Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.8] Nowa instalka LPG - słabo wchodzi na obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.8] Nowa instalka LPG - słabo wchodzi na obroty
Autor Wiadomość
sasza 



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Turek



  Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 20:00   [R45 1.8] Nowa instalka LPG - słabo wchodzi na obroty
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam.
Dzis oddałem samochód do montażu podtlenku LPG.
Sterownik Stag-4
Reduktor AC typ R01
Wtryski Hana czerwone pojedyncze
butla 45 l
koszt 2100zł
Problemem jest lekkie poszarpywanie przy gwałtowniejszym wcisnieciu pedału gazu oraz opuźniona reakcja na pedał gazu w porównaniu do Pb a co za tym idzie samochód lubi zgasnac przy ruszaniu jesli ktos za szybko zacznie zwalniac sprzegło.
Czy takie zachowanie silnika jest normalne na poczatku współpracy z LPG??
Jakie moga byc przyczyny takich objawów?? Czy instalacja jest źle wyregulowana??
Prosze o porady w tym temacie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 20:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 20:04   

Samochód od początku ma jeździć na LPG tak, jak na benzynie. Wracaj do tych "monterów" i niech zrobią z tym porządek.
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 20:29   

sasza napisał/a:
roblemem jest lekkie poszarpywanie przy gwałtowniejszym wcisnieciu pedału gazu oraz opuźniona reakcja na pedał gazu
mam taki sam problem niestety nie udało sie go zlikwidować całkowicie. Wracaj do instalatorów (niech wytną dotryski do 1,6ms ), jeśli nie dadza rady pisz do mnie na PW troszkę podpowiem.
Pozdrawiam.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 07:53   

Nie ma co kombinować samemu jeżeli instalacja jest tak świeża i na gwarancji.
Albo jeździ tak jak na Pb albo niech to demontują i oddają kasę.
I pojedziesz do kogoś innego.
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 08:11   

A czy jesteś w stanie zweryfikować czy po zainstalowaniu podłączali komputer i "stroili" to jeżdżąc twoim autkiem ? Z doświadczenia już się spotkałem z takimi co to wgrają Ci od razu jakąś podstawową mapę do sterownika i każą jeździć ten 1000 km zanim dostroją ją do Twojego autka. Oczywiście takie "dostarjanie" jest wskazane w każdym przypadku po pierwszym tysiączku, ALE porządny gazownik od razu po montażu wsiada w auto, podpina komputer i jeździ ustawiając instalację. Bo każdy silnik inaczej jeździ i instalacja ma na niego odpowiednio reagować (szybkość i wartość wtrysków).
Zwłaszcza, że wtryskiwacze masz dośc dobre.

Ja np mam w swoim 1,6 od kilku dni nową instalacje i wtryskiwacze REG na sterowniku Tech, Gazownik montował praktycznie na moich oczach i po montarzu jeździł chyba z 15 kilometrów z podłączonym kompem zanim ustawił mapę dla mojej instalacji. Widziałem, że zrobił to porządnie i praktycznie nie odczówam różnicy pomiędzy PB a LPG, aż się cieszę co będzie jak to dostroi po przejechanym tysiączku.. .

Ergo - wracaj do nich niech CI nie bajerzą tylko wsiądą w auto i porządnie ustawią mapę dla sterownika.
pozdro ! :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 09:03   

Sekwencje trzeba ustawić inaczej nie pojedzie nawet metra. Jest kalibracja i mapy wtrysków.
Do każdego silnika inne.

Ani sterownik gazu ani MEMS nie ma możliwości uczenia się w locie.
Więc musi być ustawiona od razu i nic się nie poprawi samo z siebie, ani też nic to gazownikom nie da, że ktoś wyjeździ pierwszy tysiąc.
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 09:22   

Dokładnie o tym sobrus mówię. Jak wrzucił jakąs podstawową mapę to nic z tego. Nie myślę tutaj o "uczeniu się w locie" ale o zczytaniu pod komputerem aktualnej mapy silnika gdy jeździ na PB i na tej podstawie samemu można ustawić mapę dla LPG. krok po kroku da się ustawić całą sekwencję aby autko hulało jak na pb. Tylko trzeba chcieć, a tu mi zalatuje,że gazownik wczytał jakąś wcześniej ustawioną mapę, która akurat pod silnik kolegi sasza nie podpasowuje ;/
 
 
sasza 



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Turek



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 19:10   

Byłem dziś u gazownika i trochę mi coś tam podregulował tzn zwiększył ciśnienie na reduktorze, zrobił autokalibrację, kazałem mu ustawić czasy dotrysków na 1,6ms i nie wiem co tam jeszcze robił ale co nieco pomogło. Silnik szybciej reaguje na pedał gazu ale na Pb jest jeszcze lepiej. Twierdził ze być może jest to wina wtryskiwaczy ze może są zle dobrane ( wtryski dostarczałem mu sam gdyż kupiłem o wiele taniej niż on sobie liczył za hanki ), ze za duże dysze mogą być czy coś bo one nie maja regulacji a gdyby on wstawił swoja listwę wtryskowa to na pewno chodził by jak lalka. Podejrzałem tez jak wyglądają mapy i jak na moje niewprawione oko to kiepsko. Mapa benz. wyglądała normalnie a gazowa była w kształcie litery S i przecinała mapę benzynową w kilku miejscach.
Gaziarz twierdzi ze nie wie jaka jest tego przyczyna i jeśli się nic nie polepszy w pracy silnika to będzie chciał wstawić swoja listwę wtr. i wtedy się zobaczy.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 20:02   

Demontuj tę instalację, bierz kasę i szukaj specjalisty, bo trafiłeś na typowego montera.
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 07:02   

sasza po tym co Napisałeś to na prawdę widać, że koleś zakończył swoją przygodę z LPG na ustawianiu "autokalibracji" ;/ Ona tylko w najniższym zakresie obrotów "coś tam" ustawia z tego co się orientuję.. Poza tym jak on Ci mówi, że nie potrafi ustawić instalacji bo to wina wtryskiwaczy to jest aż dziwne ;/
Rozumuję, że też mu Hanki dałeś skoro porównałeś do ceny, którą on proponował za takie?
Wiadomo, że trudno jest teraz ot tak zdecydować się na demontaż instalacji i szukanie innego speca, ale to by było chyba najlepsze wyjście. No bo cóż on robi jak nawet mapy nie ustawił sam ;/
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 14:30   

Hana czerwona adekwatna dla tego silnika, ja mam zieloną i też smiga. Jeśli możesz daj fotki instalacji. Jeśli montaż ok to kup kabelek i sam wystroisz instalację to nic trudnego.

[ Dodano: Czw Kwi 19, 2012 15:30 ]
Jeśli chcesz dam dam namiary na fachowca z wawy który zrobi wszystko tak jak powinno być.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 16:11   

tylko że jak sam zacznie grzebac to już po gwarancji
ja też mam hana czerwone i na gazie chodzi jak na benzynie, no pomijając fakt że czasem zafalują obroty, ale kopa i reakcja na gaz identyczna jak na Pb



Cytat:
Mapa benz. wyglądała normalnie a gazowa była w kształcie litery S i przecinała mapę benzynową w kilku miejscach.
Gaziarz twierdzi ze nie wie jaka jest tego przyczyna i jeśli się nic nie polepszy w pracy silnika to będzie chciał wstawić swoja listwę wtr. i wtedy się zobaczy.


Mapy powinny sie pokrywać pod warunkiem że były zbierane w tych samych warunkach

Moim zdaniem masz źle ustawioną instalke i jest ona do poprawy
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 16:58   

panwilli napisał/a:
tylko że jak sam zacznie grzebac to już po gwarancji
może gazownik jest tępy i uwierzy że instalacja się sama wystroiła.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 18:31   

jak podłączy się do komputera gazownik to będą ślady zmian i logowania się
 
 
sasza 



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Turek



Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 19:25   

Wstawiam kilka fotek jak to sie wszystko u mnie prezentuje pod maska. Z tego co mi sie rzuciło w oczy to zle zrobione nawierty w kolektorze. Nie dosc ze pod kątem prostym to jeszcze nie przy samej głowicy. Czy to moze byc przyczyna opóźnionej reakcji na gaz??
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 16:19   

dolej płynu do zbiorniczka bo jest za mało

wstaw fotki na forum lpg-forum i niech tam ci ocenia fachowcy

moim zdaniem to nic pochlebnego nie wyczytasz z ich komentarzy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400]słabo pali potem gaśnie i nie wchodzi na obroty
wluczykos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Sty 18, 2014 13:13
wluczykos
Brak nowych postów [R45]Nie wchodzi na obroty.
NiceMan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sro Paź 03, 2012 09:13
bociannielot
Brak nowych postów [SOLVED] [R45] Nie wchodzi na obroty
leszek95b Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Maj 01, 2009 20:40
leszek95b
Brak nowych postów [R45] Cieżko wchodzi na obroty!!
ariel_90 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lip 01, 2013 10:48
bociannielot
Brak nowych postów [R45 2.0 ITD '01] nie wchodzi na obroty powyżej 4000
d_ario_82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 44 Sro Sie 17, 2011 21:53
adamsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink