Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



  Wysłany: Pon Mar 05, 2012 15:15   [R600] nierówna praca silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam mam taki dosyć duży problem z samochodem marki rover 600 o pojemności 2.0 SDI o mocy 105 km z 1998r. Tak więc od jakiegoś czasu szarpie przy jeździe i nie równo silnik pracuje na biegu jałowym najgorzej jest jak często staje ruszam np w korku w tedy te obroty silnika strasznie że tak powiem szaleją. Czasami dobrze jeździ jak by nic mu nie było zazwyczaj jest tak gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany ale nie zawsze. I wydaje mi się że strasznie dużo pali jak na ten silnik w granicach 7, 8L/100km i nie jeżdżę znowu aż tak szybko. Proszę o jakąś pomoc, wskazówkę:)
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Mar 06, 2012 19:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 05, 2012 15:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 15:19   

wybłyskaj/sprawdź błędy-wiązka silnika, do sprawdzenia czujnik temperatury paliwa w pompie-falowanie, filtr paliwa-układ paliwowy dawno wymieniany?

jeśli tylko po rozgrzaniu stawiał bym na czujnik, elektronikę, walnięty czujnik wskazywać może złe wartości czym wyższa temp tym gorzej.

spalanie trasa czy miasto? czy mieszany?
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 18:58   

filtr paliwa jest wymieniany razem z olejem i innymi filtrami co 25 tyś km a układu paliwowego jeszcze nie wymieniałem... a spalanie mogę powiedzieć że mieszany
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 19:13   

w Roverze nie występuje silnik TDI tylko SDI
sprawdź te błędy silnika
 
 
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 20:44   

ok sprawdzę. a w dowodzie mam wbite TDI...
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 22:49   

nie znają się, powinno być SDI, ale idea ta sama, diesel + turbo, to tylko oznaczenie, co 25tys. to ładnie ciśniesz :)

sprawdź błędy i wiązkę silnika
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 351
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 01:02   

To rzeczywiście za dużo pali... mój ma takie spalanie przy ostrym miejskim butowaniu.
A szarpanie, to pewnie tak jak niegdyś u mnie - przetarta wiązka.
A filtry, olej wymieniam (jak pewnie większość) co 10 tyś.

SDI - supercharged diesel intercooler :wink:
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 13:27   

dzięki chłopaki :) dopiero to wszystko posprawdzam jak wrócę do domu na weekend bo narazie na studiach jestem :D a mam jeszcze takie pytanie jak można sprawdzić czy przepływomierz działa?:)
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 06, 2012 23:23   

odłącz go i sprawdź czy jest jakaś różnica - w mocy, zebraniu itp.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 19:53   

Nie nic się nie zmienia bo kiedyś sprawdzałem i nie wiem czy tak to ma działać ....
 
 
 
bazyl1218 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 132
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 16:54   

Napisz czy naprawiłeś usterkę.
 
 
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 08:17   

Tak już jest wszystko w porządku poruszałem tymi wiązkami i jak nowy nawet nie szarpnie i silnik sobie równo pracuje:) dzięki Panowie ;)
 
 
 
maciej1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 149
Skąd: Lipno



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 16:05   

Witam
Nie chce cie martwic ale ta usterka wróci. Też to przerabiałem. Nie ma jakiegoś sposobu aby raz na zawsze to naprawic. No ale cobyśmy robili
 
 
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 16:27   

tak wiem o tym bo już dwa razy miałem ten przypadek i pewnie przed następną zimą to wróci...
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 16:44   

No bo trzeba wypiąć całą wiązkę, obejrzeć, naprawić, można rozizolować sprawdzić kabel po kablu i zaizolować na nowo, przeczyścić kostki itp = jednym słowem zrobić porządnie jak się należy, a samo poruszanie nie może gwarantować rozwiązania problemu, a jedynie doraźne "poprawienie"
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
bazyl1218 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 132
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 17:52   

Fakt.
 
 
Kochi 



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Grębów



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 18:53   

Tak ja wiem i w 100% się zgadzam co piszesz. Gdy znajdę jakiś dzień wolny to wszystko wyciągnę to i przeglądnę.
 
 
 
Barnaba1995 



Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała

Rover 600

  Wysłany: Pon Mar 19, 2012 01:01   

Ja miałem to samo ale teraz problem naprawiony:D wtyczka przy pompie sie ruszała, poluzowywała i przerywał

Rozwiązanie: Opaska zaciskowa (taka plastikowa) i działa nie wypina sie już 2 rok:D
Pozdrawiam
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 351
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 12:42   

U mnie z kostką problemów nie miałem, gdyż poprzedni właściciel 'zaizolował' ją czymś w rodzaju plasteliny...
Chciałem to z początku wygrzebać, ale po lekturze postów dotyczących właśnie tej nieszczęsnej kostki zostawiłem.
I jest to chyba jakiś sposób (trochę druciarski jak dla mnie), gdyż wszelkie problemy z pracą silnika związane były z wiązką, kostka bezawaryjna póki co...
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
bazyl1218 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 132
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 18:21   

U mnie działo się to samo co u ciebie.Wczoraj w lesie zdjołem osłonę silnika i szukałem po wtyczkach.Miałem to samo co opisał Barnaba1995.To ta mała brązowa wtyczka pod rurą IC.
U mnie jest normalnie wpięta w taką blaszkę.Okazało się że za lużno i na obrotach trzęsło nią jak galaretą.Na razie zrobiłem prowizorkę żeby sprawdzić czy na pewno to jest to.Jak tak to zrobię jak kolega Barnaba1995.
Przyjrzyj się dokłanie tej wtyczce.Mimo że jest zabezpieczona przed rozpięciem spinką.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] ABS . Nierówna praca silnika
kemot Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 20, 2007 20:04
Gość
Brak nowych postów [R600] Nierówna praca silnika
kandj Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Kwi 25, 2008 18:36
kandj
Brak nowych postów [R600] nierówna praca silnika
kilian92 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Wrz 15, 2015 18:51
kilian92
Brak nowych postów [R600] Nierówna praca diesla
sikor Rover serii 600, Honda Accord 8 Nie Paź 28, 2007 19:04
Brt
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika
romek2018 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Mar 22, 2009 10:18
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink