Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] HGF, swap 8V na 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] HGF, swap 8V na 16V
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 19:12   

allegro rzecz jasna ;)
Dokładnie taka:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2260542949
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 19:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 19:14   

greg-si napisał/a:
Kozik, bandaż kupiony :)
ciekawe jak ja to owinę jak kolektor na samochodzie


lepiej wyciąg, bo ja jak miałem wyciagnięty to miałem problemy aha i bandaż kładź na mokro

leszczu napisał/a:
Gdzie kupiłeś ?? Bo nie ukrywam, że też bym takie coś zastosował.


na alledrogo są ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 11:40   

No i jestem po zmianie głowicy. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek, ale wszystko dobrze się skończyło. :grin: Ogólnie silniczek pracuje ładnie, tylko tak jakby nierówno. Kwestia przyzwyczajenia kompa ?? Tego nie wiem. Dzisiaj postaram nagrać krótki filmik jak silniczek chodzi. Co do mocy to na pewno ma więcej niż 8V, ale czy ma te 103KM ?? Tego też nie wiem. Bardzo możliwe, że bez zmiany kompa się nie obejdzie. Spróbuje może podmienić na ten od 16V i wtedy zobaczymy. Chyba, że można do tego mojego wgrać mapy od 16V ??

A teraz mała niespodzianka co zostaliśmy po zdjęciu głowicy.

Nie widać, to patrzcie na fotki z bliska.


Widzicie ?? Tak jest, jakiś mądry mechanik przy składaniu dał jeszcze od siebie silikonu na uszczelkę. :shock: W moich rękach chodziło to ponad 3 latka, a ile chodziło w poprzednich tego nie wiemy. :wink:

Części jakie są potrzebne do zmiany silnika na 16v:
Głowica, pokrywa zaworów, kolektor ssący razem z wtryskami, kolektor wydechowy, pasek rozrządu(143 lub 145 zębów, zależy jaka głowicę kupicie), napinacz [ tutaj również zależy jaka głowicę kupicie, bo jest automatyczny (pasek na 145 zębów) i manualny ( pasek na 143 zębów)], uszczelka pokrywy zaworów, kolektora wydechowego i ssącego, przewody zapłonowe, wszystkie obudowy rozrządu (dolną też, niby wyglądają na takie same, ale różnią się minimalnie jednym miejscem na przykręcenie), pierwszy wydech tzw. dwururkę która idzie od razu za kolektorem wydechowym, koła rozrządu, wszystkie rurki od odmy i krokowca, dwie uszczelki do układu wydechowego (łączenie dwururki z kolektorem i z katalizatorem), uszczelka głowicy, szpilki, olej i płyn chłodniczy.

EDIT
Jednak po swapie głowicy 16V na dół od 8V jest potrzebna również zmiana kompa. Co za tym idzie musicie szukać całego zestawu od jednego auta tzw. komputer, moduł centralki i chociaż jeden pilot. W R214 występowały trzy kompy o numerach 104020, 104021 i 104022. Jak pewnie się domyślacie komp o numerach 104022 jest najmłodszy jaki stosowano w R214 16v, więc takiego radziłbym szukać. :grin: Jeśli chodzi o moduł centralki, to takie małe czarne pudełeczko które przykręcone jest pod kierownicą. Też w razie wymiany musicie wiedzieć czy moduł jest na dwie wtyczki, czy jedną. Więc radziłbym przed kupnem sprawdzić jaki macie. No i do tego jeszcze chociaż jeden pilot. :grin:

Więcej informacji na temat problemów po swapie, bez zmiany kompa, znajdziecie w tym temacie. :grin:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78431

Teraz koszta:
Wszystkie części wyniosły mnie 1675 zł, od tego odejmijmy części które użyłbym do naprawy 8V, czyli 483 zł. Wychodzi, że zmiana zmiana na 16V wyniosła mnie 1190 zł, plus robocizna :wink: Więc chyba opłacało się robić ten silnik, niż kupować cały silnik, nie wiedząc, czy będzie chodził tak jak należy. :grin:

I na koniec mały bonus. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Pią Maj 25, 2012 17:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 12:27   

Gratuluje :wink:
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 13:07   

leszczu napisał/a:
Ogólnie silniczek pracuje ładnie, tylko tak jakby nierówno.


o tym Ci właśnie mówiłem przez telefon że u mnie jest to samo i nie wiem co to jest i wielu magików czarodziejów i zaklinaczy zaglądało i nie wiedzą... ale jak zbadasz sytuację i odgadniesz to daj znać :P
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 18:54   

Obiecany filmik. Ogólnie pierwsze co zauważyłem toto, że silnik dużo szybciej nagrzewa się od wersji 8V. Ma też dużo lepszy moment obrotowy. To takie moje pierwsze odczucia z jazdy. :grin:
http://www.youtube.com/watch?v=3uZEYO_GC0Q
Jak widać to silnik na zimnym pracuje dość równo, dopiero po nagrzaniu tak jakby nie chodzi tak jak należy. Dodam, że to tylko na wolnych obrotach się dzieje. W czasie jazdy, nierównej pracy silnika nie czuć.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 23, 2012 14:07   

O Panie az bije po oczach tą MOCĄ !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 23, 2012 14:32   

Chyba znalazłem przyczynę nierównej pracy silnika na wolnych obrotach i ciężkiego rozruchu po nagrzaniu.Po pierwszym uruchomieniu silnika po zmianie, przez nasza nieuwagę, silnik chodził na złej mieszance, co spowodowało, jak dzisiaj zauważyłem, osmalenie świec czarnym nagarem. Zmieniłem na inne świece które miałem na zapas. Silnik teraz u dużo lepiej pracuje na wolnych obrotach. Sami zobaczcie. :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=G_LJ1PTxs5g
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 23, 2012 15:48   

głosne te nasze 16v, ciekawe czy tasma jak u Kozika cos wygluszylaby
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Kwi 23, 2012 22:08   

No pięknie pracuje :grin:
A właśnie myślałem o tej taśmie i efekt spadku temperatury to największa korzyść :razz: ale jak wtedy jest z sondą, czy nie spali się z powodu większej temperatury :?: No bo jeśli idzie dotknąć kolektora w czasie pracy to różnica ogromna, ale wtedy to ciepło zostaje w środku :/
Panowie, jakie jest wasze zdanie :smile: :?:
Bo strasznie mnie korci :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 24, 2012 19:34   

Miałem wstawić tą taśmę, ale odpuściłem. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 24, 2012 23:08   

Raptile napisał/a:
O Panie az bije po oczach tą MOCĄ !!

:hahaha: ale ty złośliwa żaba jesteś :p


leszczu napisał/a:
Miałem wstawić tą taśmę, ale odpuściłem. :wink:

Ja chyba wstawię ;] naczytałem się troszkę o tym w internecie opinie i ogólnie ludzie sobie to chwalą... największy problem to tą taśmę założyć tam... najlepiej wykręcić element -> *czytaj najlepiej i najdokładniej to zrobisz.
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 08:39   

Ja tez zamawiam ,a co tam, droga nie jest to sprobuje :) co do sondy to wydaje mi się ze przez izolację będzie pobierała bardziej prawdziwe wartosci :) no i moze chłodnica tak po tyłku przestanie dostawac ;)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 09:20   

Matius napisał/a:
Raptile napisał/a:
O Panie az bije po oczach tą MOCĄ !!

:hahaha: ale ty złośliwa żaba jesteś :p

Żaba po prostu zazdrości i tyle. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 15:16   

ArO napisał/a:
głosne te nasze 16v, ciekawe czy tasma jak u Kozika cos wygluszylaby


nie zauważyłem spadku głośności, tylko temperatura w komorze silnika spadła

leszczu wypas czerwony :D a wałki też na czerwono machnąłeś czy to kolejny level i dałeś żółte? ;)


hehe bawcie się bawcie :) grunt to zabawa :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 15:53   

Kozik napisał/a:
leszczu wypas czerwony :D a wałki też na czerwono machnąłeś czy to kolejny level i dałeś żółte? ;)

Żółte, a co ? Chcesz u siebie tez machnąć na taki kolor ?
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 15:59   

leszczu, w maju wystawię na sprzedaż silnik także malował nie będę nic ;)

u mnie pokrywa zaworów była wypolerowana na błysk ale mi się nei chciało tego pielęgnować więc jest trochę matowe ;)

_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 18:45   

Kozik napisał/a:
wypolerowana na błysk


hmmm... też fajnie ale ja jakbym malował już pokrywę to na taki ciemny czerwony i kurde fajnie by było jakby taka pokrywa miała powłokę taką jak np papier ścierny a nie gładkie bo nie lubię takiego czegoś...
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 28, 2012 20:52   

Co do bandaża...
Dziś założyłem i 12m starczyło na kolektor z czterema rurkami i portki bez łączenia między nimi.
W kwestii temperatury to na razie jest ok. Silnik wolniej się nagrzał. Zobaczymy czy teraz w trasie będzie się wentylator włączał.
Niby wstępnie wygrzewany ale i tak dymi. Jak zajechałem po kilku km to dymiło zza kół aż musiałem się tłumaczyć dlaczego samochód mi się pali ;)
No i całość założyłem bez zdejmowania wydechu :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 25, 2012 17:45   

Jednak po swapie głowicy 16V na dół od 8V jest potrzebna również zmiana kompa. Co za tym idzie musicie szukać całego zestawu od jednego auta tzw. komputer, moduł centralki i chociaż jeden pilot. W R214 występowały trzy kompy o numerach 104020, 104021 i 104022. Jak pewnie się domyślacie komp o numerach 104022 jest najmłodszy jaki stosowano w R214 16v, więc takiego radziłbym szukać. :grin: Jeśli chodzi o moduł centralki, to takie małe czarne pudełeczko które przykręcone jest pod kierownicą. Też w razie wymiany musicie wiedzieć czy moduł jest na dwie wtyczki, czy jedną. Więc radziłbym przed kupnem sprawdzić jaki macie. No i do tego jeszcze chociaż jeden pilot. :grin:

Więcej informacji na temat problemów po swapie, bez zmiany kompa, znajdziecie w tym temacie. :grin:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78431
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Swap silnika z 1.4 8v na 1.4 16v
DaRUS.x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 11, 2018 13:07
DaRUS.x
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] 1998 SWAP
rover200dermet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Kwi 07, 2012 20:18
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200 1.4 8v] remont czy swap??
kris_1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Czw Kwi 04, 2013 19:21
Raptile
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 10:50
UniculTLX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink