Forum Klubu ROVERki.pl :: Turbinka o zmiennej geometrii do R 420 D 99r. ??????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Turbinka o zmiennej geometrii do R 420 D 99r. ??????
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 19:04   

nie a dlaczego ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 19:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 19:18   

Bo tak się zastanawiam czy ktoś z Was po modach i przy dużym doładowaniu zainteresował się EGT czy wszyscy zlali?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 22:29   

hmmm szczerze to wątpie czy po naszych modach i przy naszych ukłądach wydechowych w dieslu EGT mogło by drastycznie podskoczyć bo u nas układ wydechowy jest na dość grubej rurze nie pamiętam dokładnie fi ale zmierze i mamy tylko jeden tłumik koncowy bo kazdy po modach kata juz nie ma pewnie wiec chyba EGT nie powinno nam podskoczyć chyba że źle rozumiem co oznacza EGT to mnie popraw :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 22:39   

Dobrze rozumiesz ale właśnie pytam czy ktoś sprawdzał czy wszyscy przyjmują, ze jest ok bo mnie to właśnie ciekawi. Turbo na 2 bary ostro podlane paliwem i seryjny wydech to na pewno EGT jest sporo wyższe niż w serii ciekawi mnie tylko o ile. W JTD tez super cienki nie jest, a pierwsze co trzeba zrobić przy większych modach to właśnie rozluźnić wydech bo EGT leci w górę.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 22:46   

hmmm mierzymy to w najgorętszym punkcie czyli zaraz za turbiną tak ?? musiał bym zakupić wskaźnik i zmierzyć z ciekawości... a ile powinno być normalnie ?

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 22:46 ]
a ile masz tłumików ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 23:14   

Zależy od auta i modyfikacji myślę, ze jak będziesz się trzymał w granicach 850 powinno być ok. Zbyt wysokie EGT może właśnie ubić turbo.

Aktualnie mam tylko jeden końcowy.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Piter91 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 12:47   

Zbyt wysokie EGT przede wszystkim może ubić tłoki jak i powypalać zawory... Teoretycznie egt, powinno się mierzyć na każdym tłoku osobno. Już tłumaczę dlaczego. Załóżmy, że mamy jeden czujnik tylko przed turbiną (na zejściu 4 kanałów). Na 3 cylindrze, dzieje się coś niedobrego, np wtryskiwacz ni stąd ni zowąd zaczyna podlewać mniej, tylko i wyłącznie na tym tłoku rośnie temperatura spalania o 100stopni, więc zbliżamy się do bardzo niebezpieczniej granicy. A uśredniając, na naszym wskaźniku wzrośnie temperatura zaledwie o 25stopni, tak więc nawet tego nie zauważymy, a jeżeli zauważymy tak minimalną różnicę, to ją olejemy... Oczywiście, można zakupić taki czujnik, i zamontować go tuz przed turbiną ! Nie za turbiną tak jak napisał to kolega Firq, ale tylko i wyłączonie dla badania ogółu a nie żeby tylko się nim sugerować.

Tańszym zabiezpieczeniem przed wysokim egt jest kupno czujnika AFR, z takiej racji, że w momencie kiedy stosunek paliwa do powietrze, jest odpowiedni, nie ma bata aby EGT było zbyt wysokie ;) No chyba, że zawiedzie nas jakiś wtryskiwacz, no ale na to już nic nie poradzimy...
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 12:53   

Piter91, wszystko pięknie ładnie ale to jest DIESEL, a nie turbo benzyna - inna zasada spalania mieszanki :]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Piter91 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 13:02   

Ojj wybaczcie, jakoś z rozpędu zacząłem pisać o zależności afr do egt, fakt w dieslach wartość afr nie ma znaczenia na temperaturę spalania. Za duzo czasu grzebię przy turbo benzyniakach ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 23:08   

U nas jest prawie 2.5 cala i 850°C w Dieslu to już za dużo. Jak z 650°C ma max to jest max granica dla Diesla to nie Benzyna :neutral:

Ogólnie EGT problemów nie robił w Roverku IDT nawet przy 180km maszynach i GT1549 z tego co angole mierzyli. EMP jest większym problemem bo jest kilka tematów z gosciami co mieli podpięte wskaźniki EGT i EMP. Musiał bym odgrzebać temat.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 10:52   

Za dużo ale na na jakiej podstawie to stwierdzasz? W modzonych klekotach EGT tez dość sporo wzrasta i wyniki rzędu 850-900 stopni to nic szczególnego no ale oczywiście angole mają po 200KM z L-seri, a EGT 650 - standard :mrgreen:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 15:58   

Kiedyś też byłem zaślepiony tym co Angole robią, ale tam jest dużo bajek i nieprawdy. EGT 850-900 to nie dużo w Dieslu.

Mocno wam to wali sadzą ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 16:39   

Remiego bez VNT kopci na potęge, jak z dobrej lokomotywy :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 18:38   

Jak się pali w piecu to i dym musi iść :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 18:47   

Kopci ale ja uważam bez dymu nie ma mocy w L-serii :razz: Pływak, wiem wiem nic nie mów :mrgreen:

Jak wsadziłem orig. mapy to od razu czuć spadek mocy ze jest mało ale dymu nie było :P Więc wole kopcić przynajmniej widać ze coś się pali kalorycznego :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 19:19   

zasłona dymna żeby inni nie widzieli kto ich wyprzedził :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 22:53   

Ja zostawiam czarne krechy na asfalcie ale chociaz wiem dlaczego :mrgreen:
dymek musi byc :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 23:32   

A ja musze powiedzieć, że na oryginalnych wtryskach po zmianie samej mapy nie poleci żaden najmniejszy dymek :) Nawet jak auto stoi w miejscu i sie przegazuje na prawie 5 tys to spaliny całkowicie przezroczyste żadnego czarnego dymu. Więc to raczej od sdi wtrysków sie robi dym
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 07:16   

bez dymu nie ma ognia :D i masz racje wtryski z SDI dają ten dymek ale za to jaka jest różnica po zmianie tych wtrysków :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 13:20   

Firq, Przeszukałem jeszcze raz internet :wink: i te GT1852V max doładowanie wytrzymują do 2barow :neutral: ale są w tym zakresie nie wydajne :neutral: Granica wydajności i żywotności leży przy 1.75bara :wink:

Z tymi 2.2bara mi się pomieszało chyba z silnikiem 2.2 litrowym z Laguny coś :neutral: Bo nie mogę tego odszukać tej strony. Ale były tam tez wykresy pracy tych Turbin.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Turbinka do dolotu
raper1987 Tuning mechaniczny 7 Czw Lut 21, 2008 18:25
Dam-Kam



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink