Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Nie daje się odpalić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Nie daje się odpalić
Autor Wiadomość
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Pią Cze 08, 2012 06:50   [Freelander] Nie daje się odpalić
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam kolegów. To mój pierwszy post na tym forum...Więc serdecznie witam!
Sprawa jest następująca: odziedziczyłem freelandera z 2000 roku z motorem 1.8. Problem jest taki że nie mogę go odpalić. Auto stało ok 8 miesięcy w trawie....W silniku było sucho, więc zalałem olejem. Kręcił ale z wielkimi oporami. Rozładowałem dwa duże akumulatory...Efekt jest taki jak by stawiał spory opór przy obracaniu. W aucie obecnie nie ma wysprzęglika i pompki sprzęgła, ale to chyba nie ma wpływu na odpalanie? Pompki paliwa pracują. Iskra jest. Czemu się przyglądnąć, co ewentualnie zrobić aby odpalić to auto?
Proszę o jakieś porady. Szkoda takiego ładnego autka....
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 08, 2012 06:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 08, 2012 07:40   

kable zapłonowe, świece, kopułka i palec rozdzielacza bo iskra może jest za słaba. No i sprawdzić czy silnik ma masę porządną bo może gdzieś kable masowe ugniły. Filtr powietrza zobacz bo może jest zatkany i powietrza uciągnąć nie może. Mój polonez z K-serią po roku czasu odpalił od strzała chyba nawet wał jednego obrotu nie zdążył zrobić.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 09:40   

No cóż, auto dalej nie odpalone. Wiem że upalony mam rozrusznik- juz zakupiłem nowy.
Mam jeszcze jedno pytanie: jak zamontować wysprzęglik i pompkę sprzęgła. Niestety nie ja to rozbierałem i nie wiem gdzie co wsadzić. Mam do tego taką dużą łapę, więc pewnie ona jest przykręcona gdzieś....Dysponuje ktoś jakimiś zdjęciami albo poradą jak to wszystko poskładać? Myślę jeszcze wymienić kable i świece, kopułkę i palec... MOże odpali a jak nie to ja go podpalę ;-)
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 11, 2012 10:50   

jeżeli nie znasz historii auta to może kompresje sprawdź... skoro jeszcze stał na sucho...

Benzyna musi lecieć
iskra musi być
i kompresja a pojedzie:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 11:29   

Czy to sprawdzę sam czy musze holowac do mechaniora?? Tzn wiem że potrzeba do tego jakieś urządzenie, ale czy tak samemu można to jakos stwierdzić??
 
 
mirek13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 30



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 12:16   

moim zdaniem, należałoby posprawdzać najważniejsze żeczy ti. paliwo - ciśnieniepaliwa, ciśnienie w cylindrach, zapłon - rozrząd ,a to wmaga narzędzi, lepiej zaprowadż gdzieś,
 
 
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Sro Lip 18, 2012 15:07   

Wymieniłem dziś całą kopułke i palec. Kabel na palcu okazał się przegnity i zaśniedziały. Może to przez to nie zapalił..
Ale ręce mi opadły jak założyłem nowy wysprzęglik z pompką. Pierwsze wciśnięcie sprzęgła i pękło wszystko przy łapie...no dramat. Czy rzeczywiście tam tylko trzyma to mocowanie w kształcie litery U??? Mam nadzieje że mi to wymienią na nowe..
Albo może tak ciężko chodzi sprzęgło że się połamało?? hmm
Może jest ktoś z Krakowa kto mógłby podjechać i poradzic..??

[ Dodano: Sro Lip 18, 2012 16:07 ]
Auto odpalone!! Przyczyną ciężkiej pracy i oporów okazał się...zatarty alternator. Po kilkunastu minutach mordowania silnika, zapalił i natychmiast pojawiło się mnóstwo dymu. Pasek się stopił i urwał. Rolka rozgrzana do czerwoności. Teraz auto odpala na dotyk. Alt do wymiany, juz zamówiony.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie pompy paliwa. Otóż u mnie jest dorobiony kabel od tejże pompy do jakiegoś pierwszego lepszego bezpiecznika. Wnioskuję, że pewnie jest coś uszkodzone w zasilaniu. Czy możecie mi powiedzieć skąd "startuje" zasilanie pompy. Nie chce mi się rozbierać progów i szukać, choć i na to jestem przygotowany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [FreeLander]Regeneracja reduktora w Land Rover Freelander
TrueGrand Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Nie Maj 26, 2013 10:57
robag
Brak nowych postów [Freelander] Freelander i otwieranie tylnych drzwi
Derwer Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Czw Maj 22, 2008 23:26
ppawlow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink