Wysłany: Sob Maj 05, 2012 16:55 [R75]Wysprzęglik jak go wyciągnąć...
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Jako, że jest to mój pierwszy post to witam wszystkich forumowiczów
Moja maszina to Rover 75 2.0CDT jak w moim profilu
Ale przejdźmy do sedna.
Czytałem trochę to forum bo miałem kilka problemów związanych z moim roverkiem.
Siadł mi wysprzęglik leje się z niego rozszczelnił się.
Na początku myslałem, że to pompka i przerobiłem na tę od bmw sposobem z blaszką.
Niestety nie była to do końca wina pompki tylko zużytego wysprzęglika.
Trochę poczytałem, że wymiana tej części nei jest mocno trudna ale wymaga czasu, więc
zabrałem się do roboty rozkręciłem skrzynię (chciałem wysłać fotki ale mój super komputer
nie łączy z aparatem ), i żeby wyciągnąć to pieruństwo (wysprzęglik) trzeba ją (skrzynię)rozciągnąć na znaczną szerokość rozkręciłem te osłony koło koła plastikowe żeby mieć lepszy dostęp, ale jest jeszcze nie wiem czy dobrze piszę półośka co idzie do koła z tejże skrzyni i ni cholery nie idzie jej wyciągnąć a, że to ustrojstwo nie jest małe
to ciężko tym ruszyć. Doszliśmy do sedna kto mógłby mi to w bardzo bardzo prosty
krok po kroku wyjaśnić. A zapomniałem dodać, że łapa która trzymała skrzynię została także wykręcona żeby nei przeszkadzała. Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 16:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem czy apples zaraz nie zamknie tematu bo on chyba był już wałkowany trochę
Poza tym, nie wiem czy dobrze zatytułowałeś wątek
Powitań dział generalnie jest gdzie indziej, ale do sedna.
Dla początkującego oprawcy Rovera (takiego jak ja) instrukcja była taka:
m.in dwie osoby i podnośnik kolumnowy
- rozpiąć zawias
- zrzucić wydech
- zrzucić sanki
- podwiesić silnik na ramieniu opartym o błotniki
- rozpiąć linki od zmiany biegów (ostrożnie, żeby nie zerwać)
- zdjąć skrzynię (na ziemię)
- zamontować wysprzęglik
- sprawdzić tarczę i ew. sprzęgło bo to często dobrze zrobić w komplecie
- sprawdzić uszczelniacze
- sprawdzić luzy na kole dwumasowym
- przy montażu ostrożnie, żeby wałek wskoczył na swoje miejsce nic na siłę (mnie się udało popsuć)
- skręcić dobrze wszystko i pamiętać o dokręceniu masy i plusa do rozrusznika
Czasowo trochę się schodzi, ale nie trzeba się męczyć i kombinować co czasami dłużej i gorzej wychodzi niż iść okrężną drogą
Broń Boże nie myć żadnymi specyfikami koła dwumasowego.
Pompkę lepiej zregenerować u Bonckiego i dobrze odpowierzyć układ.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
nie wymieniaj samego wysprzęglika bo przeklniesz ten dzień, tarcza i docisk obowiązkowo i dwumasę sprawdzić.
Oszczędność w przypadku Sprzegła w r75 skończy się kosztami x3 i nie spaniem po nocach przez najbliższe 3 miesiące. Broń Boże też jakieś używane czy regenerowane dociski, tarcze i wysprzęgliki.
ile ja miałem zapłakanych na telefonie co tylko wysprzeglik wymienili albo tarcze na stary docisk....
KPL !
Jeszcze jedno pytanie co to są te sanki bo szczerze pisząc nie mam pojęcia
No jak wyjmę skrzynię sprawdzę dwumase i reszte ale cieszyłbym się
jakby jednak to było ok bo nie po to samochód żeby tylko go robić
Tarcza i docisk ale to chyba będzie spory wydatek tak myślę.
Chyba go złożę żeby działał i sprzedam
P.S. Aha co z tą półosią bo ona blokuje wyjęcie skrzyni
Półoś jest na zatrzask tzn. pierścień rozprężny. Trzeba podważyć między obudową a przegubem wewnetrznym łyżką do opon lub dużym śrubokrętem i mocno szarpnąć, czasem uderzyć.
Oczywiście półoś trzeba uwolnić od zwrotnicy.
Muszę zabrać się za zrobienie podnośnika do skrzyni bo rękami nie dam rady
Nie myślałem, że przy tym jest tak dużo roboty eh... no nic. Dzięki wszystkim za pomocne
odpowiedzi jak czegoś nei będę wiedział to tu jeszcze napisze. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum