Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
Autor Wiadomość
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 23:52   

ja miałem tak samo na 90% korek , mi akurat go nie wywaliło tylko popękał , dziwne jest to że na początku historii z wyciekami to po pierwsze na ten właśnie korek spojrzałem i wydawał się suchy ale to on był winowajcą, dostęp do korków jest nie łatwy, najlepiej od góry je zobaczysz pierwszy widać od razu zaś żeby dobrać się do drugiego trzeba zdjąć osłonę paska, u mnie odma była drożna, po prostu korek pękł od tak

mistaken napisał/a:
po rozgrzaniu zaczynał się zacinac albo krokowiec, albo przepustnica


mam to samo, choć na początku pomyślałem że to może linka od gazu się zacina..
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 10, 2012 23:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mistaken 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Lut 11, 2012 13:09   

dafit, też najpierw myślałem, że to linka gazu... Przy automacie kiepska to jazda ;)
No nic... za pół godzinki idę pogrzebac pod maską. Jak coś się dowiem, to napiszę.
Czytałem gdzieś wyżej, że wymiana tych zaślepek nie wymaga demontażu rozrządu, głowic czy innych poważniejszych elementów. Mógłby ktoś bardziej przybliżyc? Jeśli u mnie wywaliło w/w zaślepkę, to od strony pasażera, czyli od strony pasków. Da się to zrobic samodzielnie w warunkach nie warsztatowych?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lut 11, 2012 14:29   

mistaken napisał/a:
Jeśli łaska, to podajcie też inne możliwe usterki
oprócz zatkanych przewodów odpowietrzających , mogą być zatkane otwory w gniazdach przewodów no i uszkodzony zawór ciśnieniowy w pompie olejowej .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 11, 2012 15:41   

mistaken napisał/a:
Mógłby ktoś bardziej przybliżyć? Jeśli u mnie wywaliło w/w zaślepkę, to od strony pasażera, czyli od strony pasków. Da się to zrobić samodzielnie w warunkach nie warsztatowych?

oczywiście ze się da, tak jak pisałem wcześciej, demontujesz tylko osłonę pasków a korki wyjmujesz stare i wkładasz nowe od co cała tajemnica , ja dodatkowo zabezpieczyłem je silikonem żeby im sie przypadkiem nie zachciało wypadać :smile:
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
SlawekG 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Budzyń



Wysłany: Sob Lut 11, 2012 16:08   

Oj coś tej zimy epidemia wywalania oleju w naszych R75 :cry: Mnie mechanik powiedział, że w przewodach odmy oraz przepustnicy było dużo lodu. Tak, że olej wywaliło zaślepką wałka rozrządu i zarzygało całą lewą stronę silnika. Mechanik stwierdził, że aby włożyć zaślepkę musiał zdemontować zderzak :roll: Coś mi się wydaje, że trochę mnie naciągnął bo za naprawę wziął połowę ceny wymiany rozrządu. A otworek odpowietrzenia w gnieździe przewodu odpowietrzającego o8 i tak musiałem sam przeczyścić :evil: Zaślepkę, którą mi wypchnęło wkleił na silikon - czy też inny klej - więc w razie czego to wypchnie następną lub bagnecik :wink:
_________________
R75 2.0 KV 1999r automat gaz
Mitsubishi Eclipse 2.0 1992r - było
 
 
slawx12 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Legnica

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 11, 2012 18:34   

Witam. W związku z tym, że wywaliło mi olej przez zaślepkę wałka rozrządu dwa razy pod rząd, zdenerwowałem się i zacząłem szukać przyczyny tego frapującego mnie zdarzenia. Po dłuższych medytacjach doszedłem do takich wniosków:
- z odmy wydobywa się para wodna z parami oleju, ale w samych przewodach odmy nie było lodu a mimo to podczas jazdy przy dużych mrozach (około -10 stopni) "łapało" mi przepustnicę i po niedługim czasie wywalało zaślepkę i oczywiście olej
stwierdziłem, że jedyne miejsce gdzie może dochodzić do zamarzania jest wlot przewodu odmy do obudowy przepustnicy. Aby tę tezę potwierdzić-ewentualnie obalić wypiąłem przewód całkiem z obudowy i zostawiłem luzem na silniku a w jego miejsce włożyłem inny, który również pozostał na kolektorze ssącym tyle, że na końcówkę założyłem kawałek rajstopy co by jakiegoś syfu nie zassało. Robiłem to w poniedziałek i jeżdżę do tej chwili bez wywalania korka i oleju. Nawet dzisiaj o piątej rano przy minus 21 stopniach nic się nie stało. Mam zamiar przed następną zimą tak przerobić zasysanie powietrza. aby było ono pobierane z okolicy chłodnicy lub kolektora wydechowego a nie z prawego nadkola co jest totalną porażką w naszych warunkach zimowych.
Co do naprawy to robiłem to z kolegą na dworze przy - 15 stopniach przez prawie trzy godziny, ale bez demontowania zderzaka i innych wielkich elementów. Wystarczyło wysunąć z mocowania zbiorniczek płynu do wspomagania układu kierowniczego oraz odkręcić mocowanie jednej z rurek klimatyzacji w celu jej odchylenia. Faktem jest, że przy pierwszej próbie wciśnięcia korka zrobiłem w nim dziurę (wsadziłem potem na poxipol od środka dwa plastykowe kółka) to za drugim razem udało się.
 
 
mistaken 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Lut 11, 2012 19:07   

wracam do tematu... po dokładnych oględzinach okazało się, że rzeczywiście... wywaliło korek na prawym boku V przy bagnecie. Z dojsciem chyba tragedii nie ma, ale najgorsze jest to, że wszystkie paski i wałki są zarzygane olejem. I co z tym fantem?
slawx12, chyba zrobię tak jak Ty, bo nie stac mnie ani finansowo, ani psychicznie na powtórkę z rozrywki.
Wszystkim ogromne dzięki za wyjasnienia. Będę pisac na bieżąco o następstwach ;)
 
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 12, 2012 01:39   

koledzy dopinam się do tematu właśnie scholowałem swojego R75 już drugi raz w ciągu 2 dni, kosztowało mnie to ponad 400zł, wczoraj miałem w swoim R75 czyszczone odmy i przepustnice no i wsadzony korek nowy "MG ROVER" przejechalem 120 kilometrów i znowu wywaliło korek... Co może być przyczyną że te korki tak wywala ? czy jest sens jezdzić teraz tymi samochodami w takie mrozy czy lepiej postawić i czekać do wiosny ?? ??

[ Dodano: Nie Lut 12, 2012 01:39 ]
slawx12 napisał/a:
Po dłuższych medytacjach doszedłem do takich wniosków:
- z odmy wydobywa się para wodna z parami oleju, ale w samych przewodach odmy nie było lodu a mimo to podczas jazdy przy dużych mrozach (około -10 stopni) "łapało" mi przepustnicę i po niedługim czasie wywalało zaślepkę i oczywiście olej
stwierdziłem, że jedyne miejsce gdzie może dochodzić do zamarzania jest wlot przewodu odmy do obudowy przepustnicy. Aby tę tezę potwierdzić-ewentualnie obalić wypiąłem przewód całkiem z obudowy i zostawiłem luzem na silniku a w jego miejsce włożyłem inny, który również pozostał na kolektorze ssącym tyle, że na końcówkę założyłem kawałek rajstopy co by jakiegoś syfu nie zassało. Robiłem to w poniedziałek i jeżdżę do tej chwili bez wywalania korka i oleju.


też dziś myślałem o tej odmie wchodzącej do przepustnicy , wydaje mi się że to wada i problem który poczynił producent,
CZY nie można tej odmy przedłużyć i gdzieś wypuścić w dół żeby te wszystkie zanieczyszczenia wywalało na droge a wejscie do przepustnicy od odmy czymś zatkać ?Przecież przez tą odme między innymi do przepustnicy dostaje się para wodna z silnika która w przepustnicy zamienia się w wode co pózniej na mrozie przekształca się w lód i później są problemy właśnie z obrotami oraz z tymi nieszczęsnymi kapslami. Co o tym sądzicie ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Mar 02, 2012 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 12, 2012 03:15   

Byc moze dobry trop ... pomyslcie dlaczego ja tego nie mam ?

Auto stoi na dworze temp -15 do -25 ?

Jedyne co mi sie nasuwa to to ze mam Ogrzewanie wodne ? Czy to moze sugerowac jakies wnioski ?
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 12, 2012 08:58   

Panowie! W lipcu auto przeglądał P. Midowicz. Sporo było do zrobienia. Przestawiony rozrząd, katalizator, świece, nowe amory z tyłu, przewody wys. napięcia, no i nowe odmy. Ale zanim je założył, odkręcał kapy zaworowe i czyścił wszystko z syfu. Teraz przy b. dużych mrozach, i krótkich przebiegach nic się nie dzieje z wyrzucaniem oleju, skakającymi obrotami itp. Auto stoi w garażu bez ogrzewania. Może to jest jakiś trop, zdjęcie kap i porządne czyszczenie i przedmuchanie sitek w miejscu gdzie przewód odmy łączy się z pokrywą.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 12, 2012 11:43   

Cytat:
Może to jest jakiś trop, zdjęcie kap i porządne czyszczenie i przedmuchanie sitek w miejscu gdzie przewód odmy łączy się z pokrywą.
to jest podstawa przy czyszczeniu układu odpowietrzania o czym wyżej też pisałem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mistaken 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 10:27   

wszystko się potwierdziło - korek. W warsztacie za wymianę zaślepki, oleju + filtr + czyszczenie odmy i wszystkiego z tym związanego wołają 600 zł ... Cóż, moja pierwsza nieprzyjemna przygoda z roverem ;) Zyje się dalej heh.
 
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 11:06   

600zł ?? ???? szok !! zaślepka-korek, od 30 do 70pln , wsadzenie i czyszczenie odm od 40 do 70pln, olej ja leje mobil półsyntetyk ,akurat mam po 20pln za litr, a nie wiem ile tobie oleju wywaliło , mi przy wywaleniu korka ostatnio wywaliło 2 litry czyli 40pln. Według mnie chcą z Cobie zedrzeć kase !! !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 13:01   

mistaken napisał/a:
W warsztacie za wymianę zaślepki, oleju + filtr + czyszczenie odmy i wszystkiego z tym związanego wołają 600 zł

A gdzie ten warsztat? W Zielonej? Podaj adres chętnie tam podjadę i zrobię burde ;)
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 12:21   

nikt nie rozwikłał jeszcze tej zagadki z tą odmą że taka cisza ? :) podobo takie same przyczyny wywalania oleju były w seatach cordobach jak w r75 ... rozwiązaniem problemu było odłączenie odmy żeby ten cały szlam sobie na droge spływał i już nic nie zamarzało :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mistaken 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 13:34   

GaDo napisał/a:
rozwiązaniem problemu było odłączenie odmy żeby ten cały szlam sobie na droge spływał i już nic nie zamarzało :)

to poniekąd tak, jak slawx12 wykombinował :)
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 15:41   

prosil bym aby ktos zaznaczyl na rysunku co trzeba sobie wyczyscic PROSZE :( .

Nic mi sie nie dzieje ale prewencyjnie chcial bym sobie to wyczyscic.
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 22:50   

ja odłączyłem jedną odme(gruba rurka) z miejsca gdzie wchodzi do przepustnicy. efekt? śmierdziało w kabinie tymi gazami. przedłużyłem ten przewód tak żeby wychodził pod auto i dalej śmierdziało. Nie było to przyjemne więc założyłem go z powrotem i zamontowałem separator. problem znikł. separator wywalam na wiosne i planuje go założyć późniejszą jesienią.
ot co :)
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 23:27   

Xronx a mogl bys zrobic mi foto co mam oczyscic ? o czym wyzej wczesniej gadaliscie :/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 23:28   

Ok, ale prosba o wskazanie miejsc do czyzczenia i jak sie do tego zabrac, nie rozwiazana.... moze ktos kto ma wiedz i robil to juz, zrobilby tutorial , z fotami itp >? w ZS jakos sam ogarne mam nadzieje, bo mi faluja obroty, przepustnice przeciscilem, ale tylko lekko zaolejona, bez lodu, mazi, kleju itp itd ;)

Te przewody sciaga sie i wciska na miejsce ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tajemnicze druciki pod korkiem oleju
draj Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Maj 17, 2012 17:08
SeniorA
Brak nowych postów [R75] wycieki oleju
grota10 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 26, 2012 20:31
darox
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Wycieki Płynu ? Oleju ?
estern Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 01, 2016 21:34
dj_darco
Brak nowych postów [R75] Kolejne wycieki oleju
kapski Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Mar 22, 2018 08:12
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
koza-06 Rover serii 75, MG ZT 18 Sro Gru 01, 2010 15:12
koza-06



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink