Forum Klubu ROVERki.pl :: [400 1,6 SI] Silniczek krokowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[400 1,6 SI] Silniczek krokowy
Autor Wiadomość
Jozy81 



Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 3



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 17:57   [400 1,6 SI] Silniczek krokowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witajcie.

Mój ROverek to 400 1,6 Si z 1998 roku. Ostatnio mechanik wskazał mi na wymianę silniczka krokowego (Pulsujące obroty, wchodzi na jałowym nawet ponad 3000 tys.) Kiedyś podobnie miałem jak padła mi uszczelka ale teraz to nie uszczelka.

1. Szukam krokowca na allegro i są przeróżne a ja nie wiem, który będzie odpowiedni dla mojego Roverka. Może coś podpowiecie, jaki model mam szukać?

2. Mam też pytanie: czy ta metalowa końcówka powinna się w nim obracać?

3. I czy po wymianie silniczka trzeba jeszcze coś więcej konfigurować (komputer itp.?), czy od razu ustawi się jak należy i będzie pracować OK?

Z góry dzięki za odp.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 30, 2012 17:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 18:17   

Mechanior czyścił silniczek krokowy, czy mu się nie chciało? :wink: Jeśli nie, to wpisz w wyszukiwarkę "czyszczenie silniczka krokowego". Znajdziesz info jak to samodzielnie zrobić i być może nie będzie trzeba go wymieniać.
 
 
 
Jozy81 



Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 3



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 18:35   

Czyścił... a zna ktoś może odpowiedź na moje pytania?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 18:57   

Jozy81, na początek to popuść lekko linkę gazu przy przepustnicy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 19:25   

szukaj takiego jak masz obecnie - na 5 pinów
te co mają 4 piny są do nowszych modeli i nie zadziałają wogóle
ale powiem Ci że ciężko trafić dobrą sztukę (używke), jak już kupisz to sobie ją podłącz wkręcona w podstawke plastikową na 2 śrubkach i zobacz czy sie rusza równomiernie - np ten sposób:
-kluczyk w pozycje zapłon
-podpinasz krokowiec
-odpinasz plus akumulatora
-patrzysz trzpień krokowca (w środku tej małej obudowy)
-podpinasz aku i widzisz co sie dzieje - powinien sie ustawić

to samo mozesz sprawdzic i na tym silniczku co masz teraz - wszystko wyjdzie

ad2. raczej nie powinna sie obracać końcówka metalowa ale to zależy od stanu tulejki plastikowej - oryginalnie ma rowek zapobiegający kręceniu

ad3. nic nie musisz ustawiać, a te resety przepustnicy (5 razy gaz) - sprawdziłem z podpiętym kompem do silnika - ściema, nic się nie adaptuje w sterowniku.
 
 
Jozy81 



Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 3



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 21:21   

Ok dzięki za sugestie i podpowiedzi, jak coś zdziałam to się pochwalę:)
Pzdr
 
 
adams91 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 49



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 18:27   

w roverach zawieszajace sie obroty to zazwyczaj jest linka gazu wez wd 40 i popsikaj na sprezyny przy przepustnicy i na linke no i tak jak napisal LESZCZU popusc odrobine linke. ja mialem ze po wyrzuceniu na luz obroty staly na 3 albo 4 tys to tylko linka nie zaden krokowiec jesli odlapasz sam i masz na zimnym z 1100 obrotow i po nagrzaniu masz 900 to krokowy jest dobry
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 23:51   

Bodziek85, w przypadku krokowca przypiętego do kolektora faktycznie nic się nie resetuje w sensie obrotów krokowca, bo to się dzieje za każdym razem jak wyłączasz zapłon, ale czysto teoretycznie w sterowniku wtrysku pamięć adaptacyjna powinna się zresetować.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oktan1983 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 19:37   

Witam, podepnę się do tematu. Mój Rover to 45 z 2001 ale mam podobne objawy.W zimie było wszystko ok, tzn. nawet po staniu w korku nic się nie zawieszało (obroty) i było git. Obecnie zrobiło się cieplej i mam taki problem, że po jeździe w korku bądź dłuższym staniu zaczyna mi samoczynnie wchodzić na obroty. Na początku niewielkie, np. 1500 a po pewnej chwili dochodzi nawet do 4000. Jak się nim ruszy to przez chwilę czasu jest tak że przy puszczonych pedałach sam przyspiesza, w ogóle nie hamuje silnikiem. Dopiero jak przejedzie się jakiś kawałek z większą prędkością to się obroty stabilizują (do 900). Ale niestety tylko do momentu gdy znów się nie stanie w miejscu bądź postoi chwilę w korku. Pomaga oczywiście odciągnięcie pedału gazu ale jak sami wiecie jest to nieporęczne a przede wszystkim uciążliwe.
Dodam że po odpaleniu zimnego silnika ma 1100-1200 obr. a gdy się nagrzeje to spada do 800-900 obr.
I moje pytania: 1. czy wiecie co to, objawy podobne do Jozy81 ale nie do końca chyba takie. 2. jeśli to może być to, to gdzie mam prysnąć tym wd 40? jeżeli to nie pomoże to polećcie jakiś zakład z Warszawy co zdiagnozuje co i jak. Z góry dzięki. PZDR
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 10:41   

oktan1983 napisał/a:
Dodam że po odpaleniu zimnego silnika ma 1100-1200 obr. a gdy się nagrzeje to spada do 800-900 obr.

To jest normalne. :wink:
oktan1983, napisze to chyba po raz setny, trzeba popuścić linkę gazu przy przepustnicy, że by był delikatny luz na pedale gazu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
adams91 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 49



Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 11:09   

i pamietajcie jedno nigdy nie smarowac linki zadnym smarem ani wazelina bo to ja zakleszcza i ciezej chodzi. a o wd 40 to na przepustnice tzn sprezynki.
 
 
oktan1983 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 13:47   

ok, dzięki Panowie.właśnie poluzowałem linkę tym kwadracikiem o cały obrót, tj.4 przeskoki. Na pedale nie czuję zbyt większego luzu ale jutro przetestuję. PZDR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1,8] Silniczek krokowy
Szarpie silnik no to co zrobić, chyba wyczyścić krokowca...próbuje ... ale mam pytanie
funia108 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 11, 2010 22:32
slax
Brak nowych postów [ R 45 1.8 00r ] Silniczek krokowy
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Wrz 29, 2009 21:24
Ciufa
Brak nowych postów [r 414 Si 98r] silniczek krokowy
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Cze 25, 2009 16:58
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Silniczek krokowy
luk7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 12, 2017 20:42
pawlovsky
Brak nowych postów [R45]Silniczek krokowy
neo88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sro Cze 06, 2018 12:11
tomekk_nt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink