedzie się zdawało, że co to ja nie jestem. Miałem tak ;) Rowniez miałem dużo szczescia lądując na lewym poboczu drogi opierając się o barierkę a nie spadając z 30m skarpy prosto do rzeki z prawego pobocza drogi. Zimny prysznic hehe ;) Uważam, że ZR to bardzo dobry wybór na 1wsze auto, bo prowadzi się bardzo dobrze, jest neutralna i co najwazniejsze, juz w serii jakos hamuje. Do tego są to dość młode auta, które same z siebie się nie rozpadają. Poszukaj sobie na forum, przejzyj dział chce kupic roverka, wszystko tak juz zostało napisane, na pewno te informacje pomoga Ci w wyborze :) poszukać zadbany egzemplarz, myśleć myślec myśleć i jeszcze raz myślec :) a wsio bedzie git :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 07:28   

Myślenie myśleniem, ale początkujący nie mają tak opanowanego samochodu, nie mają wykształconych odruchów i popełniają więcej błedów.

Ja pierwsze miałem Cinquecento 700 i był to bardzo fajny samochód na pierwsze autko, jeżeli chodzi o moc. Potem jednak braki mocy szybko wyszły na jaw. Ale spokojnie można było się nauczyć i łatwo zaparkować - a do tego nie trzeba było się przejmować specjalnie samym autem :)

Jasne, nikomu takiego auta dziś nie polecam, ale osobiście na pierwsze auto wolałbym coś wolniejszego, co wybacza błędy. Najlepiej z silnikiem 16V, żeby było dość ospałe na niskich obrotach, a nie od razu rwało jak głupie.

Oczywiście każdy kierowca jest unikalny i nie można uogólniac, ale ZR 1.8 VVC na początek lepiej sobie odpuścić.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pią Sty 20, 2012 07:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 07:33   

demin napisał/a:
Sorry za szczerość, ale co możesz wiedzieć o dynamicznej jeździe skoro dopiero co zdałeś prawko ?

+1

Mundekk napisał/a:
To nie kwestia okresu posiadania prawa jazdy tylko podejścia do jazdy.

Niestety samo podejście do jazdy nie ratuje nam dupy w sytuacjach podbramkowych na drodze. Stary nie jestem wiec wiem jak wygląda nauka na prawko kursant ma być zadowolony i zdać co niekoniecznie jest równoznaczne z umiejętnością jazdy i chcąc nie chcąc umiejętności zdobywamy z czasem i przejechanymi kilometrami no ale temat nie o tym wiec EOT...

Markzo napisał/a:
auto nie ma 400KM i nie zabije ani jego ani kogos innego samo z siebie.

Same z siebie to chyba tylko auta w horrorach zabijają. Imo zabić można siebie lub kogoś zarówno maluchem jak i BMW m3 problem w tym, ze w tym drugim bardziej prawa noga swędzi :P

Cytat:
Do tego są to dość młode auta, które same z siebie się nie rozpadają.

W kwesti uszczelki pod głowica bym polemizował :mrgreen:

Napisał bym, ze za 15tys można kupić Alfę 147, która jest nowsza i zdecydowanie lepiej wyposażona niż MG ale lepiej nie będę pisał bo zaraz się ktoś przyczepi :rotfl:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 07:50   

Alfy są fajne ale te wariatory skutecznie studzą wszelki zapał.
Jak bym miał kupić to albo diesla :( albo V6 :D
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 08:05   

Zdecydowanie taniej wychodzi wymienić wariator przy wymianie rozrządu i mieć spokój na kilka lat niż robić uszczelkę pod głowica w k-serii :mrgreen: No ale jak komuś 400zł wydane raz na kilkadziesiąt tysięcy studzi zapał, a HGF nie, to nie mam pytań :mrgreen: Na V6 w 147 to by musiał mieć na wydanie dwa razy tyle :P
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 08:20   

Pływak napisał/a:
W kwesti uszczelki pod głowica bym polemizował

nie chodziło mi o hgf tylko o nadwozie, bo nie gnije ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 09:39   

HGF moze sie pojawić, może nie. Wiele osób jeździ nie wiedząc o tej przypadłości i traktuje te silniki jako nie-do-zajechania.
Ja swoją uszczelkę zrobiłem 2 lata temu za 800zł.

Z kolei TS ma generalnie problemy ze smarowaniem. Padający wariator to też tego wynik, podobnie jak zacierające sie wałki rozrządu (głównie w 2.0).

Wymiana wariatora jest raczej obowiązkowa razem z rozrządem (który to wymienia się nadzwyczaj często - co 60tys - a kilkaset zł to pewnie kosztuje).

Są też znane przypadki obracających sie panewek (=remont generalny) i wałów wychodzących przez blok silnika. To raczej delikatne jednostki. Podczas gdy silniki K praktycznie nie mają żadnych awarii poza HGF.

Kiedys chcialem bratu kupić Alfę 146 TS ale sobie odpuściliśmy jak troche poczytaliśmy o tych silnikch :( Wszystkie egzemplarze jakie widzieliśmy miały padnięty wariator.

Myśle, że zadbany i odpowiednio eksploatowany silnik TS posłuży długo, trzeba lać przede wszystkim dobry olej, pewnie jakiś syntetyk. Ale z czystym sumieniem bym go nie polecił, chyba że fanowi marki. Bo trzeba o niego dbać i nie wolno na nim oszczędzać.
To samo dotyczy częściwo K-Series, bo nie poleciłbym nikomu kto potrzebuje woła roboczego jeżdżacego na oleju z tesco i nie ma czasu delikatnie rozgrzać silnika. Ale gdy sie juz rozgrzeje to prędzej padnie skrzynia i cała reszta niż silnik :)
 
 
demin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 178
Skąd: Nowy Dwór Maz.

Rover 25

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 10:27   

Tomi_114 napisał/a:
A ten temat chyba nie tutaj... ale nie jestem moderatorem wiec odpisze :P

No właśnie może na początek kup sobie Rovera 114GTi :P Dobre auto do nauki jazdy i o osiągach porównywalnych :P

Ostatni MG ZR jaki sprowadziłem dla osoby, która zdała prawko wygląda obecnie tak jak poniżej :P Sprowadzony w sierpniu 2011 a rozebrany we wrześniu 2011 :P Zaledwie 2 tygodnie jeżdżenia :(


To nieźle przyładował skoro nawet silnik wypadł :grin:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 11:23   

Pływak napisał/a:
Zdecydowanie taniej wychodzi wymienić wariator przy wymianie rozrządu i mieć spokój na kilka lat niż robić uszczelkę pod głowica w k-serii :mrgreen:

Tylko jak uszczelka zrobiona jest porządnie i przestrzega się kilku zasad to też można pojeździć kilka latek. :wink:

Moim zdaniem MG ZR jest bardzo dobrym wyborem jeśli chodzi o pierwsze auto. :wink: Nie jest to auto jakieś skomplikowane w naprawach i psujne, części dostaniesz bez problemu. Najgorzej będzie znaleźć zadbany egzemplarz, w Polsce, chyba że osobiście ściągnąć coś zagranicy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Pią Sty 20, 2012 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 12:56   

sopolek01 napisał/a:
mam 18lat, świeżo zdane prawo jazdy i uwielbiam dynamiczna jazde.
moja po miesiącu od zdania prawka zaczęła jeździć dynamicznie roverem, dwa tygodnie później dziękowałem niebiosom że mamy auto casco, dziewięć miesięcy później rover zaparkowany na słupku od płotu już nie wyszedł z tego cało
Tomi_114 napisał/a:
No właśnie może na początek kup sobie Rovera 114GTi
to może lepiej na początek tą ZR-kę która ma 3 gwiazdki euroNCAP a nie jedną jak 114Gti...
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 13:11   

bociannielot napisał/a:

Tomi_114 napisał/a:
No właśnie może na początek kup sobie Rovera 114GTi
to może lepiej na początek tą ZR-kę która ma 3 gwiazdki euroNCAP a nie jedną jak 114Gti...


Gwiazdki NCAP nie świadczą o poziomie umiejętności kierowcy. a bezpieczeństwo zdecydowanie bardziej zależy od wyobraźni jak od Gwiazdek.

Można sie połamać w 114GTi jak i w R75 - wszystko od wyobraźni kierowcy. Pierwsze moje 7 samochodów to same 111, 114 i 118 było nawet i jakoś nic mi nie jest ;)

[ Dodano: Pią Sty 20, 2012 13:11 ]
demin napisał/a:

To nieźle przyładował skoro nawet silnik wypadł :grin:


No właśnie tak niefortunnie, że gdyby nie dach i bok to z samochodem nic by się nie stało. Nawet na kołach wrócił do domu po wyciągnięciu z rowu. w sumie dach drzwi klapa i bok reszta nietknięta. Szkoda, że karoseria już nie nadawała sie do naprawy.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 13:30   

Tomi_114 napisał/a:
Gwiazdki NCAP nie świadczą o poziomie umiejętności kierowcy. a bezpieczeństwo zdecydowanie bardziej zależy od wyobraźni jak od Gwiazdek
niekoniecznie bo może ktoś wjechać w Ciebie, poza tym jak sobie obejrzysz i porównasz crash testy to dla młodej osoby chcącej poczuć moc, sportowe emocje lepiej chyba ten bezpieczniejszy model polecić jednak :wink: .
Tomi_114 napisał/a:
Pierwsze moje 7 samochodów to same 111, 114 i 118 było nawet i jakoś nic mi nie jest
Cieszymy się tym bardziej wiedząc że czuwał nad Tobą Św. Krzysztof, bo konstrukcja brytyjskich inżynierów na pewno tego nie robiła :wink: .
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 14:34   

sobrus napisał/a:
HGF moze sie pojawić, może nie. Wiele osób jeździ nie wiedząc o tej przypadłości i traktuje te silniki jako nie-do-zajechania.
Ja swoją uszczelkę zrobiłem 2 lata temu za 800zł.

A wariator jak wspomniałem 400zł.

Cytat:
Z kolei TS ma generalnie problemy ze smarowaniem. Padający wariator to też tego wynik, podobnie jak zacierające sie wałki rozrządu (głównie w 2.0).

Kwestia dobrego oleju i kontrolowania jego poziomu bo T.S lubi wypić wiec jak ktoś pamieta jedynie, zeby na stacje jechac zatankować no to niestety Alfa nie jest dla niego.

Cytat:
Wymiana wariatora jest raczej obowiązkowa razem z rozrządem (który to wymienia się nadzwyczaj często - co 60tys - a kilkaset zł to pewnie kosztuje).

Instrukcja która mam przed nosem twierdzi, ze co 120Tys ale nikt normalny nie czeka z wymianą na sam koniec przynajmniej ja wymieniam wcześniej niż nakazuje instrukcja.

Cytat:
Kiedys chcialem bratu kupić Alfę 146 TS ale sobie odpuściliśmy jak troche poczytaliśmy o tych silnikch :( Wszystkie egzemplarze jakie widzieliśmy miały padnięty wariator.

Też sporo czytałem o T.S. bo chiałem 2.0 ale mnie akurat zniechęcił selespeed i spalanie benzyny, który był we wszystkich 2.0 w okolicy. Imo k-seria jest równie "udana" jak T.S siedzę na tym forum jak i na forum alfy i non stop pojawiają sie te same problemy z oboma jednostki. Ja na szczęscie ostatecznie wybrałem JTD, które jest sporo nowocześniejsze niż konkurencyjne idt. Szkoda, ze V6 były tylko w 147 GTA :/

leszczu napisał/a:

Tylko jak uszczelka zrobiona jest porządnie i przestrzega się kilku zasad to też można pojeździć kilka latek. :wink:

Z Alfą jest tak samo jak to mówią jak dbasz tak masz ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 21:09   

bociannielot napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Gwiazdki NCAP nie świadczą o poziomie umiejętności kierowcy. a bezpieczeństwo zdecydowanie bardziej zależy od wyobraźni jak od Gwiazdek
niekoniecznie bo może ktoś wjechać w Ciebie, poza tym jak sobie obejrzysz i porównasz crash testy to dla młodej osoby chcącej poczuć moc, sportowe emocje lepiej chyba ten bezpieczniejszy model polecić jednak :wink: .
Tomi_114 napisał/a:
Pierwsze moje 7 samochodów to same 111, 114 i 118 było nawet i jakoś nic mi nie jest
Cieszymy się tym bardziej wiedząc że czuwał nad Tobą Św. Krzysztof, bo konstrukcja brytyjskich inżynierów na pewno tego nie robiła :wink: .


E tam po prostu niepewnie nie doświadczyłeś jazdy tym szatańskim wymysłem jakim był GTi a pomijam już wersje z 1.8 :) Napewno zdecydowanie więcej frajdy niż w ZR :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 45] pomóżcie, czy warto?
slavmm Chcę kupić ROVERka 7 Pon Sie 11, 2014 10:02
slavmm
Brak nowych postów Rover 75 - proszę pomóżcie w ocenie czy warto go kupić
ais-76 Chcę kupić ROVERka 15 Pią Gru 27, 2013 22:00
Michu160
Brak nowych postów [MG ZR 1.4] doradźcie! :)
Adjenn Chcę kupić ROVERka 3 Wto Gru 01, 2015 15:46
bociannielot
Brak nowych postów MG ZS- doradźcie
daniello Chcę kupić ROVERka 10 Pią Maj 23, 2014 20:02
daniello
Brak nowych postów Rover 75 - Doradźcie! :)
matteo1309 Chcę kupić ROVERka 5 Sob Kwi 26, 2014 11:53
komarek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink