Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Panowie i Panie . Dylemat się pojawił mały. Jak mam złożyć części łącznika stabilizatora, żeby było git, bo studiując różne materiały lekko zgłupiałem . Na rysunku pominąłem śrubę i tulejki metalowe, żeby sobie oszczędzić pracy (dla poglądu są one zbędne). Od razu podrzucam dodatkowe pytanie: jaką średnicę ma ten przedni stabilizator, bo nie mam jak zmierzyć w obecnej chwili, a zamówiłem do niego gumy (silentblocki) i okazało się, że są dwa rodzaje?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 12:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 29, 2008 16:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Sty 29, 2008 17:45
sTERYD napisał/a:
moim zdaniem najbardziej logiczna jest wersja z RAVE
Jeno, sTERYD, w Rave rysunek dotyczy oryginalnego łącznika, który może się ciut różnić kształtem tych podkładek Jak się to złoży do kupy na sucho, to najlepiej siedzi w wersji 1 i 3, z tym, że w wersji 3 ułożenie tych gumek jest co najmniej dziwne. Sam się skłaniam ku wersji z Rave, bo po skręceniu tego odpowiednią siłą wtedy chyba będzie najbardziej stabilne . Czyżby w katalogach Foty itp. ktoś to złożył tak jak mu się tylko wydawało?
Może ktoś montował i pamięta jak powinno być?
[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 16:50 ]
Heh, żeby było jeszcze śmieszniej, rysunek EPC sugeruje rozwiązanie nr 3. I bądź tu człowieku mądry
[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 14:38 ]
OK. Mahomet do góry nie chciał, to przyszła góra do Mahometa
Założyłem te łączniki stabilizatora przedniego. Odpowiednia (wg mnie po inspekcji organoleptyczno-mechanicznej ) jest wersja podana przez RAVE czyli nr 2 na moim rysunku. Co do gum stabilizatora w 600ce dieslu (95') mają one fi 25mm. Amen.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lut 27, 2008 21:21
Cytat:
A jaką siła trzeba skręcić to wszystko aż się gwint skończy???
Wg RAVE śruby przy gumach stabilizatora 22 Nm, śruby łącznika stabilizatora 19 Nm. Ale nie ma większego sensu używać klucza dynamometrycznego, robi się to na wyczucie. Zobacz jak mniej więcej wystawała śruba w starym łączniku i dokręć tak, żeby w nowym było mniej więcej tak samo. Śruby na obejmach gum powinieneś wyczuć bez problemu.
Wymieniałem te łączniki niecały rok temu i chyba za bardzo je dokręciłem Teraz jeden jest tak wyrobiony że muszę wymienić ponownie.Cena nie jest wysoka więc jak mam wymieniać to najlepiej komplet.
Sorry, że odkopuję stary temat, ale czy stanie się coś złego jeśli założyłem łączniki stabilizatora zgodnie z pierwszą wersją ? Założyłem łączniki TRW ale nie różnią się one niczym do schematu z pierwszego postu. Mam pytanie czy kręcić je aż się skończy gwint czy w miarę żeby gumy się ścisnęły i będzie ok.
koledzy nawiazujac do tematu to ja zlalazlem inny patent na to otoz kupilem takie gumki z opla http://allegro.pl/guma-st...2183190078.html w sklepie placilem 1.5 za sztuke i skrecilem na starej srubie i podkladkach i powiem wam ze lepiej niz oryginal i duzo taniej , tak placisz za dwie strony okolo 60 zl a tak masz zrobione za 12 zl
koledzy nawiazujac do tematu to ja zlalazlem inny patent na to otoz kupilem takie gumki z opla http://allegro.pl/guma-st...2183190078.html w sklepie placilem 1.5 za sztuke i skrecilem na starej srubie i podkladkach i powiem wam ze lepiej niz oryginal i duzo taniej , tak placisz za dwie strony okolo 60 zl a tak masz zrobione za 12 zl
No to idealnie, bo muszę się za to zabrać
śliczne dzięki za taką podpowiedź..
A te gumy to podobne kształtem w miarę ? Bo na tym zdjęciu z allegro to tak słabo widać
podobne ksztaltem ale jak masz ta tulejke w starych to ja zamontowalem bez tulejki bo mniejsza srednica otworu.Jak narazie 3 tys km i jezdzi cos mi tlucze z przodu ale to pewnie gorne wahacze bo sworzen i tulejki w kiepskim stanie a tylko tego nie wymienialem wiec zmienie. a ten stabilizator skrecilem na dwoch nakretkach zeby w razie czego sie nie odkrecilo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum