Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 24, 2012 21:31
A co z twoim jest nie tak??
Jeśli posiadasz trochę sprawności manualnych, kawałek stołu warsztatowego i szczotkę druciankę to jesteś w stanie ożywić swoje stare zaciski. Komplet naprawczy to koszt około 20-30pln na zacisk, tłoczek to około 50pln/sztuka (ale zazwyczaj stary wymaga jedynie oczyszczenia).Po wymianie uszczelnień w zacisku zazwyczaj wszystko wraca do normy i to znacznie niższym kosztem.
Ten co podałeś link to jest produkt po regeneracji i kupując go musisz zwrócić swój stary.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 132 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Mar 24, 2012 22:38
Niestety nie mam warunków do naprawy.Nic mi nie wiadomo że jest po regeneracji.Jak go byłem zamówić to sprzedawca nic nie wspominał o zwrocie starego.Byłem pewny że jest to nowy zacisk.A wymieniam bo nie działa mi ręczny.Taka była sugestia mechaniora.
Mechanior znając życie wymieni zacisk a ręczny i tak nie będzie trzymał lub będzie trzymał słabo. Jeśli masz podstawowe umiejętności związane z trzymaniem klucza to możesz spróbować sam sprawdzić czy twoje zaciski są już kompletnie do d... . Przed całą operacją należy poluzować naciągacz linek ręcznego który znajduje się pod podłokietnikiem - musi być kompletnie luźny. Auto na lewarek i zdejmujesz koło,odkręcasz dwie śruby trzymające zacisk i ścigasz zacisk z tarczy. Klocki jeśli nie są wymieniane musisz pooznaczać by później trafiły na swoje dawne miejsca miejsca.
Przed nierozpoczęciem oględzin zacisku warto spróbować wkręcić tłoczek do środka (dobrze sprawdza się tu szeroki płaski pilnik który pięknie pasuje do tych nacięć w kształcie krzyża na czole tłoczka). Jeśli tłoczek dął się wkręcić jest szansa...
Następnie sprawdzasz jak się zachowuje tłoczek w momencie gdy ruszasz tą dźwignia do której jest przymocowana linka od ręcznego jeśli tłoczek się minimalnie porusza to będzie dobrze jeśli ruchu nie ma to nie obędzie się bez regeneracji. Składając hamulec należy wszystko oczyścić tak by klocki nie zacinały się w jarzmie, przesmarować śruby pływające. przed naciągnięciem linki od ręcznego należy kilkanaście-kilkadziesiąt razy przycisnąć pedał hamulca a najlepiej przejechać się kawałek często hamując do zera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum