hmmm szczerze to wątpie czy po naszych modach i przy naszych ukłądach wydechowych w dieslu EGT mogło by drastycznie podskoczyć bo u nas układ wydechowy jest na dość grubej rurze nie pamiętam dokładnie fi ale zmierze i mamy tylko jeden tłumik koncowy bo kazdy po modach kata juz nie ma pewnie wiec chyba EGT nie powinno nam podskoczyć chyba że źle rozumiem co oznacza EGT to mnie popraw
Dobrze rozumiesz ale właśnie pytam czy ktoś sprawdzał czy wszyscy przyjmują, ze jest ok bo mnie to właśnie ciekawi. Turbo na 2 bary ostro podlane paliwem i seryjny wydech to na pewno EGT jest sporo wyższe niż w serii ciekawi mnie tylko o ile. W JTD tez super cienki nie jest, a pierwsze co trzeba zrobić przy większych modach to właśnie rozluźnić wydech bo EGT leci w górę.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
hmmm mierzymy to w najgorętszym punkcie czyli zaraz za turbiną tak musiał bym zakupić wskaźnik i zmierzyć z ciekawości... a ile powinno być normalnie ?
[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 22:46 ]
a ile masz tłumików ?
Zbyt wysokie EGT przede wszystkim może ubić tłoki jak i powypalać zawory... Teoretycznie egt, powinno się mierzyć na każdym tłoku osobno. Już tłumaczę dlaczego. Załóżmy, że mamy jeden czujnik tylko przed turbiną (na zejściu 4 kanałów). Na 3 cylindrze, dzieje się coś niedobrego, np wtryskiwacz ni stąd ni zowąd zaczyna podlewać mniej, tylko i wyłącznie na tym tłoku rośnie temperatura spalania o 100stopni, więc zbliżamy się do bardzo niebezpieczniej granicy. A uśredniając, na naszym wskaźniku wzrośnie temperatura zaledwie o 25stopni, tak więc nawet tego nie zauważymy, a jeżeli zauważymy tak minimalną różnicę, to ją olejemy... Oczywiście, można zakupić taki czujnik, i zamontować go tuz przed turbiną ! Nie za turbiną tak jak napisał to kolega Firq, ale tylko i wyłączonie dla badania ogółu a nie żeby tylko się nim sugerować.
Tańszym zabiezpieczeniem przed wysokim egt jest kupno czujnika AFR, z takiej racji, że w momencie kiedy stosunek paliwa do powietrze, jest odpowiedni, nie ma bata aby EGT było zbyt wysokie No chyba, że zawiedzie nas jakiś wtryskiwacz, no ale na to już nic nie poradzimy...
Ojj wybaczcie, jakoś z rozpędu zacząłem pisać o zależności afr do egt, fakt w dieslach wartość afr nie ma znaczenia na temperaturę spalania. Za duzo czasu grzebię przy turbo benzyniakach
U nas jest prawie 2.5 cala i 850°C w Dieslu to już za dużo. Jak z 650°C ma max to jest max granica dla Diesla to nie Benzyna
Ogólnie EGT problemów nie robił w Roverku IDT nawet przy 180km maszynach i GT1549 z tego co angole mierzyli. EMP jest większym problemem bo jest kilka tematów z gosciami co mieli podpięte wskaźniki EGT i EMP. Musiał bym odgrzebać temat.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Za dużo ale na na jakiej podstawie to stwierdzasz? W modzonych klekotach EGT tez dość sporo wzrasta i wyniki rzędu 850-900 stopni to nic szczególnego no ale oczywiście angole mają po 200KM z L-seri, a EGT 650 - standard
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 22:32
A ja musze powiedzieć, że na oryginalnych wtryskach po zmianie samej mapy nie poleci żaden najmniejszy dymek Nawet jak auto stoi w miejscu i sie przegazuje na prawie 5 tys to spaliny całkowicie przezroczyste żadnego czarnego dymu. Więc to raczej od sdi wtrysków sie robi dym
Firq, Przeszukałem jeszcze raz internet i te GT1852V max doładowanie wytrzymują do 2barow ale są w tym zakresie nie wydajne Granica wydajności i żywotności leży przy 1.75bara
Z tymi 2.2bara mi się pomieszało chyba z silnikiem 2.2 litrowym z Laguny coś Bo nie mogę tego odszukać tej strony. Ale były tam tez wykresy pracy tych Turbin.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum