Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] montaz strumienicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Mar 17, 2011 20:39
[R 200] montaz strumienicy
Autor Wiadomość
frongo 



Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: poznan



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 20:21   [R 200] montaz strumienicy

co myslicie o strumienicy do R200 1.4 16v? ktos zamontowal? warto sie w to bawic?
Ostatnio zmieniony przez frongo Pią Mar 18, 2011 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 17, 2011 20:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Gucjan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: Bych

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 18:03   

witam
jesli myslisz o montowaniu strumiennicy w miejsce kata to nie polecam podobno pogarsza osiagi i nie zbyt dobrze wpływa na silnik. W miejsce katalizatora juz lepiej wstawic tłumik przelotowy....
_________________
Gucjan
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:50   

Gucjan, Ja bym się nie zgodził, lepsza strumienica niż stary przytkany katalizator (jeśli masz jeszcze oryginalny to na pewno jest w strasznym stanie), co do osiągów to gdzieś na angielskim forum czytałem, że wywalenie kata na rzecz strumienicy skutkuje przyrostem mocy na poziomie 3-4 kucy.
Śmiało wstawiaj strumienice, ja za jakiś czas też wywalam kata i wrzucę strumienice.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:56   

slax napisał/a:
Gucjan, Ja bym się nie zgodził, lepsza strumienica niż stary przytkany katalizator (jeśli masz jeszcze oryginalny to na pewno jest w strasznym stanie), co do osiągów to gdzieś na angielskim forum czytałem, że wywalenie kata na rzecz strumienicy skutkuje przyrostem mocy na poziomie 3-4 kucy.
Śmiało wstawiaj strumienice, ja za jakiś czas też wywalam kata i wrzucę strumienice.

A ja bym się z Tobą nie zgodził :P może w porównaniu do starego zatkanego kata da różnicę bo i powinna, ale jaki jest sens skoro wspawując w to miejsce kawałek rurki dużo tańszej niż strumiennica więcej się zyska względem zatkanego? :P Te strumiennice za grosze z allegro to wymysł jakiegoś gościa na szybką kase, kilka wzorków w różnym kształcie w środku a każdy bierze bo "nadaje rotacji spalinom" żeby ta strumiennica dała więcej niż rurka to trzeba by to wyliczyć by miała odpowiedni kształt, pojemność itp. itd.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 22:20   

bonus89, a kto mówi o najtańszym szicie z allegrogo?
bonus89 napisał/a:
ale jaki jest sens skoro wspawując w to miejsce kawałek rurki dużo tańszej niż strumienica więcej się zyska względem zatkanego?
a choćby taki, że taka strumienica nawet chińska taniocha z alledrogo, do złudzenia przypomina katalizator, i na przeglądzie nikt się nie przyczepi. To jest raz a po drugie uważam, że strumienica będzie "cichsza" niż przelotowy tłumik, co dla mnie jest bardzo istotne.

W ogóle jak dla mnie to wszystkie wynalazki, które mają ograniczyć emisję spalin typu katalizator, można sobie między bajki schować, ja wole włożyć strumienice i mieć problem z głowy. Ale to moje zdanie. Uważam, że warto wywalić katalizator choćby dlatego, żeby mieć go z głowy, ale jednocześnie zgadzam się z Tobą - jeśli ktoś chce polepszyć osiągi samochodu to tania strumienica z allegro nie jest najlepszym wyborem.

pozdro
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 22:26   

slax, chodzi mi o wspawanie rurki w obudowe katalizatora, wtedy jest bez zbędnych kosztów które i tak nic nie dadzą i bez efektu "polonez" głośność też się nie zmieni
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 22:32   

no, ok tak też można
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Gucjan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: Bych

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 11:39   

Ja właśnie tak jeżdżę bez katalizatora tylko sama puszka. Do 110 jest wszystko ok, ale powyżej nie da się wytrzymać w samochodzie taki huk i dlatego przymierzam się do zamontowania tłumika przelotowego . A o strumienicach jest dużo tematów w Internecie za i przeciw. I wydaje mi się ze jedna strumienica cudów nie uczyni , ale najlepiej nie wypowie się ktos kto ma ja zamontowana.
_________________
Gucjan
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 16:40   

Ja się wypowiem, bo miałem zamontowaną tą tzw. łuskową i powiem, że nie zauważyłem żadnej różnicy między zwykłą rurką.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 09:06   

Ja montowałem kiedyś w małym autku z małym silnikiem strumienice.
Nie wiem czy to był efekt wycięcia kata czy też trochę ona pomogła,
ale było lepiej.
Na pewno taka łuskowa trochę wygłusza, bo znajomi jak mieli
pustą puszkę lub samą rurę to mieli głośno i metaliczny nieprzyjemny rezonans.
Ja miałem strumienice i tylko środkowy wydech (bez końcowego) i było OK.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 20:53   

Właśnie parę dni temu zamontowałem w swoim R216 Coupe strumienicę. Po wycięciu kata i wspawaniu w jego miejsce rurki oraz zamontowaniu kolektora 4-2-1 poprawił się "dół" oraz doszedł nieprzyjemny dla ucha metaliczny rezonans. Drażniło mnie to. Po zamontowaniu strumienicy i wymianie tłumika środkowego na przelotowy, nie zauważyłem polepszenia ani też pogorszenia w mocy auta. Jedyna zmiana to to, że zmniejszył się ten nieprzyjemny metaliczny rezonans.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 06:51   

Odkopie troche temat bo mój katalizator znowu zaczął hałasowac.
Czas chyba sie go pozbyć.
I teraz co najlepiej za zamontować?

- strumiennicę? (słyszałem że to zły pomysł, może pogorszyć osiągi)
- tłumik przelotowy (ku temu się skłaniam)
- zwykłą rurę? (trosnek pisze o rezonansie to chyba nie to co chce uzyskać :P )

Nie zależy mi na poprawie osiągów, pewnie i tak będą lepsze niż na tym kata co mam.
Natomiast bardzo bym chciał żeby osiągi sie nie pogorszyły.
Nie chce też żadnego głośnego tjuning-pierdzenia, świszczenia czy brzęczenia.

Szukałem na forum (nie tylko tym) ale brak jednoznacznej odpowiedzi...
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 07:21   

sobrus napisał/a:
Nie chce też żadnego głośnego tjuning-pierdzenia, świszczenia czy brzęczenia.
Zatem wrzucaj tłumik przelotowy w obudowie kata. Coś w tym rodzaju: http://moto.allegro.pl/aw...2222776502.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 07:29   

Kiedyś miałem taki piękny rysunek jak wyglądają drgania ośrodka (w tym przypadku gazu) w rurze i jaki wpływ mają na nie różne elementy (zwężenia, tłumiki, maty izolujące itp).

Było jeszcze na temat zwężek (w tym przypadku mówimy tutaj o tych strumienicach) i co powodują.
Ogółem strumienica to taka zwężka Venturiego, czyli powoduje że gazy na nią uzyskują wyższą prędkość wylotową.

Później poszukam, gdzieś chyba zapisywałeś to wszystko...
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 08:47   

sobrus, ja u siebie jak miałem 1.4 wybiłem kata sztangą (zawartość) wbiłem do środka rurę trochę powierconą i zaspawałem, dźwięków dziwnych nie było a gość który to później ode mnie kupił (bo ja swapa zrobiłem) na hamowni 1.4 ze sportową wkładką i jakimś tam rozlecianym tłumikiem wypluł coś koło 111KM, jeśli masz czym robić to koszt niewielki :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 08:47   

We freelu z LPG, miałem rozwalony kat i został opróżniony i zrobiony tłumik przelotowy auto osłabło i robiło kupę hałasu kupiłem katalizator metalowy (bo ponoć tylko taki powinien być przy LPG) i auto odżyło nabrało mocy i ucichło. sa na allegro katy metalowe plug&play do roverków za ok 300pln
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 09:10   

Dzięki za odpowiedzi :)
Niestety znowu zdania są dość rozbieżne :) .
Przynajmniej póki co nikt nie poleca strumiennicy :cool:

Katalizator miałem juz opróżnianiy - ale chyba znowu coś się posypało bo zaczął znowu brzęczeć przy ruszaniu.
Nowy kata pewnie byłby najlepszy - ale raz że sporo droższy, a dwa że i tak jeżdżę na LPG więc środowiska raczej tak strasznie nie zatruwam.

Czyli tłumik może zmulić, strumiennica może zmulić, zostaje rura a ta pewnie będzie hałasować...qrde....
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 10:58   

Rura też ci mocy zabierze bo silnik w ten sposób odprężasz. Za luźny wydech to też zło, patrz mody Markzo z pomiarami na hamowni. Zabolał mnie lekko ten nowy kat ale koniec końców jest lepiej wiec nie żałuję i gazmen też mi zalecał założenie kata bo mówi ze lepiej powinno być i miał racje

[ Dodano: Pią Mar 30, 2012 11:58 ]
http://allegro.pl/land-ro...2194337531.html ten kupowałem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 13:31   

Z wykresów na stronie chojnackiego są wykresy i często strumienica psuje i korzystniej wychodzi rurka zamiast katalizatora. W niektórych przykładach doszło ciut mocy :wink:
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 14:09   

Kolega napisał, że go przyrost mocy nie interesuje, więc niech sobie weźmie tłumik przelotowy w obudowie kata.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Montaż IC, jak?
Markzo Tuning mechaniczny 17 Sro Sie 29, 2012 13:43
Markzo
Brak nowych postów [R75] Montaż MBC
szpynior Tuning mechaniczny 4 Sob Lip 28, 2012 21:22
szpynior
Brak nowych postów [R 600 SDI] Montaż tempomatu
NFSU9 Tuning mechaniczny 6 Pon Cze 21, 2010 13:05
Remigiusz
Brak nowych postów [R200] Montaż kolektora VVC do 1.4 16V
Khonju Tuning mechaniczny 1 Nie Cze 01, 2014 15:38
MultecFSO
Brak nowych postów [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)
davidlive Tuning mechaniczny 27 Sro Cze 29, 2016 21:16
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink