Maniaq - mało które auto z nowo produkowanych ma obecnie podobny stosunek mocy do masy. Golf VI 1.4 TSI 160 km z mega szybką (podobno) skrzynią DSG ma 8 sekund do setki, bez tej skrzyni pewnie koło 0,5-1 sekundy więcej. Momentu o 1/3 więcej niż w starym 1.8VVC. Tyle, że ZRka waży jakieś 1150kg z kierowcą, Golf koło 1300 kg. ZRka jeździ lepiej na prostej i w zakrętach, sprawdzałem w relacji z Golfem z ręczną skrzynią. Pisaliście o tym, ile to nowe auta ważą kilka stron wcześniej...
Co do v-max i momentu, jasne, na odwrót.
Marcinmarcin - dokładnie tak. Wolnossący prowadzi się bardziej przewidywanie niż doładowany nie jest tajemnicą.
Ile realnie daje założenie stożkowego filtra w miejsce normalnego?
Ile realnie daje założenie stożkowego filtra w miejsce normalnego?
Raczej nic - podobno ciągnie zbyt ciepłe powietrze. Inna sprawa, że mam kupiony kiedyś w sensownej cenie nowy Sparco (tak naprawde remarkowany Green), tylko nie mam kiedy go założyć. Jak sprawdzę, pomierze przed i po przyśpieszenia dynoliciousem to dam znać - pewnie bedzie bardziej buczał i straci trochę momentu na niskich obrotach
pewnie bedzie bardziej buczał i straci trochę momentu na niskich obrotach
ale + 5 na naszej jezdzie i +10 do samopoczucia kierownika
Z tymi stozkami to juz troche przeszlo tuningowcom. Wydaje mi sie, ze fabryka policzyla i zrobila tak zeby ylo dobrze, a czy warto kombinowac zeby zyskac 2-5 km >? smiem powiedziec, ze sie nir odczuje tego bo jak odczuc 0,2 sek na 100 przyrost nastu km moglby byc odczuwalny
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ZRka zrobi się za jakiś czas moim drugim autem w rodzinie, zatem będzie można się bawić.
U mnie właśnie też tak się stało i stąd nachodzą mnie pewne pomysły ZTCW VVC praktycznie nikt nie uturbił niestety... to co jeździ po YT to silniki 2.0 turbo - nienajgorsze ale zbyt ciężkie do ZRki. Ja mam w planach - założenie z powrotem gwintu KW na lato, odchudzenie środka, być może wyrzucenie klimy (nie lubie i rzadko używam), przełożenie aku do bagażnika, wywalenie Car Audio, zrobienie jakiegoś porządnego dolotu zimnego powietrza - być może jak pisał kolin ze zderzaka i jeżeli mi już zupełnie dowali to kolektor wydechowy z janspeeda + sportowy kat lub decat (obowiązkowy MIL Eliminator). Co z tego uda sie zrealizować, nie wiem...
Jako właściciel 200 vi wypowiem się pod tym postem. Poniżej film pokazujący przyśpieszenie 0 - 180 km/h, oraz prędkość maksymalną 200 vi. Jest to film nakręcony przeze mnie w moim samochodzie.
Ok, film zaczyna się jak na liczniku jest już ok 10 km/h. Więc można dodać do ogólnych czasów około 0,5s. Z czym jednak bym polemizował bo ruszyłem z niskich obrotów. Auto z 98 roku, przebieg wg licznika około 130k (jaki jest na prawdę nikt nie wie . I tak:
0 - 60 km/h ok. 4s. Tu by się zgadzało.
0 - 100 km/h poniżej 8s. Tu już nie.
0 - 120 km/h ok 10,5s
0 - 140 km/h 13 s.
0 - 150 km/h 15 s.
0 - 160 km/h 17 s.
0 - 180 km/h 23 s. Różnica 6,5s. Tu widać jak bardzo dane z Car Testu się rozjeżdżają.
Prędkość maksymalna osiągnięta po 26 km (hahaha) 225 km/h.
Proponuję spotkanie z kimś z Warszawy kto ma MG ZR 160 i porównanie na żywo Aż sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
Nie ciesz się tak bardzo. Licznik w R200/R25 zazwyczaj przekłamuje kilka do 10 nawet procent. Porównując do ZRów np. na YT, zwróć uwagę że tam liczniki nie przekłamują aż tak bardzo - np. przy 190 licznikowym mialem 186 GPS. Być może zakładając większe koła do ZRa nie zmienili przełożenia do licznika prędkości...
Szczerze nie wiem jakie mam opony. Wszystko seria. A co do przekłamań licznika - fakt, może tak być. GPS pokazywał przy 100 że jadę 90 km/h. Ale nie był to jakiś wyrafinowany sprzęt. 7 letnia Nokia i moduł GPS Tom Toma nie wiele młodszy. Co nie zmienia faktu że 200 vi jest szybszy od wyników Car Testu
Idąc dalej w temacie - od 0 - 180 km/h moment. od 180 - ... powoli. Zasługi, oraz winę ponosi 5 biegowy manual. 1 długa, 2, 3, 4 krótka. 5 normalna. A może mam tylko takie wrażenie, bo auto zasuwa aż miło! Przydał by się 6 bieg, oj przydał
Idąc dalej w temacie - od 0 - 180 km/h moment. od 180 - ... powoli. Zasługi, oraz winę ponosi 5 biegowy manual. 1 długa, 2, 3, 4 krótka. 5 normalna. A może mam tylko takie wrażenie, bo auto zasuwa aż miło! Przydał by się 6 bieg, oj przydał
na oryginalnej skrzyni z Vi prędkość maksymalną miałem coś około centymetra poza 220 obrotomierz się prawie do końca wykręcił
mam teraz skrzynię z 620ti i prędkość maksymalna spadła do 210km/h przełożenia są dłuższe
1 do około 75km/h
2 do około 115km/h
3 do około 160km/h
4 do około 200km/h
5 do 210 km/h udało mi się dociągnąć i nie chce jechać dalej
Proponuję spotkanie z kimś z Warszawy kto ma MG ZR 160 i porównanie na żywo Aż sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
Nic z tego nie wyjdzie bo w przypadku tak małych różnic decydujący będzie czynnik ludzki wiec wygra ten który będzie lepiej panował nad swoim autem równie dobrze możesz zostać objechany ale też jak trafisz na niepełnosprytnego kierowce w ZRce to możesz bez problemu być szybszy
Odnośnie porównywanie przyspieszeń na podstawie filmików z jutuba nagrywanych kalkulatorem to >>>
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 16:56
witam a hondy maja dłuzsze przełozenia niz rover i MG a na tych filmikach to musiał jakis ku.. jechac zeby tak sie dac:) tez słyszałem ze wkładaja 2.2 ale miska wisi pare cm nad ziemia:(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum